Versnellingsbak problemen?

Topic in 'Citigo' gestart door hojo, 29-01-2013.

  1. Blackciti

    Blackciti Senior Member

    Werkelijk te belachelijk voor woorden voor een moderne auto!
    Dit was ooit een bekende kwaal van Fiat in de jaren 70/80, maar die roesten toen ook al op de foto's in de folders.
    Dat dit versnellingsbakfenomeen zich heden ten dage nog steeds voordoet bij modellen van moederbedrijf VW mag als een regelrechte schande worden gezien.
     

  2. Marc91

    Marc91 Lid

    Tja.. mijn vorige auto (Renault Clio uit 2000) had daar ook wel last van. Ik vind het zelf niet zo'n ramp. De olieproblemen en problemen met distributieketting bij TFSI-, TSI- en de BiTDI motoren (VW Transporter) vind ik een grotere schande.
     
  3. Blackciti

    Blackciti Senior Member

    Tja: ik moet eerlijk bekennen dat ik dit soort problemen nooit eerder ben tegengekomen en ik heb echt wel ervaring met verschillende modellen van andere merken.
     
  4. HGD

    HGD Lid


    Is alleen de koppelingsplaat vervangen? Of tevens de drukgroep?
    Weet je ook welke maat koppeling er nadien in gekomen is?

    Is ook de koppelingsplaat vervangen? Is dezelfde maat drukgroep er in gekomen?
    Ik zie namelijk 180, 190 en 200mm te koop staan voor deze auto's.
     
    Last edited by a moderator: 13-09-2019
  5. HGD

    HGD Lid

    In navolging op bovenstaande bericht van mij:
    Er kan een 200mm koppeling in een bak waar eerst een 180mm koppeling in zat (bj. 2012).
     

Deel deze pagina