Voorruit stuk

Ik moest naar Autotaal glas van mijn verzekering.
De auto was nog geen 5 weken oud (een steekje in Oostenrijk ertegen gehad).
Zij vervangen hem en maken de binnenstijlen helemaal vies.
Als ik er wat van zeg, dan zeggen zij: waren die stijlen niet al vies.
Wij weten niet OF wij het wel gedaan hebben.
Die auto is gvd 5 weken oud...........

Nu ruim 1 jaar later heb ik nog steeds die vuiligheid erop zitten, ik krijg het er niet uit zonder mesje :D en ben er aan gewend.
Ik ga alleen nooit meer terug naar die gasten :(
 

bat

Lid
Zo, even weer een oudje opgediept, omdat ik afgelopen week ook aan de beurt was. Opspattende steentje, stelde niks voor, maar wel meteen een barst van 20 cm.

Vorige week is de ruit vervangen bij Carglass en echt supertevreden ben ik niet. Het is gelukkig wel de goede ruit en het clipje voor de parkerkaartjes is ook keurig, zei het een stukkie minder strak dan voorheen, terug gezet. Helaas zijn ze met de lijm/kit iets minder nauwkeurig geweest bij de rechter A-stijl, waardoor ik onderaan tegen een lekker dikke kitnaad zit aan te kijken. En dat hoort gewoon niet.

Eens kijken of ik binnenkort weer even langs ze kan en of ze er wat aan kunnen doen, want het lijkt nergens naar. Gelukkig is de boel wel waterdicht.

Overigens verbaast het me niet, bij alle nieuwe ruiten die ik tot nog toe heb gekregen bij Carglass was wel kit te zien waar dat voorheen niet het geval was. Blijkbaar kunnen ze niet zo goed richten of zo...
 
Heb ik soms veel geluk gehad of zijn de voorruiten van een slOpel gewoon veel sterker? Heb al meerdere malen een harde steentje tegen me voorruit gehad en ik heb wel een paar diepe putjes in mijn voorruit, maar nog geen barst erin. Ik maak zo'n 70.000 km per jaar, dus mijn ruit heeft flink geleden. Lag het er maar uit dan heb ik tenminste weer goed zicht. :smirk:
 

van inkel

Forumguru
Overigens verbaast het me niet, bij alle nieuwe ruiten die ik tot nog toe heb gekregen bij Carglass was wel kit te zien waar dat voorheen niet het geval was. Blijkbaar kunnen ze niet zo goed richten of zo...

Ik ga iig niet meer naar carglas, een sterretje laat ik repareren bij autototaalglas (ik heb het niet zo op die hpx2). En voor een nieuwe voorruit ga ik naar de dealer (krijg je iig een originele ruit) en daar willen ze dat ik nog eens terug kom.
 

bat

Lid
Ik ga iig niet meer naar carglas, een sterretje laat ik repareren bij autototaalglas (ik heb het niet zo op die hpx2). En voor een nieuwe voorruit ga ik naar de dealer (krijg je iig een originele ruit) en daar willen ze dat ik nog eens terug kom.
Er zit nu ook een originele ruit in, da's niet het probleem.

Met de dealer heb ik ook niet al te beste ervaringen, ook kitranden waar ze niet horen en bovendien ruitenwissers die beslist niet goed afgesteld waren.

We moeten vanuit het bedrijf naar Carglass toe, dus ik heb ook niks te kiezen...
 

EdK

Forumguru
Paar weken terug een flinke tik tegen voorruit, maar niets kunnen vinden aan beschadiging, totdat er opeens een paar dagen later rechtsonderin een scheur in het raam verscheen !! balen , maar ja tis gebeurd !
Dus maar eens op website van me verzekeraar gekeken, en bij ruitschade aan te klikken aldaar kom je automatisch op site van Carglass !!
Dus nu maar een mail gestuurd naar verzekeraar of ze ook vergoeden als ik het me Skoda dealer laat doen !! Kan het in een keer met grote beurt en wisseling van winter naar zomerbanden Hoef ik maar 1 afspraak te maken en heb ik tevens een ruilwagen voor die dag zoals altijd !
Nu maar afwachten wat de verzekering gaat doen !!
 

MarcoO2

Forumguru
Ik heb inmiddels in een kleine 25000 km al een heel aantal (harde) tikken gehad, maar tot nu toe zonder ster en/of barst. Hopen dat het zo blijft!
 
Eens kijken of ik binnenkort weer even langs ze kan en of ze er wat aan kunnen doen, want het lijkt nergens naar. Gelukkig is de boel wel waterdicht.

zeker terug gaan, ze geven je garantie, dus dan moet je na afloop tevreden kunnen zijn.
waterdicht zal best inderdaad, daarom kitten ze zo dik, maar wil niet zeggen dat ze er een kledder boel van moeten maken
 
Heb ik soms veel geluk gehad of zijn de voorruiten van een slOpel gewoon veel sterker?

ik hou het meer op een kwesite van geluk.
ik heb in de 5 jaar van mijn rijbewijs al 3 keer een nieuwe voorruit gehad.

daartussen in wat sterreparaties. een keer dacht ik dat een sterretje doorscheurde, maar het bleek een nieuwe ster te zijn die op letterlijk 5 mm van het rubben af was rechtsonder. 5 mm opzij en de ruit was niet geraakt en dus heel gebleven :shocked:
 
Dus nu maar een mail gestuurd naar verzekeraar of ze ook vergoeden als ik het me Skoda dealer laat doen !!

even goed navragen hoe het zit met je bonus-malus (bm) korting of liever gezegd het behoud ervan. bij reparatie is het meestal zonder bm-gevolgen. gaat het om een vervanging dan wil het wel eens zo zijn dat vervanging bij carglass of autotaalglass zonder bm-gevolgen (dus met behoud) en bij je dealer met gevolgen (stilstand in groei bm)

overigens over orginele ruiten of niet... mensen ben reeel het gaat puur om het logo'tje wat erin staat. de ruit komt uit dezelfde fabriek alleen wordt na een aantal ruiten de productielijn stilgezet, wordt de stempel afgeplakt en gaat daarna de productielijn weer verder met lopen...

dus eigenlijk heb je het alleen over een plakplaatje wat je extra wilt en als je pech hebt betaal je er nog extra voor ook

edit: ps sorry voor de 3 berichten achter elkaar...
 

EdK

Forumguru
overigens over orginele ruiten of niet... mensen ben reeel het gaat puur om het logo'tje wat erin staat. de ruit komt uit dezelfde fabriek alleen wordt na een aantal ruiten de productielijn stilgezet, wordt de stempel afgeplakt en gaat daarna de productielijn weer verder met lopen...

dus eigenlijk heb je het alleen over een plakplaatje wat je extra wilt en als je pech hebt betaal je er nog extra voor ook


Tja maar we praten wel over een SKODA logo !! :D
 

bat

Lid
ik hou het meer op een kwesite van geluk.
ik heb in de 5 jaar van mijn rijbewijs al 3 keer een nieuwe voorruit gehad.

daartussen in wat sterreparaties. een keer dacht ik dat een sterretje doorscheurde, maar het bleek een nieuwe ster te zijn die op letterlijk 5 mm van het rubben af was rechtsonder. 5 mm opzij en de ruit was niet geraakt en dus heel gebleven :shocked:
Met privé auto's (ondanks dat ik destijds zo'n 20.000 km/jaar reed) nooit een nieuwe ruit gehad. Sinds ik zakelijk rij, gemiddeld zo eens per jaar een nieuwe ruit:

- voorloopauto (Golf V) 1 keer in 20.000 km / 3 maanden
- 307 Break 2 keer in 180.000 km / 3 jaar
- Octavia 1 keer in 45.000 km / 8 maanden

Enfin, zal eens langs de glasboer rijden weer, merk dat ik me er toch behoorlijk aan erger, zo'n uitgelopen dropveter rechtsonder bij de voorruit...
 

JeeWee

Actief lid
Ik heb inmiddels in een kleine 25000 km al een heel aantal (harde) tikken gehad, maar tot nu toe zonder ster en/of barst. Hopen dat het zo blijft!


Na een dikke 45000 km verbaas ik me er ook over dat ondanks de steentjes die mijn O2 dagelijks wegkopt (en ik af en toe als schrikreactie mijn hoofd intrek....) er nauwelijks zichtbare schade is aan de voorruit. Twee kleine putjes, buiten mijn zicht (rechtsonder en middenboven), en dat valt me meer dan 100% mee - als je af en toe de klappen hoort....

Ik wil deze auto ècht nooit meer kwijt! Aangenaam, betrouwbaar, compleet, comfortabel, degelijk, eerlijk, fantastisch (en zo kan ik het hele alfabet wel afwerken ;) ).
 

MarcoO2

Forumguru
Na een dikke 45000 km verbaas ik me er ook over dat ondanks de steentjes die mijn O2 dagelijks wegkopt (en ik af en toe als schrikreactie mijn hoofd intrek....) er nauwelijks zichtbare schade is aan de voorruit. Twee kleine putjes, buiten mijn zicht (rechtsonder en middenboven), en dat valt me meer dan 100% mee - als je af en toe de klappen hoort....

Ik wil deze auto ècht nooit meer kwijt! Aangenaam, betrouwbaar, compleet, comfortabel, degelijk, eerlijk, fantastisch (en zo kan ik het hele alfabet wel afwerken ;) ).

Inderdaad! SOms zijn het héél behoorlijke klappen... en toch nog geen centje pijn! Houden zo!

Enne... ik ben benieuwd naar de rest van het alfabet... :grin:
 
kwaliteit

Naar Carglass zal ik niet gauw meer gaan tenzij het moet van de verzekering want ze hebben kleine stukjes van de lak van de stijlen afgestoten, het klemmetje voor parkeerkaartjes is kapot en de ruitenwisser rechts loopt aan wat voor de reparatie niet was. Zou er nog meer fout zitten wat je aan de buitenkant niet kan zien? o ja, ook lijkt de ruit niet helemaal symmetrisch geplaatst te zijn.
 
Naar Carglass zal ik niet gauw meer gaan tenzij het moet van de verzekering want ze hebben kleine stukjes van de lak van de stijlen afgestoten, het klemmetje voor parkeerkaartjes is kapot en de ruitenwisser rechts loopt aan wat voor de reparatie niet was. Zou er nog meer fout zitten wat je aan de buitenkant niet kan zien? o ja, ook lijkt de ruit niet helemaal symmetrisch geplaatst te zijn.

zou ik toch eens gaan babbelen want dat kan zo niet afgeleverd worden lijkt mij...
 
Naar Carglass zal ik niet gauw meer gaan tenzij het moet van de verzekering want ze hebben kleine stukjes van de lak van de stijlen afgestoten, het klemmetje voor parkeerkaartjes is kapot en de ruitenwisser rechts loopt aan wat voor de reparatie niet was. Zou er nog meer fout zitten wat je aan de buitenkant niet kan zien? o ja, ook lijkt de ruit niet helemaal symmetrisch geplaatst te zijn.

Bij mij hebben ze eens (ondanks mijn waarschuwing) de kabel van de carkit doorgesneden bij het verwijderen van de oude ruit. Er is toen wel een nieuwe kabel voor me besteld maar die heb ik er zelf maar ingezet (om verdere schade te voorkomen...).

Ook mijn Octavia heeft na 45000 km al de nodige stenen moeten weerstaan. Wel twee putjes recht voor m'n neus, maar ik vind het al bijzonder dat de ruit er nog in zit.... Wel een stukje glas uit m'n rechter zijspiegel door steenslag van achteren... dit tijdens het inhalen van een vrachtwagen.
 

LenK

Forumguru
Bij de dealer hebben ze minder ervaring in het vervangen van ruiten.
Maar bij die glasboeren werken vaker van die ongeinteresseerde nonchalante figuren.
Dus kiezen uit twee kwaden waar je de ruit laat vervangen?

Door de verzekering wordt je meestal wel naar de ketens gedwongen. De gedwongen winkelnering is waarschijnlijk ook de reden dat ze het daar niet altijd zo nauwkeurig nemen. Klanten komen toch wel.
 
Bovenaan Onderaan