Volkswagen T-Roc review

Canon-Eye

Forumguru
iets hoger in de post-facelift, wat ergonomisch gezien misschien marginaal beter is. Maar echt marginaal, ook als het scherm daar zit kun je je beter focussen op wat er buiten gebeurt.
Het is altijd een afweging tussen zichtbaar zijn zonder de ogen al te veel te moeten afwenden van het verkeer en tevens voorkomen dat het zicht naar buiten teveel wordt belemmerd.
Wat dat betreft is dit toch een hele vooruitgang ten opzichte van al die VAG-modellen waar het scherm nog ergens op kniehoogte zat weggewerkt in de middenconsole...
 

Bakboord1

Forumguru
Pfff, wat een discussies. Als je dit zo terugleest dan mogen we nog maar van geluk spreken dat er een Kodiaq-gedeelte is op dit forum. Want eigenlijk is dat maar grote onzin die auto.
Maar ach, wij zijn blij met onze volgens sommigen totaal onnodig verhoogde auto en dat is het enige dat telt.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het is dat er momenteel andere belangrijke zaken spelen, maar anders initieerde ik, in het kader van de anti-vertrutting beweging, een actie "verbied de crossover"
 

JeSko

Forumguru
@Bakboord1

Ik heb in se geen problemen met SUV's, maar als je achter een grote SUV hangt, vooral dan in centra, blokkeert deze evenveel zicht als een bestelbus. Bestelbusjes zijn momenteel echter essentieel, die zijn nodig in de huidige maatschappij, SUV's zijn dat imo niet. Als je vaak in dorpskernen en steden rijd zoals ik, is dat wel een occasionele irritatie factor, maar meer ook niet. Ik ben nog steeds van het principe leven en laten leven.
 

sitechris

Donateur
Kodiaq vind ik btw wel een hele fijne SUV. Juist omdat ze de keus hebben gemaakt voor comfortabele dempersetting en niet de fout hebben gemaakt om de auto semi-sportief (lees: stug) te maken. Een SUV koop je niet voor sportiviteit maar wel voor comfort. Setting van Kodiaq vind ik goed passen bij een dergelijke auto.
 

eriktv

Forumguru
En, zoals vrij vaak op dit forum, schrijven velen (ik in ieder geval) heel veel zaken die je met een korrel zout/knipoog moet lezen.

Voorbeeldje: je kan een Superb nog zó verlagen, als je geblindeerde ruiten met drukke wraps hebt kan je er net zo goed door- (of over)heen kijken als door een bestelbus (;);))
 

eriktv

Forumguru
Precies Chris, vaak wordt reclame juist gericht op het tegenovergestelde van de doelgroep (wees jong en dynamisch, koop een SUV, bijv.). De flexibiliteit van auto’s als een Kodiaq met schuif- en klapbare stoelen heeft SUV’s eigenlijk tot vervangers van MPV’s gemaakt. En zien er toch een stukje toffer uit dan een Grandis of Previa.
 

JeSko

Forumguru
@Canon-Eye

Amai wat voor donker glas heb jij dan? Heb zelf af fabriek privacy glas en daar kijk je prima door.

@eriktv

Drukke wrap? Dat is voor binnenkort. :D en inderdaad bijna alles hier is maar een mening en geen feit.
 

Canon-Eye

Forumguru
@JeSko Af fabriek, in combinatie met Sonniboys zoals ik aangaf. Inkijk nul, doorzicht zo goed als nul.
Achterliggers? Niks mee te maken, die houden maar afstand (doe ik ook)... :pardon:





;)
 

Bakboord1

Forumguru
Ik vermoed dat de invoering van drempels en de opkomst van SUV’s hand in hand gaan.
Bij ons vervangt ie een mpv en dat aanbod is ook een stuk minder de laatste jaren.
 

Canon-Eye

Forumguru
Vele anderen niet, nee. Maar doordat ik wél afstand hou - en zelfs extra naarmate mijn achterligger dichter op mij komt - heb ik vanzelf meer gelegenheid om rustiger af te remmen en aldus die achterligger alsnog gelegenheid te geven om mijn (bewust gekozen) vaste trekhaak met rust te laten.
 
Bovenaan Onderaan