Versnellingsbak problemen?

Blackciti

Senior Member
Onze Citigo uit 2013 (140.000km) wil ook regelmatig niet zo gemakkelijk in de achteruit. Het wil dan wel helpen om de auto een stukje naar voren te rijden of te rollen.
Werkelijk te belachelijk voor woorden voor een moderne auto!
Dit was ooit een bekende kwaal van Fiat in de jaren 70/80, maar die roesten toen ook al op de foto's in de folders.
Dat dit versnellingsbakfenomeen zich heden ten dage nog steeds voordoet bij modellen van moederbedrijf VW mag als een regelrechte schande worden gezien.
 

Marc91

Lid
Tja.. mijn vorige auto (Renault Clio uit 2000) had daar ook wel last van. Ik vind het zelf niet zo'n ramp. De olieproblemen en problemen met distributieketting bij TFSI-, TSI- en de BiTDI motoren (VW Transporter) vind ik een grotere schande.
 

Blackciti

Senior Member
Tja: ik moet eerlijk bekennen dat ik dit soort problemen nooit eerder ben tegengekomen en ik heb echt wel ervaring met verschillende modellen van andere merken.
 

HGD

Lid
In mijn geval is koppeling vervangen, had in dit geval niets te maken met de synchronisatie.
Auto rijd weer super


Is alleen de koppelingsplaat vervangen? Of tevens de drukgroep?
Weet je ook welke maat koppeling er nadien in gekomen is?

Bij mij is de koppelingsplaat en de drukgroep vervangen, drukgroep zou krom zijn. Daarna was het probleem voorbij. Viel nog net onder de garantie.

Is ook de koppelingsplaat vervangen? Is dezelfde maat drukgroep er in gekomen?
Ik zie namelijk 180, 190 en 200mm te koop staan voor deze auto's.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

HGD

Lid
In navolging op bovenstaande bericht van mij:
Er kan een 200mm koppeling in een bak waar eerst een 180mm koppeling in zat (bj. 2012).
 
Bovenaan Onderaan