Voldoet de GL. na 5000 km. aan mijn verwachtingen ???

Max5

Senior Member
Tsja, ik vind het geen schoonheid.
Bij rotondes en het betere bochtenwerk wringt 'ie zich maar al te graag de bocht uit. Zit dan nooit echt relaxed te sturen.
En als je vervolgens door wil rijden, moet je met die lange versnellingen de schakelmomenten zo uitkienen dat je niet in het 'zwarte gat' onder de 2k toeren uit komt...
(Jammer dat er geen DSG in de optielijst stond!)
Vandaar de busvergelijking.

Maar misschien ben ik wel verwend met een Miata:24:
 

Polvo

Lid
Hmm, bussen hebben tegenwoordig allemaal automatische versnelling, dus kan hij nooit rijden als een bus.
Mooi is een kwestie van smaak, ik vind de huidige trent van grove voorkant en afglijdend achterwerk bepaald niet mooi, dan heb ik het al over 70% van de huidige auto's.

Eén pluspunt wat Esli noemde was ik nog vergeten, de radio.
Ik heb nog nooit eerder een radio gehad die zo storingsvrij speelde als deze, werkelijk subliem.
Ook het automatisch overschakelen naar een sterkere versie van de zender als je buiten het berijk komt vind ik erg handig.
 

Jkz

Lid
Het lijkt er op dat Max 5 noodgedwongen van de baas in een zuinige leasauto moet rijden omdat dit voor de baas aantrekkelijker en ook eigenlijk voor hem aantrekkelijker is....
Om deze auto nu af te schilderen als een bus? Beetje overdreven neem dan een vette hypotheek en koop een dikke mercedes of audi. Voor het geld is dit een hele fijne auto, je hebt toch proefgereden, was dan voor wat anders gegaan.
 
@Polvo: Wat bedoel je met "Dat je korte ritjes van minder dan 4km zoveel mogelijk moet vermijden omdat anders alles verstopt raakt."

Wat raakt dan verstopt? Ben niet zo'n techneut.

Gr., Duncan
 
Bijna 7000 Km gereden nu...
Blijf de vering erg stug vinden.
Bij rijden overdag gaat automatisch de dagrijverlichting branden, maar niet de dashboardverlichting. Dat vind ik jammer!
Verder geen klachten, dus voor mij krijgt de faab (gezien de andere positieve eigenschappen en voordelen) een 8.
 

Fabia

† In Memoriam
Dat had ik jaren geleden bij mijn swift, op het moment dat je de verlichting aandoet dimt de dashboardverlichting. Die kon je dus overdag heel moeilijk aflezen. FF voor de duidelijkheid, het gaat om de eerste Swift.
 

Noord26

Forumguru
Bij de Swift die ik rijd zit er een knop zodat je het dimmen van de dashboardverlichting uit kunt zetten als je dimlicht inschakeld.
Die is van bouwjaar 2005.
 

Max5

Senior Member
Het lijkt er op dat Max 5 noodgedwongen van de baas in een zuinige leasauto moet rijden omdat dit voor de baas aantrekkelijker en ook eigenlijk voor hem aantrekkelijker is....
Om deze auto nu af te schilderen als een bus? Beetje overdreven neem dan een vette hypotheek en koop een dikke mercedes of audi. Voor het geld is dit een hele fijne auto, je hebt toch proefgereden, was dan voor wat anders gegaan.

Oude tijden herleven!
Ik heb enige kritiek op een apparaat en iemand roept zich geroepen om met onjuiste veronderstellingen de persoon te gaan 'spindokteren'.
FredEx reincarneert als Jkz?? :1884:

Ik schreef toch: "en ben er redelijk tevreden mee."
Het ding vervoert personen en bagage tegen een lage km prijs, daar ben ik best tevreden mee en daar hebben we 'm ook voor gekocht in de eerste plaats.
Ben echter niet verliefd op de looks en/of de handling...

(En het kan geen kwaad je eens te verdiepen in de hedendaagse hypotheekmarkt. :) )
 

Polvo

Lid
@ Duncan77

Roetfilter en EGR klep, daar zijn redelijk wat problemen mee.
Met veel korte ritjes krijg je daar geheid problemen mee.
Maar ook het hogere brandstof verbruik bij een koude motor wordt in de handleiding genoemd al vind ik dat in de praktijk wel weer meevallen.
 

Jkz

Lid
@max5
Jammer dat ik niet weet wie FredEx is, lijkt me een toffe peer!
Excuses dat ik je zo beledigd heb, las net in je eerdere berichten dat je veel vooroordelen over leaserijders hebt, misschien had ik dat ook wel en sloeg ik de plank in dit geval in zijn geheel mis! Jammer blijft het voor mij toch dat je de Gl afschildert als een bus. Ik heb een hatchback misschien dat dat er mee te maken heeft, is dan eerder een busje..

En nu maar weer on-topic, ik dwaal af, nogmaals excuses ik zal het nooit weer doen.
 

Jkz

Lid
Ik ben erg tevreden over de Faab. Heb dan ook een hatchback die mijn ogen optisch inderdaad mooier is dan een combi. Ik moet je wel gelijk geven dat deze wat logger oogt. Auto rijdt volgens mijn verwachtingen. Voor mij is alles lekker vertrouwd omdat ik jaren golf heb gereden. Afwerking, uitvoering, comfort, wegligging is voor mij dik in orde! Zelfs het verbruik valt mij niet tegen aangezien ik er ook 17" velgen onder heb zitten. De spoiler die er achter op zit viel in eerst instantie tegen maar ben er nu volledig aan gewend en zou hem niet meer willen missen. Verder vind ik de Amundsen een verheerlijking! De radio heeft een ongekend ontvangst en mijn hele muziekcollectie staat op de geheugenkaart! Fantastisch. Voor mij is deze auto zeker de juiste keus geweest en afgezien van het vermogen doet hij niet onder voor al mijn andere auto's. Betrouwbaarheid kan ik alleen na een dikke 7000 km niet al teveel over zeggen. Heb kleine storing met een brandend lampje gehad (zie ander topic) maar dat is gelukkig nu opgelost.

Groeten.
 
Bovenaan Onderaan