Voldoet de GL. na 5000 km. aan mijn verwachtingen ???

FredV

Banned
@Fredv: wel raar dat de centrale vergrendeling niet wordt vermeld, deze is echter wel standaard...
Jawel, die staat er echt wel bij, onder afstandsbediening voor centrale vergrendeling. (documentje is van mijn hand, maar ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor onjuistheden:) )
 

GJS

Senior Member
De GL is idd op de ambition gebaseerd maar mist het e.e.a.

Mijn rijtjeshuis is dus ook op een luxe villa gebaseerd volgens jouw redenering.
En de Go is ook gebaseerd op een Ambition maar mist het e.e.a.

Een GL is gebaseerd op de Go en dat er dan bepaalde dingen overeenkomen met de Ambition is wat anders dan gebaseerd op zijn.
Er zitten ook dingen in die in een Dynamic uitvoering zitten, houdt dat dan in dat hij op een Dynamic gebaseerd is, volgens jouw redenering zou dat dus wel zo moeten zijn.
 

FredV

Banned
Mijn rijtjeshuis is dus ook op een luxe villa gebaseerd volgens jouw redenering.
En de Go is ook gebaseerd op een Ambition maar mist het e.e.a.

Een GL is gebaseerd op de Go en dat er dan bepaalde dingen overeenkomen met de Ambition is wat anders dan gebaseerd op zijn.
Er zitten ook dingen in die in een Dynamic uitvoering zitten, houdt dat dan in dat hij op een Dynamic gebaseerd is, volgens jouw redenering zou dat dus wel zo moeten zijn.
Is helaas niet mijn redenering, maar die van de folder...
Als ik dus lieg, dan is dat in commissie.
Maar om simpelweg te stellen dat de GL op de Go is gebaseerd, is dezelfde redenering, alle auto's van welk merk en type zijn gebaseerd op het basistype.
Blijkbaar heeft Skoda die vergelijking met de Ambition genomen omdat die er het meest dichtbij komt.
Geen idee, maar neem het mij niet kwaljk dat ik de folder citeer.
 

LenK

Forumguru
De GL is een buitenbeentje wat de uitrusting en de motorisering betreft.
Soms meer, soms minder dan een andere trim. Dat maakt het objectief financieel vergelijken met de andere versies moeilijk/onmogelijk.
Ik heb al eerder gezegd dat VW en Seat het overzichtelijker doen. Daar kies je de trim en als motorisering dan de 1.2TDI erbij.
Als die auto's ook niet van PON af kwamen zou ik zeggen dat een speciale Greenline trim er alleen maar is om het extra verdienen van PON te verbloemen. Dat ze het voordeel van de vervallen BPM niet volledig doorgeven aan de klant. Bij opties op de Greenline zie je iig wel dat dit het geval is. Daar is de prijs zonder belasting hoger dan bij een niet BPM vrije versie. Echte ratten daar in Leusden.
 

FredV

Banned
Maar om de moderatoren niet tegen het hoofd te stoten, dit draadje gaat over hoe de GL na 5000 km voldoet.
Het uitrustingsniveau en de discussie daarover graag in het andere genoemde draadje aan de orde stellen.
Dus terug naar het topic.
 
Okay dan. Bevalt de GL na 5000 kilometer.

Een collega merkte vorige week op:' Zeg, ik hoor je maar niet over je nieuwe auto?' Meestal heb jij altijd wel wat op te merken'. 'En rammeltje of een andere storing'.

Gelijk heb hij. Meestal heb ik altijd wat op te merken maar bij de Fabia niet. De auto is na 5000 kilometer zuiniger geworden en het lijkt dat de motor ook stiller en soepeler is.
Natuurlijk zijn er wel minpuntjes. De stoelen vind ik nog steeds matig. Het went maar ik had wel meer geld over gehad voor betere zetels. Verder....een prima auto!
 

pierre27

Actief lid
Goede middag,
nu vier maanden later en 7200 kilometer verder,
Voldoet de GL. na 7200 km. aan mijn verwachtingen ???
Hierop kan ik nog steeds volmondig antwoorden:
JA :super::super:
-zij blijft mooi
-zij blijft zuinig
-zij rijdt lekker
-zij heeft glamour
-zij rijdt op diesel
-zij heeft bergen ruimte
-zij heeft standaard vier deuren
-zij heeft standaard zoveel meer
-ik bespaar sedert 4 juli iedere maand € 98,00wegenbelasting (€392,00 tot nu toe)

Zijn er dan helemaal geen minpunten/mineurtjes???
jazeker :super:
-haar vering is nogal stug (2.6bar)( spanning verlagen)
-haar banden maken nogal wat geluid (2.6bar)
-ik haal amper 1 op 25 kilometer in plaats van de beloofde 1 op 30 kilometer. (komt misschien nog met de tijd, maar dan moet je niet harder rijden dan 100 kilometer en daar heb ik geen zin in, echter mijn vorige auto reed 1 op 15 km.)
-bij een regenachtige rit, zoals gisteren, linker buitenspiegel slecht zichtbaar, omdat de rijwind het water op de zijruit niet wegblaast, wat met de vormgeving te maken heeft, niets aan te doen.
-haar versnellingsbak moet je stevig gebruiken, dat heeft zij graag

Prettig weekend verder,
Pierre:yeah:
 

EdK

Forumguru
Goh wat zal jij je vrouw en je 4 dochters een blij gezin zijn sinds die fabia deel uitmaakt van de familie:laugh:
 

erik2907

Actief lid
@Pierre27
Na 38 dagen en 5.600km sluit ik mij helemaal bij je aan! Alleen, ik haal wel de 1:25 maar daarvoor blijf ik wel onder de 100 km/u. En de besparing tot vandaag: € 342,56 in 38 dagen!! (MRB € 127,=, verbruik 1:15,4, verzekering)
 

Greenliner

Senior Member
Na bijna 2 maanden en 4180 km ben ik ook bijzonder tevreden! Vooral de ruimte en de rustige loop van de dieselmotor bevallen prima. Het windgeruis bevalt minder goed maar zet wel aan tot het verlagen van de snelheid hetgeen je verbruik weer ten goede komt. Als er geen mankementen aan komen rij ik er een hele tijd mee door!
 

van_der_P

Senior Member
Het is nog steeds een geweldige auto, rij er met veel plezier in. Met de min punten die Pierre opnoemt kan ik het ook niet oneens zijn.
Het verbruik ? als het 25 graden is niet veel wind, en je rijdt een flinke afstand dan kom je in de buurt van die 1 op 30.
Maarja wie doet dat, de GL moet ons dienen en niet andersom.
Ook op spritmonitor zie je dat de mensen die meer dan 1000 km per week maken, het zuinigst rijden.
Merk dat het motortje ook wat smeuiger begint te worden, protesteert niet meer zoals in het begin als je 50/55 in de vier rijdt.
Ik had wel wat andere opties genomen als ik nu voor de keuze stond. Geen dakrails maar daarvoor in de plaasts een klein leer pakket ziet toch iets beter uit dan dat plastic stuur.
 

Ruud59

Nieuw lid
ben inmiddels probleemloos over de 10.000 km heen, 1 op 22 met gemak.
GL rijdt prima, prestaties zijn gewoon goed, indien nodig snel genoeg, op tijd schakelen en aanpassen aan de situatie. wegrijden was even wennen, start/stop en trekkracht bij lage toeren, maar als je gas durft te geven gaat GL als een speer. verder groot gebruiksgemak, ik heb er al van alles mee verplaatst van hout tot boot op dak, geen probleem. inmiddels de winterbanden eronder kijken wat de winter brengt.:winkie:
 

joergarms

Senior Member
Mijn vader gaat as dinsdag zijn Fabia Combi gl ophalen. Ben heel benieuwd wat ie ervan vindt. Hij gaat m wel direct laten chippen, om iets meer souplesse en een (nog) beter verbruik te krijgen.
Zijn nu noghuidige auto, een VW polo 1,9 tdi met 130 pk, 6 bak. Dus zal wel iets wennen zijn qua felheid, maar ja, de caravan is er al uit, daarvoor hebben ze een camper gekocht, dus veel vermogen was ook niet meer nodig. En qua ruimte gaan ze er dus sowieso op vooruit.

Het chippen gebeurt bij Ventura in Beilen. Resultaat is uit m'n hoofd gezegd, 90 pk en 210 NM, dat zijn prima waarden voor een auto van dat formaat.

Iemand tips/ prijzen van een complete set winterbanden + stalen velg voor de GL? Die moeten namelijk nog even aangeschaft worden.
 

FredV

Banned
tsja, dat chippen....
Je bent bekend dat als je door de douane wordt gecontroleerd, dat je dan een giga boete / navordering kan krijgen ???
Chippen is nl voor belastingvrije of verminderde belasting auto's niet toegestaan.
En je bent benieud hoe die rijdt, maar nu al wel beslissen om te chippen???

Wat zonde...

en voor de winterbanden, lees ff het topic over winterbanden, daar vind je prijzen, links etc
 

FabiaGL

Actief lid
En je bent benieud hoe die rijdt, maar nu al wel beslissen om te chippen???

Wat zonde...
Dat chippen is van harte aan te bevelen als je bij stadsverkeer toch een redelijk verbruik wil halen, je schakelmoment word verlaagd. Op de snelweg merk je er alleen iets van als je snel moet inhalen.
@joergarms, Laat even jullie ervaringen met ventura weten.
 

FredV

Banned
je schakelmoment wordt verlaagd? Weet je al bij welke toeren de schakelindicator adviseert om te schakelen, en jij wilt nog lager in toeren??
T is een diesel!, de indicator geeft al aan dat je rond 1500 kunt opschakelen.
Maar goed, daar ging het niet om.
Wel dat t illegaal is!
 

FabiaGL

Actief lid
je schakelmoment wordt verlaagd? Weet je al bij welke toeren de schakelindicator adviseert om te schakelen, en jij wilt nog lager in toeren??
T is een diesel!, de indicator geeft al aan dat je rond 1500 kunt opschakelen.
Dat je dit antwoord geeft komt omdat je nooit met ventura tuning gereden heeft.
Bij 1500 opschakelen? dan heb je nog 800 over.
 

FredV

Banned
dat hoeft ook niet , ik mag en zal geen chiptuning in de eerste 3 jaar met mn auto doen.
Bovendien, lees de ervaringen hier en je weet dat de GL voldoet.
en waarom is het verboden? Omdat je van een belastingmaatregel gebruik maakt en je die gaat omzeilen.
Ik ben daar keihard in.
Het is illegaal en dat weet Ventura en alle ander chiptuners ook. En jij weet het ook.

Als je meer vermogen wilt, legaal, had je een andere motor moeten kiezen en die mag je wel chippen.

En verder, hier op t forum is t verboden illegale praktijken te promoten!

Er is in andere draadjes over chiptuning al genoeg over gezegd.

Sorry, t is niet tegen jou, maar wel tegen deze kwalijke praktijken
 
Bovenaan Onderaan