Virtual Cockpit (kleur veranderen).

nakharry

Forumguru
Ja staat op handmatig idd.

Lukt het bij jouw dan wel om de gehele VC te veranderen met 10 kleuren of alleen minimaal een klein gloedje in het midden?

Mij bekruipt namelijk het gevoel dat het wel kan, maar alleen door iemand in het bezit van een (VAGCOM) VCDS..

Ja wel naar blauw idd., maar dit noem ik een minimale verandering (alleen achtergrond midden gedeelte).

Wat is er dan anders in de auto van het filmpje of in jouw auto dat het daar wel lukt om de gehele VC van kleur te laten veranderen? Kan dit eventueel wel dmv een VCDS?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
@nakharry : ik zou zeggen kijk naar het rijtje van 4 foto’s uit mij eerdere post...

Als je meer verandering wilt zul je door iemand met VCDS de basisinstelling moeten laten aanpassen van weergave “Sportline” naar “Normaal”

voor de Sportline is dit wat je nu in je wagen ziet, wat het is...
 

nakharry

Forumguru
Ja wat er in je VC anders is was meteen al duidelijk.

Mijn vraag bij wat er bij jou anders aan je auto is ging specifiek over welke uitvoering van de Skoda Karoq jij dan hebt waar het wel bij kan? Zou het teleurstellend vinden dat het op een Ambition of Style uitvoering bijvoorbeeld wel zou kunnen...(mits je daar optioneel de VC bij kon bestelllen uiteraard).
 

Chiel

Actief lid
Tsja...ik heb ook de Sportline uitvoering en het verschil met de andere uitvoeringen heeft hemi24 al perfect in beeld gebracht met de twee foto's op de eerste pagina.

Bij de Sportline hebben de meters in het midden een carbon-look en die kleuren niet mee. Het blijft dus bij een beetje kleur meer bovenin de Virtual Cockpit en het Columbus display dat je kunt aanpassen. Maar je hebt wel één weergave meer dan in de andere uitvoeringen. Dat is de weergave met de toerenteller centraal in het midden met daarin weer centraal de snelheid en bij dsg de gekozen versnelling.

De rode accenten zijn helemaal in stijl met de lakkleur van mijn Karoq dus mij hoor je niet klagen;).
 

nakharry

Forumguru
Ja duidelijk. Bedankt voor je uitleg @hemi24

Teleurstellend dat ze voor een "duurder" model een minder uitgebreide VC installeren en bijzonder dat ze de moeite nemen om de VC in verschillende versies te leveren. Waarom die moeite?

Kan zijn natuurlijk dat Fam.Pon weer lekker bezig is geweest of ben ik nou cynisch:laugh:.

Viel mij namelijk ook al op dat de aluminium dorpellijsten in de Sportline Business alleen nog bij de voorportieren zitten ipv bij alle 4 de deuren. Gelukkig zijn ze dan wel weer alleen per 4 te bestellen :deuk:
 

nakharry

Forumguru
Nee vind het ook geen probleem @Chiel , maar al met al ben je altijd best wel een tijd bezig te proberen om iets in te stellen wat er blijkbaar niet opzit dus dan vraag ik het liever even. ;)
 

hemi24

Forumguru
Maar je hebt wel één weergave meer dan in de andere uitvoeringen. Dat is de weergave met de toerenteller centraal in het midden met daarin weer centraal de snelheid en bij dsg de gekozen versnelling.

Ik moet je teleurstellen Chiel, die weergave zit ook gewoon in mijn "simpele" Business Edition... :maakmegek:;)
(Voor zover ik weet heeft de Sportline geen extra functionaliteit in de VC t.o.v. de overige versies.)

Via Personalisatie is dat de standaard weergave onder het profiel van mijn vrouw, terwijl onder mijn profiel doorgaans de weergave met de twee ronde meters actief staat.

@nakharry : dit is zo voor alle Skoda's en heeft niets met keuzes van Pon te maken.

Wat ik nog steeds jammer vind is dat de hoge informatiedichtheid zoals die bij VW wel beschikbaar is, niet kan worden weergegeven in de Skoda's, daarmee doel ik op de weergave van 2 afzonderlijke items binnen elke ronde klok:
(Bij een Golf of Passat kun je per ronde klok dus 5 parameters weergeven, waarbij dit bij Seat en Skoda (slechts) 3 parameters zijn.)

25584-img-20190203-132925-jpg
 
Laatst bewerkt:

nakharry

Forumguru
Ja jammer, had liever een ander kleur dan dat carbon look, maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak misschien.

Wellicht in de toekomst eens iemand contacteren met een VCDS installatie of wellicht de dealer lief aankijken.
 

Cordoba

Forumguru
Volgens mij is er op Seat-Online iemand bezig met bepaalde functionaliteiten vanuit een Passat te kopieëren naar zijn Leon met VC. Ik heb al foto's gezien dat ie bepaalde zaken al naar zijn hand gezet heeft.

Linkje naar het topic op S-O.
 
Laatst bewerkt:

nakharry

Forumguru
@nakharry : denk dat je een glazige blik krijgt bij de dealer en één of ander slap excuus waarom ze dit niet kunnen of mogen!

Ben er ook bang voor :(

Dat er een verschil is tussen AUDI of VW en Seat en Skoda in de VC met 5 ipv 3 opties in de ronde klokken zou je nog enigszins uit kunnen leggen doordat de aanschafprijs van deze "premium" merken hoger is, maar ik blijf het raar vinden dat een 1 of andere "dronken aardbei" het nodig vindt om de VC van een Sportline met een carbon randje te voorzien. Hou dat gewoon voor alle Karoq's hetzelfde :fool:
 
Laatst bewerkt:

nakharry

Forumguru
Volgens mij is er op Seat-Online iemand bezig met bepaalde functionaliteiten vanuit een Passat te kopieëren naar zijn Leon met VC. Ik heb al foto's gezien dat ie bepaalde zaken al naar zijn hand gezet heeft.

Dat zijn interessante ontwikkelingen.
 

Henrik

Forumguru
Zeker interessant. De informatiedichtheid in de VC is wat mij betreft ook nét niet optimaal.
Overigens heb ik in mijn standaard Business Edition (Kodiaq), de weergave van de VC laten aanpassen naar die van de Sportline. Nadeel is dat de meters alleen maar rood gekleurd zijn, dat kan je dus niet veranderen. Maar de kleur van het stuk tussen de meters in, laten we zeggen het MFD, dat wijzigt wel met de kleur van de sfeerverlichting mee. Maar als de weergave van de VC verder te customizen is, zoals ik nu op SEAT-Online lijk te lezen (ik lees iets over de wijze van weergeven van POI's etc.), dan zou dat wel heel gaaf zijn.
 

hemi24

Forumguru
Gewoon omdat het kan..?!?

Heb even zitten neuzen op die link naar Seat-online, maar zie daar weinig nieuws voorbij komen v.w.b. het VC. Kan aan mij liggen...
 
Laatst bewerkt:

Henrik

Forumguru
Je hebt de verkeerde Henrik getagt @nakharry ;)
Wat vind je bijzonder der aan mijn keuze? Ik vind de klokken van de sportline een stuk mooier en duidelijker afleesbaar. Het “vetgedrukte” lettertype voor snelheid staat me wel aan. Ben nog steeds blij dat ik het heb laten aanpassen.
 

nakharry

Forumguru
Sorry @Henrik ik zie het nu ook :deuk:

Okay, ik was schijnbaar zo geobsedeerd door het ontbreken van de kleurenwijziging dat mij dat nog niet is opgevallen:shocked:

Maar inderdaad veel mooier :dankje:



upload_2020-10-4_12-8-39.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan