Voorruit stuk

Octavia_II

Actief lid
Heren,

heb laatst mijn voorruit ook laten vervangen bij carglass.
Kreeg hem terug met het klemmetje kapot en een beschadigde witte afwerking op de A stijl (was de snijdraad langs gegaan).

Alles is netjes onder garantie verholpen.

Dus claimen die hap !

Groe(n)ten,

Charlie
 

Fabia

† In Memoriam
Dat had ik met een Opel Combo (sorry idereen maakt vouten). Daar is tot twee keer toe de voorruit vervangen omdat ze 'm er niet goed in kregen.
 

Peter79

Actief lid
Heb precies hetzelfde gehad vorige week! Carglass heeft dit perfect gemaakt! Klopt inderdaad, even niet rijden direct nadat de ruit erin is gezet. Verder is ruit gewoon bijna identiek aan de originele (ik zie bijna geen verschil in ieder geval). Het enige nadeel is dat hun ruiten geen "zonnerand" hebben aan de bovenkant (of te klein ieder geval). Maar ja, zonnebril op en klaar is kees!
 

higgy

Forumguru
Die zonnerand moet je ook expliciet opgeven bij het maken van een afspraak.
Jij hebt dus gewoon de verkeerde voorruit gekregen. Edoch: die gaan ze niet meer voor je vervangen.
 

Desperado

Forumguru
Klopt, edoch horen ze jou te vragen wat voor raam het moet zijn als je een afspraak maakt.
Dat deden ze bij mij wel(2x)
 

Dutch

Actief lid
Ik heb mijn voorruit ook bij Carglass laten vervangen. De nieuwe ruit is exact hetzelfde als de oorspronkelijke ruit, dus inclusief donker band bovenaan en een uitsparing voor het chassisnummer.

Ook hebben ze keurig het Zwitserse autobahnvignet overgeplakt op de nieuwe ruit.
 

tlpeter

Actief lid
Eigenlijk belachelijk

De ruit moet vervangen worden door een gelijkwaardige ruit tenzij anders aangegeven !
 

Gieliovd

Forumguru
We zijn weer lekker bezig met "edoch"....

Het is maar net hoe een verkoopgesprek gaat.

Als jij de impressie geeft goedkoop uit te willen zijn zal er een nieuwe, goedkoopste, ruit in komen.

Als jij de impressie geeft een gelijke ruit te willen zal die erin komen.

Als je een duidelijk gesprek hebt over de mogelijkheden komt er precies in wat jij wilt.

Heb je een kanarie als verkoper en heb je zelf niets aangegeven dan hebben beide partijen een fout gemaakt en zou je naar mijn bescheiden mening er van uit mogen gaan dat er een vergelijkbare ruit in zou komen.

Als er heel wat anders in gekomen is zou ik zeggen dat je als consument daar niet mee akkoord hoeft te gaan.
 

Desperado

Forumguru
Een fatsoenlijke verkoper zal ten alle tijde zorgen dat er een vergelijkbare ruit in komt en/of jou vragen wat er in moet.
Dus dat je zomaar wat krijgt als je niks zegt of vraagt vind ik echt onzin.
Bedrijven die dat doen zijn zo failliet.
Daarbij komt ook nog eens dat 9 van de 10 keer het verzekeringswerk is waarbij je alleen een eigen risico moet betalen wat altijd gelijke hoog is ongeact de soort ruit.
Dus geen reden voor de verkopende partij om zomaar een standaard ruit te nemen.
 
Een fatsoenlijke verkoper

Die bestaan niet bij carglass. Ze zetten erin wat de verzekering ze verteld.
Het moet een vergelijkbare ruit zijn dus:
- Dezelfde kleur
- Wel of geen band boven in
- Wel of niet zonwerend

Een collega heeft tot 3x toe een nieuwe ruit gekregen omdat zijn (imitatie) ruit golven vertoonde als je er doorheen kijkt (was een VW golf).

Op lokatie vervangen doe ik niet meer omdat dit bij mij nooit goed is gegaan. In de werkplaats hebben ze alle gereedschap en staan ze droog.

Naar Carglass ga ik niet meer omdat ze geen fatsoenlijk werk afleveren (is nu autototaal glas).

Maar met de skoda gelukkig nog niet nodig gehad..

Groetjes,
 

EdK

Forumguru
Zelfde ervaring met Carglas , collega's die de T4 van VW reden en de radio antenne in voorruit verwerkt hadden ! Bij vervanging moest expleciet doorgegeven worden dat die antenne er weer in moest zitten !! Maar verschijnende keren kwam men op bedrijf aan met het verkeerde raam ,dus geen antenne !!
 

redfoxert

Senior Member
Ik heb tot nu toe 1 keer mijn voorruit vervangen gehad door Carglass op de parkeerplaats van ons bedrijf.

Wel grappig want ze moesten er die dag in totaal een stuk of 4 doen (tjah dat krijg je met een bedrijf met 4000 werknemers :tongue:)

Magoed, aangegeven dat er een regensensor op de ruit zat enzo. Ging allemaal prima. Hele auto kreeg ik daarna ook nog eens helemaal gestofzuigd terug! De regensensor was getest (!) en werkte nog prima. Sensor hebben ze niet hoeven vervangen.

Carglass kan het dus duidelijk WEL. Vervanging vond plaats in Best met volgens mij monteurs uit Veldhoven.
 
carglass

Behalve dat het rubber scheef zit en het klemmetje kapot is heb ik ontdekt dat ze bij Carglass ook de lak van de linker stijl aan de bovenkant beschadigd hebben, er zijn stukje van de lak uit, en dat de ruitenwisser rechts niet goed zit, hij loopt aan tegen een kunststof deel. Dus als de verzekering het goed vindt ga ik voortaan wel ergens anders heen als er weer een nieuwe ruit in moet.
 

LenK

Forumguru
Wel een stelletje knoeiers daar dus. Gewoon een beginneling er op gezet lijkt wel. Of iemand die het geen ruk interesseert. Ontslaan die gast, meteen.
Wbt volgende keer. Je hebt keus genoeg, je bent niet op carglass alleen aangewezen. Dealers hebben ook een regeling dat je niet duurder uit bent met je eigen risico bij ruitvervanging.
 
Gelukkig nog geen ruit vervanging nodig gehad, wel een keer een sterretje, op zich netjes gemaakt bij autotaalglas, maar je ziet het nog wel. Er zit nu een klein rondje voor mij, ik stoor me er gelukkig niet aan.
 

Tachi

Actief lid
Ik heb twee keer een ster in mijn ruit gehad en ik heb gewoon mijn voorruit laten vervangen, omdat ze mijn eigen risico overnamen. Dus gratis. Veel beter dan dat sterretje-fix-gepruts.
 

Desperado

Forumguru
Niet mee eens.
Een goed gerepareerd sterretje is vrijwel niet zichtbaar.
En bij reparatie neem je het risico van beschadigingen aan de lak, lekkage enz. weg.
Ja, natuurlijk geven ze garantie op zulke dingen, maar je hebt er wel meer rompslomp van.
Dus als het kan, laat ik hem liever repareren.
 

bat

Lid
Niet mee eens.
Een goed gerepareerd sterretje is vrijwel niet zichtbaar.
En bij reparatie neem je het risico van beschadigingen aan de lak, lekkage enz. weg.
Ja, natuurlijk geven ze garantie op zulke dingen, maar je hebt er wel meer rompslomp van.
Dus als het kan, laat ik hem liever repareren.
De uitzonderingen daar gelaten (die hoor je natuurlijk wel) gaat het over het algemeen wel goed en foutloos. Bij mij is bij twee auto's in de afgelopen 3,5 jaar drie keer de voorruit vervangen en geen enkele keer heeft dit voor problemen gezorgd.

En liever helemaal geen beschadiging zichtbaar, dan een beschadiging bijna niet zichtbaar...
 

kcj

Actief lid
Enkele maanden geleden zijn de voorruiten van ons beide wagens ook vervangen.
Mijn vriendin, die de eigenaar is van de Roomster, heeft dit zo snel mogelijk willen doen. En is dus bij Carglass (België) geweest. Duidelijk vermeld dat de voorruit van de Roomster met zonneband én parkeerclips is.
De nieuwe voorruit werd zeer goed en netjes geplaatst. Geen glassplinters of ander afval te vinden in het interieur / exterieur. Echter geen Skoda-logo en geen parkeerclips te vinden.
Parkeerclips is een 2 weken later dan toch geplaatst door iemand die aan huis is langs gekomen.
Nadien blijkt dus dat onze Skoda-dealer óók ruiten kan plaatsen : hij heeft daar ook de uitrusting voor.
Ik (we) hadden dat liever aan hem gegund. Dat is dus voor de volgende keer :ahum:.

Voorruit bij mijn Y : ik wil wèl het Lancia-logo behouden en ga dus bij 2 Fiat/Lancia garages info vragen. De ene besteedt het uit, de andere (waar ik eigenlijk niet meer wil komen) doet het wel zelf. Die laatste wordt het dan toch maar.
Resultaat na herstelling en bij aflevering : deuk in spatbord, grijze lijm / kitresten op deur / spatbord / motorkap, zwarte "afval" in de auto, ruitewissers ronduit belachelijk afgesteld, raamrubbers aan de buitenzijde drukken niet meer op de ruit (opening van enkel milimeters).
Maar het is wel een ruit met logo :mad:
Bij aflevering op zaterdag is enkel de receptie open, het wordt genoteerd en men zal mij bellen. (reparatie is gebeurd op vrijdag)
Mooi niet dus : ik bel zelf naar hen de volgende dinsdag (of woensdag ?)

Ik kan zelf terug naar de garage rijden om 1) alles nog eens te laten zien 2) nog eens 2 uur wachten om (bijna) alles in orde te brengen 3) stofzuigen moet ik zelf maar doen 4) rubbers blijven hetzelfde 5) kleine discussie dat de deuk er misschien al was ?!? :biggthumpdown:
Toch 1 positief punt :blush: : blijkbaar was de raamlijst hier en daar door roest aangetast. Dat hebben ze gelijk mee vervangen voor zo'n 150€ extra. En terugbetaald door de verzekering.

Koen
 
Bovenaan Onderaan