Vocht in Led koplampen

Topic in 'Karoq' gestart door Tinus1984, 23-11-2019.

1. Tinus1984

Tinus1984 Lid

Goedemiddag,

Afgelopen donderdag mijn Skoda Karoq opgehaald bij de dealer. Nu valt het mij op dat in beide voorlampen en mistlampen condens/vocht zit.

Iemand hier nog meer last van? Denk gewoon even bij de dealer langs, hopelijk niets ernstig. Fotos volgen nog.

2. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

@Tinus1984 dat is al vaker aan de orde geweest, bij diverse andere types, het trekt wel weg als de lampen een poos aan geweest zijn.
    Dat zul je bij de dealer ook te horen krijgen

3. EdK

EdK Forumguru

Ach het is een producteigenschap en anders is het een aquarium.....met of zonder een goudvis erin

Maar met deze wat vohtige dagen is het niet meer dan normaal dat je hier last van hebt, niet alleen bij LED koplampen maar ook bij halogeen lampen
    Maar gewoon wat meer met de koplampen in deze tijd van het jaar rijden en dan trekt het snel genoeg weg

4. Had gisteren net hetzelfde maar was enkel na de tunnel carwash ... was bijna volledig verdwenen na ik thuis kwam. Octavia is reeds 2 jaar oud kocht hem een 3 tal weken geleden en was eerste wasbeurt.

xrEBv4bnR%yc7bxRpBSTGA.jpg

5. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Mijn SuperB heeft dit ook na het wassen ( met de hand, niet eens wasstraat ), maat het verdwijnt even snel weer.

6. hemi24

hemi24 Forumguru

Ziet er niet super uit voor een net gewassen auto van 2 jaar oud, als ik naar de motorkap kijk..!

7. Hoe bedoel je ?

8. hemi24

hemi24 Forumguru

Geheel :ot:, maar voor een auto van slechts 2 jaar oud zitten er heel wat strepen en krassen op je motorkap...

9. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Goed opgemerkt van @hemi24 inderdaad, lijkt alsof de auto steeds fout gepoetst is geweest, of simpelweg bekrast is op de capeau.

10. Bedankt voor jullie opmerkzaamheid , maar is volgens mij de lichtinval ...

Bijgevoegde bestanden:

hemi24, brepus13 en EdK vinden dit leuk.
  11. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

@islandhopper

Inderdaad zie het nu ook, het is de weerkaatsing van het gebouw (?) In de lak:jaja:

12. hemi24

hemi24 Forumguru

Inderdaad, én de condens is ook weer verdwenen!

13. @Tinus1984 Ik mag er ook aan geloven,...

De foto is na een rit van ongeveer een uur lang. Ik heb de garage een bericht gestuurd dat ik dit opgelost wil hebben. Dit is hun reactie:

De vochtplekken in de koplampen is bekend wij kunnen/mogen hier niets mee doen. Op het moment dat er druppelvorming zichtbaar is in de koplampen mogen wij pas overgaan tot reparatie.

Nou breekt toch mijn klomp hoor!

Gelukkig is het nog niet zo erg als @islandhopper

Ik heb de leesmaatschappij maar eens gevraagd wat hun ervan vinden,... ben benieuwd.

Vocht in Karoq lampen 2.jpeg Vocht in Karoq lampen.jpeg

14. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Pas actie ondernemen vanaf er druppels onstaan? Dan gaan ze er visjes in zetten of....?

d49123adbe9c2b8f74d59af6c3cfce34.jpg

KrukasLager en fanSkoda vinden dit leuk.
  15. Fmoon

Fmoon Forumguru

@KrukasLager, ik heb dit al jaren bij de Skoda ervaren, het is niks ergs verder hoor. Er zitten ventilatie gaten in de unit, trekt gewoon weer weg.

16. EdK

EdK Forumguru

En anders aan voorkant onder nog wat gaten erbij boren....... loopt het zeker allemaal er weer uit....:pieker::pardon:

KrukasLager vindt dit leuk.
  17. Tinus1984

Tinus1984 Lid

Beste,

Ik kreeg inderdaad ook de opmerking, zolang er geen druppels inzitten trekt dit vanzelf weg.
    Een aantal dagen later bleek dan ook de condens verdwenen te zijn. Is me ook niet meer opgevallen.

18. V-Strom

V-Strom Actief lid

Puur belangstelling maar wat hebben jullie allemaal met het woord SUPER ? het word te pas en te onpas gebruikt.
    Je kunt toch gewoon b.v. zeggen, Ziet er niet mooi of netjes uit...

fanSkoda en EdK vinden dit leuk.
  19. hemi24

hemi24 Forumguru

:ot: @V-Strom : wat is er mis met het gebruik van het woord “super”?!?

staat gewoon in de Van Dale...

20. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

@V-Strom

Ik heb er niks mee, maar ook niks tegen, ik blijf neutraal als je het niet erg vind?:nailbiting:

Deel deze pagina