Zelfs zonder enige ervaring met de V40 durf ik daar wel wat op af te dingen.De eigenaar liet zijn BC zien: 3,8l/100 km over de eerste 2500 kilometer. Erg netjes.
Mooi verslag weer Chris. Gezien je tekst ben ik niet de enige die zich regelmatig ergert aan het stupide rijgedrag van de gemiddelde V40-leaserijder. Hierbij ga ik er gemakshalve even van uit dat de meerderheid van de jonge V40's met dieselmotor, een leaseauto is.
Wat die topsnelheid betreft: zijn er Volvo-tuners die de begrenzing er af kunnen halen voor een schappelijke prijs?
Volgens mij is dat verschil slechts 1 centimeter. Heb beide gereden (pre-facelift) en het verschil vond ik destijds minimaal. De begrenzing heb ik overigens nooit als probleem ervaren, de begrenzing van een beperkt vermogen in bijvoorbeeld een D2 (of 1.6TDI zoals nu) zie ik als een grotere belemmering. Ik mis de D4 nog dagelijksToch verschil tussen gewoon onderstel en sportonderstel?
Nog een opmerking over het ruimteaanbod: een passagier op de voorstoel zit best wel goed, mits hij bij het instappen geen hersenschudding heeft opgelopen aan de deurstijl annex dakrand. Voor iemand van enige lengte zit die voor je gevoel zowat op schouderhoogte, dus een duidelijke waarschuwing vooraf is altijd op zijn plaats!
Is inderdaad om die reden niet op mijn shortlist gekomen.voor mij was dat redden om de auto niet te kopen.
Ja nu Volvo eigendom is van Geely China zit er ergens wel wat China in wat niet wil zeggen dat het slecht is maar is een volledige nieuwe generatie motoren waarvan de D4 de eerste is wat Volvo volledig zelf ontwikkeld heeft in de laatste 10j, daarvoor was het samen met Ford.