Vlakke laadvloer / achterbank

Jij kan de rolo ook nog in het dak bevestigen ? Of heb ik het mis ik zou het ook doen om de dakdragers in weg te steken . Dat zou ook moeten lukken onder de vloer heb ik begrepen .
 

Rallye

Forumguru
Eh, nee. Alleen op de afbeelding is de rollo omhoog getekend. Of het gaat niet om de rollo maar om het scheidingsnet, zo bedenk ik mij nu. Die kun je niet achteraf plaatsen. Beide zaken hebben niets te maken met waar het je om gaat: de laadvloer.
 

elsinga

Forumguru
Hou er rekening mee dat als je het Canton geluidsysteem met subwoofer in de kofferbak hebt, de dakdragers niet meer helemaal dwars zijn te bewaren onder de vloer. Je mist het stukje waar de subwoofer zit.
 

B.Stuurder

Forumguru
Volgens mijmwordt de vloer aangepast met een Canton, daarom is er ook onderschied bij het bestellen tussen " met Canton". En "zonder Canton"
 
Onderstaande kon de dealer mij gisteren vertellen over een variabele laadvloer. Betwijfel alleen of hij de juiste en alle onderdelen heeft voor een auto uit 7/2013. Daarnaast vind ik het stevig aan de prijs!

Iemand nog een beter/goedkoper adresje om de juiste onderdelen op de kop te tikken om zelf een variabele laadvloer te installeren?

IMG_2167.JPG
 

Skoda-MAN

Forumguru
De meerprijs als optie is € 320,-- achteraf de onderdelen bestellen is altijd veel duurder.
Zelf maken als je een beetje handig bent, er moet een topic zijn van iemand met een Fabia. Even gaan zoeken.
 

B.Stuurder

Forumguru
@RobertBol , de dubbele laadvloer bestaat uit een aantal onderdelen. De vloer zelf, die in drie delen op te klappen is en een klein 4e deeltje helemaal bij de achterbank heeft, om de beweging te kunnen maken om de vloer te laten zakken. De bagagevloer is geen losse plaat, hij zit vast op ongeveer 5 tot 10 cm vanaf de achterbank gezien aan beide kanten in een soort draaischijf. Door de vloer vanuit de hoogste stand omhoog te trekken aan het handvat, ontgrendeld de draaischijf en kan de vloer om het bevestigingspunt draaien om te zakken op de bodem van de laadruimte.

Verder zitten er aan beide kanten in de zijkant een plaat die aan de onderzijde bij de bodem vast zit en bovenin onder de dubbele vloer naar buiten scharnieren. Deze zijn uitgeklapt als de vloer in de hoogste stand staat, hier rust de vloer op haverwege de kofferbak en naar binnen gedrukt door de vloer als de vloer op de laagste stand zit. Dan zitten er op ongeveer 30 cm vanaf de opening van de laadruimte aan beide kanten een kunststof profieltje in de bodem waarin het eerste deel van de vloer kan worden vastgezet in half opgeklapte positie, zodat de vloer als scheiding kan dienen in de bagageruimte.

In de af fabriek optie zijn nog profielen inbegrepen ter hoogte van het opbergvak/Canton subwoofer, aan beide zijden waar dan de rollo en dakdragers in passen. Daarnaast dan nog een bagagenet, dat aan de rugleuning van de achterbank zit, maar dat moet af fabriek omdat er bevestigingspunten in de dakbekleding nodig zijn, die niet achteraf kunnen worden aangebracht.
Deze optie kost bij bestelling van de auto €320, maar tijdens de bouw worden andere componenten gebruikt dan bij een auto zonder de dubbele vloer. Dus ik kan me goed voorstellen dat je deze prijs betaalt voor alle onderdelen van alleen de vloer. Een plaat in de kofferbak leggen is verre van hetzelfde.
 

widojo

Actief lid
Kom bij toeval deze heldere foto van een occasion (O3 Scout) tegen. Neem aan dat de dubbele vloer niet afwijkt van een standaard O3 combi.
Hierop is duidelijk te zien wat er allemaal anders is (en dat is eigenlijk best veel).
Het (te) kleine opbergvak aan de rechterzijde vervalt kennelijk ook.



kofferbak.JPG
 

B.Stuurder

Forumguru
Zo ziet het er ook uit bij mij. Het opbergvak aan de rechterkant is er nog wel, maar voorzien van een afneembaar vloerdeel. Bij mij is rechts echter ook voorzien van compartimentering t.b.v. De dakdragers en de rollo. Hier lijkt het open, waar bij mij dus wel bergruimte is daar.
Je ziet hier ook de delen aan de zijkant die uitklappen om de vloer te dragen en de profieltjes om de vloerplaat in te zetten.
 
Dank voor de duidelijke uitleg!
Begrijp inderdaad dat het niet zomaar een plankje achterin is.

Toch vind ik puur gezien het voordeel dat eruit te halen is de uitgave niet geheel gerechtvaardigd, maar dat is een persoonlijke overweging. Ik denk maar eens op zoek te gaan naar een frontale total-loss ;)
 

B.Stuurder

Forumguru
Toch vind ik puur gezien het voordeel dat eruit te halen is de uitgave niet geheel gerechtvaardigd,

Je krijgt in de optie van €320 niet alleen de vloer, maar ook een bagagenet om de passagiers te vrijwaren van rondvliegende kofferbakinhoud en een multifunctioneel opbergcompartiment, ofwel een hangmat waar een paraplu in kan of een jas o.i.d.
 

Rofffel

Forumguru
Ik begrijp dat topickicken niet gewenst is maaaarrr is er al iemand hier die het achteraf heeft ingebouwd?
Ik zit met een hond achterin waarvan de heupen 'de drempel' minder leuk vinden.
Ik hoor graag wat de kosten hiervan zijn.

Ik kan het zelf inbouwen maar heb geen idee wat deze ideale upgrade kost.

Gr.
 

Rallye

Forumguru
Ik zie dat je uit Gelderland komt. Mijn garage, Vruggink in Halle, weet hoeveel werk het is om de laadvloer in te bouwen. Dat hebben ze voor mij gedaan. De laadvloer kwam uit een andere Octavia, dus onderdeelprijzen weten ze mogelijk niet.
 
Bovenaan Onderaan