Vocht in Led koplampen

nakharry

Forumguru
MAW is zeker geen VAG probleem, andere merken hebben er zeker ook problemen mee.
Gaat er alleen vaak om hoe de verkoper/ importeur / fabriek ermee omgaat !
En dan kan PON en VAG nog wel wat leren van andere merken !! die zeker ook niet zaligmakend zijn


Dat dus..

Je hoort gewoon geen gezeik te hebben aan een auto van 40K, en vocht in een koplamp vind ik echt heel goedkoop..

Hoeveel units worden er mondiaal wel niet weggezet door een fabrikant.. moet toch gewoon goed zijn.. anders moet je er als VAG gewoon verre van blijven..

https://www.tuning-gids.nl/vocht-in-koplamp.htm#
 

EdK

Forumguru
nee @PizzaPieter geen van beide.
Dit is vervanging voor een vakantiepark waar oude netwerk nog op 6 a 10A per woning was gebasseerd.
En nu ligt er straks een geheel netwerk in voor 32A 1fase of 3x25A.

:ot:
 

EdK

Forumguru
Maar blijft hij dan ook droog? :pieker:
Die korrels hebben immers ook het eeuwige leven niet...
YEP.
En mbt eeuwige leven, dat is aan een klant of hij wel of niet in onderhoud wil investeren...:koffie:
Maar dat is met alles zo !
Een installatie of object valt en staat met goed onderhoud. of het nu een auto is of wat anders.
Velen willen niet hierin investeren en zijn uiteindelijk duurder uit....
 

flevomadness

Nieuw lid
Goedemiddag,

Afgelopen donderdag mijn Skoda Karoq opgehaald bij de dealer. Nu valt het mij op dat in beide voorlampen en mistlampen condens/vocht zit.

Iemand hier nog meer last van? Denk gewoon even bij de dealer langs, hopelijk niets ernstig. Fotos volgen nog.

Klopt, vrijdag auto bij de dealer opgehaald. Zaterdag zag ik ook lichte damp, vocht in mijn LED komplampen en mistlichten.

Auto had op vrijdag een goede poets en was beur gehad voor de aflevering.

Volgens de dealer / verkoper, die hier gewoon dagelijks ook op de bank in huis zit, klopt dit wel. Gaat er wel weer uit bij langdurig gebruik (zegt ie).
 

Tees

Donateur
Een lichte damplaag mag (zoals op de website van Hella ook te lezen is), als t tebminste van korte duur is. Echt druppels is gewoon te veel vocht, zoals bij @nakharry. En een langdurige waas is gewoon APK-afkeur, want verstoord lichtbeeld.

En natuurlijk gaat t weer weg: als t zonnetje lekker schijnt en het is 30 graden is de condens wel weg hoor :tegek:
 

Canon-Eye

Forumguru
En mbt eeuwige leven, dat is aan een klant of hij wel of niet in onderhoud wil investeren
Ik had het vooral over die droogkorrels (silicagel bv.) - die zijn op zeker moment toch uitgewerkt?
Je kunt ze in principe wel 12 uur op 120 graden C in de oven stoppen om ze te regenereren, maar als je het echt goed wil doen vereist het een gecontroleerd industrieel proces om ze op de juiste vochtigheidsgraad te krijgen. In de praktijk worden ze dan ook meestal weggegooid als ze door vochtopname te ver verkleurd zijn.
 

PizzaPieter

Forumguru
Insta..
637e5bb4837e91242769731010eb0483.jpg
 
Bovenaan Onderaan