Rijd ook in een 1.5 TSI met 6 handbak en vind het schakelen van de bak ook niet fijn, gelijk in het begin al een opmerking over gemaakt of het soms zou kunnen zijn of ze de koppeling wat beter konden instellen, was net alsof je de koppeling niet ver genoeg kon intrappen. Heb vanaf het begin al dat hij wat hakerig van zijn 1 naar zijn 2 gaat en ook van 2 naar 3 gaat ook niet altijd zonder weerstand, al sla ik de 3 vaak geheel over, net als de 5 die ik in de praktijk ook niet vaak gebruik. Dan schakelen naar de 4e.... dat is bij mij nu de enige versnelling waar hij soepel en zonder enige hapering ingaat, al gaat van 4 naar 6 ook wel redelijk. Zo beroerd als hij van 1 naar 2 gaat gaat hij wel van hoog terug naar 2 meestal ook zonder enige weerstand.
Je raad al wat ze zeiden bij de dealer...... over de koppeling.... die is niet bij te stellen en over het schakelen van de bak.... geen mening. Proefrit was in een DSG en na een proefrit was dat iets wat ik toen echt niet wilde. Blijf ik zitten met een matig schakelende bak en denk dat het een volkswagen kwaal is, nooit echt een VAG bak gehad die echt knap schakelde, niet in mijn Kever, niet in mijn Seat Toledo en ook niet in de Fabia, al was die 5 bak niet de slechtste.
Als je een beetje van vlot doorrijden houd zal daar wel de oorzaak zitten..... als je de techniek een halfuurtje geeft om van 1 naar 2 te gaan dan wil het wel eens zonder haperen lukken, maar zoveel geduld heb ik niet en ben nu niet anders gewend dan gewoon door halen.... iets van en dan had je maar geen versnellingsbak moeten worden. Nu ruim 10.000 op de teller en ik weet niet beter, zal het opmerken bij zijn 1e onderhoudsbeurt met de opmerking of ze eens hun best erop kunnen doen dat ie soepel van zijn 1 naar zijn 2 wil gaan. Denk dat ik nu al weet hoe dat gaat aflopen.....
Ach zolang de bak er niet onder vandaan lazert.