Voorruit stuk

bat

Lid
De eerste keer dat ik een ruit liet vervangen was dat bij de dealer. Achteraf bleek dat die ook gewoon Carglass (of een soortgelijk bedrijf) erbij hebben gehaald. Ze hebben er verder ook niet naar omgekeken, want ik kreeg hem met volledig verkeerd afgestelde ruitenwissers terug.

De keren daarna is Carglass bij ons aan kantoor geweest. Beide keren was het resultaat net niet zo mooi als af fabriek, terwijl dat gewoon wel moet kunnen.

Deze keer hebben ze het in hun eigen werkplaats gedaan. Daarom vind ik het des te teleurstellender dat het resultaat minder is dan de keren dat ze het bij kantoor hebben gedaan...
 

JeeWee

Actief lid
Dus kiezen uit twee kwaden waar je de ruit laat vervangen?

Reden temeer om er, zeker bij gedwongen winkelnering, met mijn snufferd bovenop te blijven staan. Niet altijd tot genoegen van de monteur, maar de gevolgen van zijn werk zijn wel voor mij. Deels uit interesse, deels uit slechte verhalen kijk ik graag toe wat ze doen.

Bij mijn vorige auto, een pecheot 206sw, was ik er zo getuige van hoe een Carglass-type bij het plaatsen van een nieuwe achterruit in één vloeiende beweging de ruitenwisser achter afbrak. Door mijn aanwezigheid en, op mijn aandringen, het vermelden van het gebeurde op de werkbon, heeft de beste man eerst de ruitenwisser geplakt en heeft Carglass later alsnog de rekening voor een nieuwe ruitenwisser betaald. Daar gingen echter wel wat vervelende telefoontjes ("die opmerking heeft u vast zelf op de bon gezet", "dat doen onze monteurs niet") aan vooraf. Ter nuancering: dat is één slechte ervaring tegenover twee handenvol met prettige ervaringen met Carglass. Ze kunnen het wel, hoor.....
 

EdK

Forumguru
Zo eindelijk na een week wachten op een email nu dan een antwoord terug van de verzekerings maatschappij mbt vervangen voorruit door Carglass / Autotaalglas of je eigen dealer !

Het kan dus duidelijk beide bij mijn maatschappij, maarrrrrrrrr er is dus duidelijk wel een maarrrrr !!

Als ik het bij Carglass of Autotaalglas laat doen is er een eigen risico van EUR 68,00 En als ik het door mijn delaer laat doen heb ik een eigen risico van EUR 135,00
Oja wel belangrijk voor beide gevallen is dat ruitschade is niet van invloed op uw bonus-malus trede !!

Tja en dan zit je dan , wat moet ik ??
eerst een afspraak maken met carglass en men ruit laten vernieuwen ( snipperuren opnemen )
Of tijdens wissel winterbanden , een iets vervroegde grote beurt en wat draden laten aansluiten van me JVC NX-7000 tevens de ruit door de dealer laten doen en dus avond ervoor brengen en volgende avond weer ophalen met gebruik van een ruilauto !!??

Denk dat het toch de laatste keuze word ondanks de dubbelle eigen risico regeling waar ik een beetje ziek van ben !! Want je word eigenlijk verplicht tot een keuze en hebt niet echt een vrije keuze !
 

van inkel

Forumguru
Als ik het bij Carglass of Autotaalglas laat doen is er een eigen risico van EUR 68,00 En als ik het door mijn delaer laat doen heb ik een eigen risico van EUR 135,00

De meeste dealers delen mee in de eigenbijdrage, dus ff een telefoontje naar de dealer. (dan maar een beetje minder winst maar wel werk).
 

Captain Hook

Forumguru
...Tja en dan zit je dan , wat moet ik ??
eerst een afspraak maken met carglass en men ruit laten vernieuwen ( snipperuren opnemen )

Ik heb het al een paar keer door Carglass (moeten) laten doen. En twee keer terug geweest vanwege verkeerd afgestelde ruitenwissers.
Maar Carglass komt wel bij je op de stoep (iedere plek in Nederland), da's wel zo handig (zolang het droog weer is).
 
Bovenaan Onderaan