Vlakke laadvloer / achterbank

Joske

Forumguru
Al wat Belgisch is, is een ver-van-mijn-bed-show. Maar voor de rest wil ik graag mijn excuses aanbieden voor de wartaal die ik typte. Ik heb nochtans wel de indruk dat iedereen me 'begrepen' heeft. :jaja:
ja hoor ;)
enneuh excuses.. dat is niet aan de orde in dit geval hoor (er worden hier soms wel andere dingen gezegd hoor en die zijn dan wel correct getypt ;) )
 

Nickname

Nieuw lid
Heb me laten vertellen dat het later alsnog als optie kan gaan komen, en dan enkel die dubbele vloer.
Als je als optie voor het volwaardig reservewiel hebt gekozen kan je niet kiezen voor een dubbele laadvloer, komt die vloer daardoor ook hoger of wat kan de reden hier van zijn?
 

Nickname

Nieuw lid
@Nickname Ik heb een volwaardig reservewiel en een dubbele (variabele) laadvloer af fabriek.
Ik vind dat raar, indien ik volwaardig reservewiel selecteer dan kan je de laadvloer niet selecteren en omgekeerd net hetzelfde. Wat houdt de optie bagagepakket in? Ik zie dat je ook ambition uitvoering hebt, staat bij mij ook in de lijst maar ik weet niet wat dat is.
 

RPeter

Senior Member
Ga zeker eens langs bij een 'goede' dealer, de mogelijkheden die hij/zij heeft om de wagen te configureren liggen veel verder dan wat je zelf kan online.
De dealer kan via zijn optielijst zelf selecteren hoe je wagen wordt 'ingepakt' wanneer deze de assemblage lijn verlaat voor het transport.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Ik zie dat je ook ambition uitvoering hebt, staat bij mij ook in de lijst maar ik weet niet wat dat is.
De uitvoering Ambition van 2015 is anders dan de huidige versie.
Laat je bij de dealer goed voorlichten wat allemaal wel en niet tot de verschillende uitvoeringen hoort en kan.
Je kan ook later een reservewiel en krickset kopen of op de sloop, in de reservewielbak past echt een volwaardig reservewiel.
Ik heb daar een stalen velg en band zoals de banden waar ik op rijdt.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Bij die vlakke laadvloer hoort ook een oprolbaar scheidingsnet die aan de achterbank gemonteerd is.
Je kan dat aan het plafond vast haken in de positie achterbank normaal en achterbank neer geklapt, erg veilig bij noodstop en losse bagage.
Ook een soort mini hangmat hoort er bij, die is voor een jas of paraplu op te bergen direct achter de achterbank, dat ding staat nu in de schuur :maakmegek::lezen:
 

Luc3344

Senior Member
Ik heb laatst bij de dealer (De Waal in Tiel) gevraagd naar de mogelijkheden naar een dubbele laadvloer en daar zeiden ze dat dit bij de O-III niet mogelijk is.

Weten jullie misschien welk onderdeel of optie nummer het betreft?
 

Skoda-MAN

Forumguru
Weten jullie misschien welk onderdeel of optie nummer het betreft?
De optie staat nog gewoon in de nieuwste prijslijst voor € 320,00 dus zou het leverbaar moeten zijn.

SFD Bagage pakket (alleen voor Combi) 11 Bagagescheidingsnet, variabele bagagevloer en een multifunctionele pocket onder de hoedenplank (let op: dubbelzijdige mat in kofferbak komt te vervallen)
 

Badsloefke

Forumguru
Ik heb de dubbele laadvloer en die is inderdaad volledig vlak, achterzetels gewoon plat en komen een beetje naar boven zoals duidelijk te zien in de eerste foto...
 

Badsloefke

Forumguru
Hier in Belgie was deze optie 150€... en je heb dan dubbele laadvloer en heb er nog een reservewiel onder ook... en kan best veel in vind het heel handig zo leg ik alle klein gerief daarin zoals paraplu, bakje voor naar winkel te gaan enz en als koffer opengaat geen rommel
 
Ik zou de dubbele vloer ook willen iemand stuknummers of iets want de dealer zegt dat het niet kan in naplaatsing . Het gaat me voornamelijk om de twee zijdes waar de dakdragers in passen
 

Rallye

Forumguru
Bij mijn auto is de dubbele laadvloer ook achteraf gemonteerd. Ik heb ook een reservewiel.

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar waar de TS zegt dat de "zetels" van zijn OII konden worden omgeklapt, denk ik dat hij de "zittingen" bedoelt. Dat kan volgens mij (nog niet geprobeerd) bij een OIII niet....
 
Bedankt voor heel het opzoekwerk . Stuk 9 kan ik niet plaatsen heb geen bevestiging in het dak . Waar kan ik de rest het beste bestellen ? Iemand een idee van het kostenplaatje @Rallye waar heb jij dit laten plaatsen ?
 

Rallye

Forumguru
@Frostie107 Stuk 9 is de rollo. Die zou je al moeten hebben.....

Mijn garage is www.vruggink.nl. Ik begreep wel dat de plaatsing redeljk veel werk geweest was.

Overigens vind ik de dubbele laadvloer van de OIII minder handig dan die van de OII. De zijvakken zijn nu ook verhoogd (daaronder zitten de punten waar je -wel weer handig- de rollo in kunt vastzetten). Ik gebruikte die vakken best vaak om even iets in te zetten. Dat kan nu niet meer want het rolt weg. Ook onderdeel 2, dat het laatste eindje van de bodem omhoog houdt, komt weinig stabiel over. Toch had ik de laadvloer niet willen missen. Scheelt een hoop losse zooi in de auto!
 
Bovenaan Onderaan