Voldoet de GL. na 5000 km. aan mijn verwachtingen ???

MarcoO2

Forumguru
Terug naar de vraag of de GL voldoet dan maar weer? Die discussie over wel/ niet chippen heb ik wel een beetje gehad eigenlijk... daar wordt niet veel nieuws meer gezegd!
 

joergarms

Senior Member
@FredV, je ziet erg zwart-wit.

Er wordt geen belastingvoordeel omzeilt, sterker nog, de auto wordt nog zuiniger dus komt het belastingvoordeel alleen maar sterker tot zijn recht.
Daarbij, mijn vader heeft al genoeg proefgereden in die auto om te weten hoe het rijdt, en daardoor zijn keuze tot chiptuning.
Maar dat betekent dus dat ik nog wel steeds benieuwd ben hoe het rijdt.
Kun je het trouwens op papier laten zien dat chippen verboden is? Waar staat dat?
Chippen is nog nooit illegaal geweest.
Maar goed, voordat we in een eindeloze welles-nietes discussie belanden, ieder moet het voor zichzelf weten, chippen of niet chippen, jij wordt er niet slechter van als anderen dat doen lijkt me.

@FabiaGL, zodra ik van mijn vader wat ervaringen hoor, dan zal ik ze op het forum zetten, komt goed.
 

erik2907

Actief lid
@joergrams

Tuning van uw personenauto

Constateert de Belastingdienst dat de motor van uw personenauto binnen drie jaar nadat de auto is ingeschreven in het kentekenregister zo is aangepast dat de CO²-uitstoot hoger is dan de CO²-uitstoot op het moment van inschrijving? Dan krijgt u van de Belastingdienst een naheffingsaanslag met een boete over het verschil tussen de bpm voor deze hogere CO²-uitstoot en de bpm op het moment van inschrijving.

Overtreding van de Wet bpm

Houdt u zich niet aan de wettelijke regels voor de heffing van bpm? Dan kan de Belastingdienst u, naast een naheffingsaanslag, ook een bestuurlijke boete opleggen.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee!




 

EdK

Forumguru
Maar Erik wat nu als je eco tuning doet en dat dan blijkt dat de uitstoot lager is dan op moment van inschrijving.
Krijg je dan geld terug van de belastingdienst wegens goed gedrag ?
 

van_der_P

Senior Member
Maak je niet de verkeerde keuze door een 1.2 TDI 3 cilinder aan te schaffen en die te laten chippen ?
Een 1.6 TDI heeft standaard 4 cilinders dat loopt altijd mooier dan een 3 cilinder. Heeft 105 pk 15 meer dan een gechipte 1.2, 250 NM 40 NM meer dan een chipte 1.2, Je bent meteen klaar, hoeft niet aan een nieuwe auto gesleuteld te worden. (Op de lang duur)Geen problemen met garantie, BPM, MRB.
Dat is toch een hele geruststelling niet ? In plaats van het risico te lopen dat je gepakt wordt en dan flink de beurs mag trekken.

Als chippen de kip met de gouden eieren is, dan zou een fabrikant gek zijn als hij dat niet zou doen.
 

higgy

Forumguru
[moderatorbreak]En nu weer ontopic en niet langer het draadje van de poster vervuilen[/moderatorbreak]
 

joergarms

Senior Member
@erik2907, bedankt voor het stukje info, was mij nog onbekend.
Maar, hoe zou de belastingdienst zoiets willen controleren? De eerste apk is pas na 3 jaar, dan mogen er dus ook eventuele wijzigingen aan de auto doorgevoerd zijn, voor die tijd wordt er toch niks gemeten?

@van der P, de keuze voor de greenline is bewust gemaakt, dit om te profiteren van het wegenbelastingvrij rijden, een redelijk zuinig auto enz.
De zwaardere uitvoeringen zijn voor mijn ouders niet meer van toepassing vanwege het niet meer hoeven trekken van een caravan e.d.

Het laten chippen heeft als voordeel onderin iets meer vermogen te hebben en bij gewoon gebruik een lager verbruik te realiseren.
En dit weten we uit ervaring, het is namelijk niet de eerste auto die we laten chippen.

Bedankt evengoed voor de reacties.
 

higgy

Forumguru
[moderatorbreak]Dan maar iets duidelijker: stoppen met dat chip-gedoe, daar ging 't draadje niet over. Dit is topic-kapen.[/moderatorbreak]
 

erik2907

Actief lid
@joergams

De hele discussie over chiptuning is hier te vinden. Gelieve hier verder te gaan en deze draad helemaal door te lezen. Vragen, dan hoor ik ze in dat draadje graag van je.

Back on-topic
 
Laten we nu maar doorgaan waar het eigenlijk over ging.

Ik heb nu 6500 km gereden in mijn GL en ik moet zeggen

a) de auto past zich aan de berijder
b) de berijder past zich aan de auto

Ik denk dat me GL en ik naar elkaar zijn toegegroeid en ik voel me als een vis in de greenline.
Ik rijd als ik er zin in heb zo rond de 1 op 25 en als ik haast heb rond de 1 op 18.

Ik vind het een genot om in de auto te stappen en dit had ik zeker niet verwacht na voor de Skoda in een BMW en Ford Smax te hebben gereden.

Alleen de stoelen heb ik al in 100 verschillende standen gezet maar ik blijf pijn in de rug houden dus na mijn inziens zijn die niet geschikt voor mijn ruggetje.
 

Hetzer

Forumguru
Mijn auto heeft nu 12000 km gelopen, tot op hede geen problemen.
De eerste tank beurten heb ik echt gelet op het verbruik,even de auto uit proberen en uiteindelijk na de eerste manad zo'n 1 op 27/28 gehaald.
De afgelopen tijd veel in Duitsland geweest, en weer vervallen in mijn oude rij patroon, rij flink door en en nu rij ik 1 op 21.
Deze waardes zijn voor mij meer dan genoeg, ook hierover ben ik uiterst tevreden!!
 

van_der_P

Senior Member
Alleen de stoelen heb ik al in 100 verschillende standen gezet maar ik blijf pijn in de rug houden dus na mijn inziens zijn die niet geschikt voor mijn ruggetje.
Als dat een probleem is zou je kunnen overwegen een stoel op maat te laten maken. Vroeger had je van die "Scheel" stoelen, ik weet niet of die nog bestaan.
In ieder geval hebben wij (mijn vrouw en ik )geen probleem met de stoelen in de GL.
 

pierre27

Actief lid
icon1.png


Goede avond,
nu bijna een jaar later (sedert 2 juli 2010) en 17200 kilometer verder, ....... komt nu de

grote vraag???

Voldoet de GL. na 17200 km. aan mijn verwachtingen ???


Hierop kan ik nog steeds volmondig antwoorden:
JA :super: en nog eens JA.
-zij blijft mooi
-zij blijft zuinig
-zij rijdt lekker
-zij heeft glamour
-zij rijdt op diesel
-zij heeft bergen ruimte
-zij heeft vier deuren en een achterklep met lage drempel
-zij heeft het gehele jaar zonder morren/kuren voor de volle 100% haar best gedaan
-zij heeft standaard zoveel meer en als ik weer voor de keus zou staan, een nieuwe auto te kopen zonder proefrit ( 16 april 2010 was zij nog niet aanwezig in Nederland), DAN DEED IK HET WEER !!!!

Zijn er dan helemaal geen minpunten/mineurtjes???

jazeker :super:
-ik haal amper 1 op 25 kilometer in plaats van de beloofde 1 op 30 kilometer en dan moet ik zwaar opletten en geen 130 kilometer rijden, waar het mag.

-bij een regenachtige rit, wordt de linker buitenspiegel slecht zichtbaar, omdat de rijwind het water op de zijruit niet wegblaast, wat met de vormgeving te maken heeft, niets aan te doen.
Wat ben ik toch tevreden met deze Skoda Fabia Combi 1.2 Tdi Greenline :xyxthumbs:.

Prettig weekend verder,
Pierre:yeah:

 

Fabia

† In Memoriam
Dit is een zeer uitgebreid verslag. Goed om te lezen dat je nog steeds erg tevreden bent met de GL.
 

Polvo

Lid
Ik heb er nu ook 5000 km opzitten en ik ben nog steeds tevreden over de auto.

Plussen:
+De 2 seconden vertraging als je de rem los laat zodat je niet achteruit rolt.
+De ruimte, met name de kofferbak, mijn vorige auto (KIA) was 10cm langer en 10cm breder, maar daar kon de helft nog niet in.
+Het MFD, eigenlijk het hele display voorfront.
+Automatische bandenspanning controle.
+En nog een paar van die gadgets, die ik niet op een van mijn vorige auto's had terwijl die toch in de zelfde prijsklasse zaten.

Minnen
-Slechte stugge vering, dat is echt een min punt.
-Licht gaat niet uit als je de sleutel uit het contact trekt, ik dacht dat dit al verplicht was?
-Dat je korte ritjes van minder dan 4km zoveel mogelijk moet vermijden omdat anders alles verstopt raakt.
-Ruiten sproeier duurt erg lang voor hij gaat spuiten, als je voorruit dicht zit is dit zelfs gevaarlijk.
-Spiegel joystick, vind ik erg gammel en amateuristisch.
 

Esli

Lid
Ik heb er nu 7000 km opzitten en heb de auto ongeveer 6 weken.
(mijn eerste keus was een Ibiza ST maar ik ben 2.00 m en dan past daar geen meer kind achterin, Fabia alleen proefgezeten en de ruimte was doorslaggevend)

Plus:
Ruime auto
Redelijk zuinig
Compleet
Zeer goede radio
Goede carkit module (vooral voice dialling is grappig, je moet alle namen op zijn engels uitspreken)

Minpunten:
Licht gaat niet uit bij contact uit (een zoemer kost toch ook geld? en de smoes dat je dan geen parkeerverlichting hebt, even sleutel doordraaien en voila)
Pook vind ik te laag zitten icm middenarmsteun
Geen verlichting achter
Geen deurvakken achter (wel zo handig met kinderen)
Wangen van de stoel net iets te laag waardoor bij iedere bocht alles van de stoel af glijd
Deurvakken voor zijn krap
Dashbordkastjes zijn erg ondiep
 

Max5

Senior Member
Ruim 15000km op de teller en ben er redelijk tevreden mee.

Pluspunten:
+ ruimte
+ goedkope kilometers

Minpunten:
- ziet eruit als een bus
- en rijdt als een bus
- eerste keer dat ik een auto rijdt (de 8ste auto) waarbij het opgegeven verbruik niet te realiseren is.
 
Bovenaan Onderaan