Verwarming Seat Leon 5F

PizzaPieter

Donateur
Ik heb een dingetje waarvan ik een vermoeden heb wat t zou kunnen zijn, maar ook graag jullie advies.

Het duurt nogal even voordat ik warme lucht uit mn ventilatie systeem krijg. Dit was voorheen naar een minuut ofzo en kan nu gewoon 10 minuten duren. En áls t dan komt, dan is het niet écht warm. De motor dan is lekker op temperatuur (olietemp 95) en de koelvloeistof ook.

Onderweg ff gestopt en calibratie van de flappen gedaan, maar had geen effect

Co-pilot gaf me de eerst hint en vertelde dat koelvloeistofniveau belangrijk kan zijn. Motor is nu dus warm en niveau staat nét boven t minimum.

2e Co-pilot tip was voelen aan leidingen naar interieur. Eentje is behoorlijk warm, andere soort van lauw.

Makkelijkste win is morgen bij koude motor de koelvloeistof bijvullen en opnieuw testen, maar toch wil ik jullie adviezen ook nog ff horen.

Langzaam opwarmen zou kunnen komen door lekke thermostaat, maar dat verklaart niet waarom ik uiteindelijk niet toch héél warme lucht krijg. Zelfs op HI en airco uit en recirculatiestand komt er pislauwe lucht uit

Bijlagen

• IMG-20251124-WA0005.jpg
    IMG-20251124-WA0005.jpg
    330,7 KB · Weergaven: 5

hemi24

Donateur
Of een regelklep/ stelmotor heeft de geest gegeven…
Even uitlezen!

Peil van je koelvloeistof is ook laag; staat deze al lang zo? :pieker:

Arjan1985

Forumguru
Het regent weer klachten met verwarming problemen. 4de draad al. Leuk van VAG.
Ik had hier nog wat tips vandaan waar ik dezelfde klachten soort van omschreef.

Uitlezen is de eerste stap. Dan stel motoren en op het laatst pas kachel radiateur.

En hier over de stel motoren wat tips en locatie Octavia 3 weliswaar. Zal niet veel afwijken van de Seat.

En dit filmpje werd ook ergens door iemand gepost. Heel verhelderend over de kachel radiateur door Robert Bosch. Alles door hem uitgevoerd ziet er dan makkelijk uit.

PizzaPieter

Donateur
Zit filmpje te kijken of vervangen kachelradiator...da's al snel iets meer dan een kwartier werk.

Eerste stap uitlezen. Vorige week is met mn schoonvader meegeweest om wielen te balanceren en uitgelezen, maar er waren geen storingen voorzover ik weet.

Morgen eerst maar eens wat koelvloeistof erbij gooien en dan verder zien

Bovenaan Onderaan