Voldoet de GL. na 5000 km. aan mijn verwachtingen ???

pierre27

Actief lid
Voldoet de GL. na 5000 km. aan mijn verwachtingen ???
Hierop kan ik volmondig antwoorden:
JA :super::super:
-zij is mooi
-zij is zuinig
-zij rijdt lekker
-zij heeft glamour
-zij rijdt op diesel
-zij heeft bergen ruimte
-zij heeft standaard vier deuren
-zij heeft standaard zoveel meer

Zijn er dan helemaal geen minpunten???
jazeker :super:
-haar vering is nogal stug (2.6bar)
-haar banden maken nogal wat geluid (2.6bar)
-haar versnellingsbak moet je stevig gebruiken, dat heeft zij graag

Prettige avond verder,
Pierre:yeah:
 

bobby45

Actief lid
mijn beleving strookt

Voldoet de GL. na 5000 km. aan mijn verwachtingen ???
Hierop kan ik volmondig antwoorden:
JA
-zij is mooi poetsen maar
-zij is zuinig mooi
-zij rijdt lekker blijft zo
-zij heeft glamour ooooo
-zij rijdt op diesel Ga lpg bij stokken dat kan
-zij heeft bergen ruimte Mont Blanc
-zij heeft standaard vier deuren mooi he
-zij heeft standaard zoveel meer ik heb toch en bis line

Zijn er dan helemaal geen minpunten???
jazeker :super:
-haar vering is nogal stug (2.6bar) 15 "op 2.2 bar echt comfort
-haar banden maken nogal wat geluid (2.6bar) 17" velgen ik heb 15"
-haar versnellingsbak moet je stevig gebruiken, dat heeft zij graag tuning is de oplossing

Prettige avond verder,
Pierre:yeah:

mijn tekst aan gevuld:ahum:
 

pierre27

Actief lid
@FredV.
We kunnen Nu niet zeggen, hoe zuinig we reden tot nu toe.
Want ik ben genaaid bij de pomp :confused:. Er zat nog minstens 10l in de tank, we konden nog 160km rijden, maar we moesten een behoorlijke afstand afleggen, dus tankten we weer even vol ...... ging er ineens 47,9 liter in de tank!!! Rara hoe kan dat op een tank van 45 l. .... waar dus nog zoveel in zat.
Dus we moeten nu weer wachten, tot deze liters op zijn, en dán weten we het weer echt. Want toen mijn vlam - op mijn verzoek - toch even ouderwets uitrekende hoe zuinig ........... was het 1/16!! En da's niet eerlijk.
Tot dán kwamen we op ruim 1/23. het 'groeide' dus al iets.
Dus beste mensen: let op de betrouwbare (al jaren daar!!!) tankbediening :regels:.
De meter stond duidelijk niet op 0 !!
Zodra we meer weten, laat ik het weer weten.
Groet :yeah: en :cheer:
 

GJS

Senior Member
Niet per ongeluk het ontluchtspalletje ingedrukt met het tankpistool want dan gaat er 11 liter meer in je tank.
 

pierre27

Actief lid
@navigate .... die dochters zijn al lang de deur uit en vervoeren zichzelf. Dus alleen die vrouw hoeft er maar bij. Goed bekeken he??:xyxthumbs:
Maar dat het een ZIJ is, onze Fabia V, dat is zeker! Ik houd nou eenmaal van vrouwen.:24:
Groet :yeah:
 

FredV

Banned
@FredV.
We kunnen Nu niet zeggen, hoe zuinig we reden tot nu toe.
Want ik ben genaaid bij de pomp :confused:. Er zat nog minstens 10l in de tank, we konden nog 160km rijden, maar we moesten een behoorlijke afstand afleggen, dus tankten we weer even vol ...... ging er ineens 47,9 liter in de tank!!! Rara hoe kan dat op een tank van 45 l. .... waar dus nog zoveel in zat.
Dus we moeten nu weer wachten, tot deze liters op zijn, en dán weten we het weer echt. Want toen mijn vlam - op mijn verzoek - toch even ouderwets uitrekende hoe zuinig ........... was het 1/16!! En da's niet eerlijk.
Tot dán kwamen we op ruim 1/23. het 'groeide' dus al iets.
Wat het tanken betreft, heb hier ook ergens gelezen dat je bij de vulopening een knopje kunt indrukken waardoor er 10 l meer in je tank gaat. Dat zou dus wel kunnen.

Waarom moet je wachten tot de liters op zijn, maw tot je weer tankt?
Los van of je minder getankt hebt dan de benzinepomp aangaf , heb je toch je boordcomputer waarop je het verbruik kunt aflezen?
Twee standen: het ritverbruik en stand 2, het langdurige gemiddelde verbruik.
 
wat dat palletje betreft, als je daar 2 a5 seconden op duwt krijg jij er echt geen 10 liter bij hoor! Dan zul je moet en opvullen en ontluchten zeker 20 keer achter elkaar en dan betwijfel ik nog of je aan 10 liter zit. Dus zo makkelijk gaat dat niet.
 

GJS

Senior Member
Maar toch wel als hij er per ongeluk continue tegen aan drukt, b.v. omdat hij het tankpistool gedraaid houdt.
Maar we moeten even wachten tot Pierre27 z'n tank heeft leeggereden, je ziet het denk ik ook wel omdat je tankmeter nu heel lang op vol blijft staan en het verwachte aantal kilometers in je BC niet afneemt.
 

EdK

Forumguru
-zij heeft standaard vier deuren

Beetje vreemd..... is die 5e deur ook wel achterklep genaamd dan bij jou vastgelast in de fabriek ?
 

pierre27

Actief lid
@EdK .... Hier even :cheer:"de vlam van": de achterklep blijft bij mij een achterklep. Als ik door een deur ga, ga ik zitten... en ik zit nooit in de achterbak.:smiley29: Veel te onelegant bij het instappen.
Bovendien ziet het er ook niet als een deur uit!! Dus: standaard 4 deuren.
En die achterklep ..... nooit dichtlassen, want daar past nou net zoveel in.:bye:
 

wanderer

Senior Member
en ook deze draad neuzelt weer kalmpjes verder over van alles en nog wat behalve over de topictitel....
heb er zelf inmiddels 10.000 km op zitten en ik moet zeggen het zou wat zuiniger mogen en hij werd wel erg uitgekleed geleverd....
 

GJS

Senior Member
Dit waarschijnlijk omdat de GL volgens sommigen (ook dealers?) op de Ambition gebaseerd is, maar er toch vele zaken van de ambition missen.
Je mist:
12V aansluiting in de kofferruimte
bovenste handschoenvak verlicht
leeslampjes voor en achter
makeup-spiegels in de zonnekleppen
opbergvak voor (zonne)bril
opbergvakken onder de voorstoelen
opbergvakken in de achterportieren
handgrepen in de hemelbekleding
flexibel opbergvak rechts in de kofferruimte
 

piair1982

Forumguru
De greenline is eigenlijk op de go uitvoering gebaseerd met vele extra's.

Maar het is wel een op zich zelf staande versie...
 

GJS

Senior Member
In Nederland heb je dat pas vanaf de Dynamic.
Er zitten wel dingen van de Dynamic op de GL, de LM Antares velgen, Audio Pack Plus en het Bandenspanningscontrolesysteem, maar je mist dan nog veel meer dingen als je een GL met een Dynamic vergelijkt.
 

GJS

Senior Member
De greenline is eigenlijk op de go uitvoering gebaseerd met vele extra's.

Maar het is wel een op zich zelf staande versie...

Klopt dat heb ik in een ander draadje ook gezegd en daar heb ik dat lijstje toen ook neergezet, maar er zijn dus mensen en waarschijnlijk ook dealers geweest die beweren dat de GL op de Ambition is gebaseerd en dat klopt dus niet.
 

FredV

Banned
Klopt dat heb ik in een ander draadje ook gezegd en daar heb ik dat lijstje toen ook neergezet, maar er zijn dus mensen en waarschijnlijk ook dealers geweest die beweren dat de GL op de Ambition is gebaseerd en dat klopt dus niet.

Is ook al eerder behandeld. De GL is idd op de ambition gebaseerd maar mist het e.e.a.
Zie https://docs.google.com/fileview?id...TMtYmJmNy00NWM4LTkyMTUtMDYwNjkzYjU4Yjdh&hl=nl

En dit draadje wat ik indertijd heb gestart:
http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=11680
 
Bovenaan Onderaan