Voorruit stuk

Mistraller

Senior Member
Gisteren, ik reed over de A2... POK op de voorruit. Ach gebeurt wel vaker denk ik nog, en anders even sterretje laten vullen, dus ik kijk opzij; een grote ster, ca 2cm doorsnee, maar dat kon volgens Carglass nog gefixed worden.

Kom ik vanmorgen naar buiten, zit er een scheur van 30 cm, door de temperatuur uitgescheurd...
407.gif


Nu moet ik dus een nieuwe voorruit, die wordt morgen geplaatst, zijn er nog dingen waar ik op moet letten en zo?

Ik neem aan dat er wel een originele ruit ingaat want ze moesten ook weten of ik een donkere band in de ruit heb (ja dus), maar het chassisnummer staat er dan natuurlijk niet meer in.
Zijn er nog problemen bekend met regensensor en zo, of gaat ie het dan juist beter doen?
 
in ons pa zijn wagen (wel geen skoda) hebben ze al een keer of 4 de voorruit vervangen (ook regensensor aanwezig) en alles blijft eigenlijk hetzelfde, alleen mag je er de eerst paar uur niet mee rijden, that's all.
 
Al naar gelang je verzekering betaal je alleen een (gedeelte) van het eigen risico. In no claim-korting ga je in elk geval niet terug.

Als je het mooi vindt en je had het nog niet, bestel dan een ruit met donkere, zonwerende band aan de bovenzijde. Ik had dat bij een vorige auto ook niet, wilde dat toen via Carglass laten doen, maar zij deden daar ff moeilijk over. Toen ik zei: 'dan ga ik wel ergens anders', zat de ruit er met donkere band binnen no-time in!

Succes!
 
Mijn ervaringen met carglass zijn goed, ze doen netjes hun werk. Ik heb ze met mijn fabia dan ook 3 keer mogen verwelkomen. Ook op lokatie worden de ramen netjes geplaatst.
Het is even vervelend, maar straks kijk je weer door een schone raam naar buiten.
Overigens, let eens op hoe dun zo'n raampje is. Een paar mm maar. Die man van carglass liet me ook een raam van een opel zien, die was denk ik zo'n 8 mm dik. Dat is ook de reden waarom auto's uit de VAG stal vaker een kapotte raam hebben dan andere merken. Althans dat was zijn opmerking erbij.
 

jurjen

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: marczelf</font><hr />

Overigens, let eens op hoe dun zo'n raampje is. Een paar mm maar. Die man van carglass liet me ook een raam van een opel zien, die was denk ik zo'n 8 mm dik.

[/ QUOTE ]
Ik heb me wel eens laten vertellen dat dat een ontwerp-aangelegenheid is. Bij auto's met relatief dikke verlijmde ruiten moeten de ruiten bijdragen aan de stijfheid van de carrosserie. Is bij VAG kennelijk niet nodig.
 

Octaviarijder

Actief lid
Ik werk zelf heel veel met glas en het is niet zo dat dikker glas beter tegen steenslag kan dan dunner glas. Daarnaast zijn alle voorruiten gelaagd en daar halen ze de meeste sterkte vandaan.
 

Mistraller

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Imhotep</font><hr />

in ons pa zijn wagen (wel geen skoda) hebben ze al een keer of 4 de voorruit vervangen (ook regensensor aanwezig) en alles blijft eigenlijk hetzelfde, alleen mag je er de eerst paar uur niet mee rijden, that's all.

[/ QUOTE ]

Hmm...hopen dat ze dan op tijd komen, want ze komen hier op de zaak, en ik wil wel gewoon op tijd naar huis rijden op de vrijdagmiddag...


</font><blockquote><font class="small">Citaat: LangeNeef</font><hr />

Al naar gelang je verzekering betaal je alleen een (gedeelte) van het eigen risico. In no claim-korting ga je in elk geval niet terug.

Als je het mooi vindt en je had het nog niet, bestel dan een ruit met donkere, zonwerende band aan de bovenzijde. Ik had dat bij een vorige auto ook niet, wilde dat toen via Carglass laten doen, maar zij deden daar ff moeilijk over. Toen ik zei: 'dan ga ik wel ergens anders', zat de ruit er met donkere band binnen no-time in!

Succes!

[/ QUOTE ]

Verzekering is geen punt, het is een lease-auto.
Die donkere band had ik er al in (elegance uitvoering) en ze vroegen er ook netjes naar toen ik belde.

Ben wel benieuwd, ruitvervanging heb ik nooit eerder gezien. Wel al vaak sterretjes (opel astra). Mijn ervaring bij sterretjes is bij Carglass is in elk geval beter dan Autotaalglas, dat HPX2 van carglass is goed spul, naderhand zie je er veel minder van.
 
't is ongeveer een uurtje werk; vaak adviseren ze je wel om enkele uren te wachten met rijden om de lijm goed uit te laten harden. Dus ik hoop voor je dat ze een beetje op tijd beginnen.....
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

Ik heb me wel eens laten vertellen dat dat een ontwerp-aangelegenheid is. Bij auto's met relatief dikke verlijmde ruiten moeten de ruiten bijdragen aan de stijfheid van de carrosserie. Is bij VAG kennelijk niet nodig.

[/ QUOTE ]
Kijk eens in de L&amp;k van vorige week pagina 6. (dat onhandige A3 formaat)
 

jurjen

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Occie</font><hr />

Kijk eens in de L&amp;k van vorige week pagina 6.

[/ QUOTE ]

Niet gehad, ik rij nu een maandje, en lease. Krijg 'm kennelijk niet automatisch. Ik zag op de skodasite dat je je wel aan kunt melden voor het blad. Is dat de moeite?
 

Ruald

Nieuw lid
Ik heb een aantal weken geleden precies hetzelfde gehad. Op die eigen risico zat ik niet te wachten. Carclass verweet dat doorscheuren aan de grote temperatuur verschillen. Mijn leaseauto is verzekerd bij Centraal beheer achmea. Daar vertelde ze mij dat ik geen eigen risico had. MITS ik van carclass op papier kreeg dat ik er absoluut niet aan kon doen en dat het kwam door de airco en de daardoor aanstaande temperatuurverschillen.

Ik ben ondertussen een aantal weken verder en heb nog niets gehoord. Ik hoop dat ik op deze manier onder de eigen risico vandaan kom. Zo niet, dan heb ik het tenminste geprobeerd.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

Niet gehad, ik rij nu een maandje, en lease. Krijg 'm kennelijk niet automatisch. Ik zag op de skodasite dat je je wel aan kunt melden voor het blad. Is dat de moeite?

[/ QUOTE ]
Waarschijnlijk weet Pon uw adres niet.
Zou ik zeker even aanmelden, staan soms wel aardige dingen in en is gratis
super.gif
. (u hebt nu ook iets gemist)
Als u in de buurt komt van een dealer, kunt u L&amp;K ook even ophalen.
 

VEEJAY

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Ruald</font><hr />

Ik heb een aantal weken geleden precies hetzelfde gehad. Op die eigen risico zat ik niet te wachten. Carclass verweet dat doorscheuren aan de grote temperatuur verschillen. Mijn leaseauto is verzekerd bij Centraal beheer achmea. Daar vertelde ze mij dat ik geen eigen risico had. MITS ik van carclass op papier kreeg dat ik er absoluut niet aan kon doen en dat het kwam door de airco en de daardoor aanstaande temperatuurverschillen.

Ik ben ondertussen een aantal weken verder en heb nog niets gehoord. Ik hoop dat ik op deze manier onder de eigen risico vandaan kom. Zo niet, dan heb ik het tenminste geprobeerd.

[/ QUOTE ]

Ik heb begrepen dat centraal beheer vrijwel de enige is die 65 euro in rekening brengt. Laat ik daar net onze 206 allrisk verzekerd hebben. Maar jou post schept hoop.

Let wel op dat ze het klemmetje voor de parkeerbonnetje niet vergeten terug te klemmen.
 

Olaf

Lid
Dat klemmetje ging bij mij dus stuk. Was niets aan te doen en was altijd zo. Nu begrijp ik dat het wel anders kan. Zit ik de hele tijd naar zo'n nep Carglass zuignap dingetje te kijken
407.gif
 

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Olaf</font><hr />

Dat klemmetje ging bij mij dus stuk. Was niets aan te doen en was altijd zo.

[/ QUOTE ]
Is inderdaad kul. Bij mijn O1 ruit vervangen, klemmetje keurig gebleven. Duidelijk gevalletje van onkunde en afwimpelen.
 

Mistraller

Senior Member
De ruit is vervangen; Netjes de donkere band erin en zo.
Is wel van ander merk, maar goed.
Het klemmetje klemt helaas niet meer strak tegen de ruit, en de witte afwerking op de A stijl sluit niet meer strak tegen de voorruit, er is nu zo'n 4mm zwart materiaal zichtbaar.
De regen- en lichtsensor doen het gewoon goed, en dat lijkt me het belangrijkste.
En m'n ruit is weer schoon
wink.gif
 
Kwaliteit Carglass

Bij mijn O2 is net de voorruit vervangen maar ik ben daar niet blij mee want het rubber dat achter de voorruit zit, zit scheef: aan de ene kant raakt het maar net de stijl en aan de andere kant zit onnodig veel, ook zit nu een opening bij het rubber aan één bovenhoek van de ruit waardoor regenwater onder het rubber kan komen. Ik vraag mij af of dat kwaad kan voor roest op de lange termijn (geen lease-auto, hij moet nog tig jaar mee) of zelfs lekkage. Ook is het klemmetje kapot. Was ik maar naar de dealer gegaan.
Weet iemand van jullie of het kwaad kan dat het rubber niet aansluit?
 

bat

Lid
Bij mijn O2 is net de voorruit vervangen maar ik ben daar niet blij mee want het rubber dat achter de voorruit zit, zit scheef: aan de ene kant raakt het maar net de stijl en aan de andere kant zit onnodig veel, ook zit nu een opening bij het rubber aan één bovenhoek van de ruit waardoor regenwater onder het rubber kan komen. Ik vraag mij af of dat kwaad kan voor roest op de lange termijn (geen lease-auto, hij moet nog tig jaar mee) of zelfs lekkage. Ook is het klemmetje kapot. Was ik maar naar de dealer gegaan.
Weet iemand van jullie of het kwaad kan dat het rubber niet aansluit?
Wat jij beschrijft, daar zou ik niet mee akkoord gaan. Er is gewoon slecht werk geleverd, de ruit is niet goed geplaatst. Carglass bellen en aangeven dat je niet akkoord bent. Je zult niet de eerste zijn. Wel je poot stijf houden.

@Higgy: alle posts boven die van automaatfreak zijn oude posts, overgezet (denk ik?) vanuit oude forumsoftware, waardoor de quotes en smileys verklooid worden.
 
Bovenaan Onderaan