Versnellingsbak lastig in zijn 4e versnelling (handbak)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tees

Donateur
Wat ik begrepen heb is dat t meestal niets meer is dan de lengte van de stang die de verbinding is tussen de pook en de bak aanpassen. Volgens mij kan je daar bij de meeste auto's (van onderaf natuurlijk) bijkomen zonder de bak eruit te hoeven halen.
 

Cordoba

Forumguru
Zeker bij oudere auto's gebeurt het een enkele keer dat het schakelmechanisme goed afgesteld moet worden, maar bij een nieuwe auto is dat wel heel bijzonder. Het lijkt me dat óf af-fabriek het schakelmechanisme niet goed is geplaatst (of niet goed vastgezet), óf dat tijdens transport/afleverbeurt het mechanisme een tik heeft gehad (bijvoorbeeld door auto verkeerd op de brug zetten).
 
Ik sluit mij hierbij aan. heb met naar de 4 gaan al 2 keer tandjes gepoetst let er nu extra op of hij sprong weer uit de versnelling.
 

nakharry

Forumguru
Zeker bij oudere auto's gebeurt het een enkele keer dat het schakelmechanisme goed afgesteld moet worden, maar bij een nieuwe auto is dat wel heel bijzonder. Het lijkt me dat óf af-fabriek het schakelmechanisme niet goed is geplaatst (of niet goed vastgezet), óf dat tijdens transport/afleverbeurt het mechanisme een tik heeft gehad (bijvoorbeeld door auto verkeerd op de brug zetten).


Klinkt ook niet best @Cordoba:bloos:
 

Cordoba

Forumguru
Klopt, maar ik denk dat iedereen het erover eens is dat dit bij een Skoda nog steeds geen regelmatig voorkomende fout is, en al helemaal niet bij een nieuwe. Aan de andere kant weet iedereen ook dat niet altijd even netjes met auto's op transport wordt omgegaan. Misschien eens kijken of je onder de auto iets kunt zien, wat er op wijst dat er iets is gebeurt (bijvoorbeeld bij het op-/afrijden van trein/autotransporter half van een oprijplaat geschoten of iets dergelijks).
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

emilio3333

Forumguru
Ik heb het ook in de Ateca, zijn broertje.
Ook trilt de pook altijd als ie net in zijn 4e versnelling staat en bij versnellen in deze versnelling.
Goed te zien en ook duidelijk in het interieur te horen.
Producteigenschap....
 

nakharry

Forumguru
Ik heb het ook in de Ateca, zijn broertje.
Ook trilt de pook altijd als ie net in zijn 4e versnelling staat en bij versnellen in deze versnelling.
Goed te zien en ook duidelijk in het interieur te horen.
Producteigenschap....


Hebben ze er wel naar geleken @emilio3333 ? Of hebben ze je echt zoals het PON betaamd weggestuurd met "producteigenschap"? :nono:
 

emilio3333

Forumguru
Konden ze niks aan doen was het antwoord.
Ateca is echt op maandagmorgen in elkaar geschroefd.
Constant hoge fluittoon in het interieur wat niet te vinden is.
Constant let je er op tijdens het rijden maar niet te vinden.
Kapotte dynamo al na 1000 km.

Tis dat het een lease-auto is..
 

nakharry

Forumguru
Das dan weer een geluk bij een ongeluk inderdaad....maar een hele waslijst dus bij de Ateca:nono:

Als ze bij mij net als met de DSG weer aankomen met een "producteigenschap" sta ik niet meer voor mezelf in..

Garantie of geen garantie heb gewoon totaal geen zin meer in dat geOH..


Als ik ooit nog eens iets nieuws koop wordt het of een Japanner of een Zuid Koreaan...:cry:
 

nakharry

Forumguru
Gisteren bij de dealer geweest en de chef werkplaats heeft proefgereden. Op dat moment was er uiteraard weinig aan de hand omdat het naar nu blijkt zich vooral voordoet in de eerste kilometers dat hij extra stroef schakelt en niet in zijn 4e versnelling wil. Vanmorgen wederom bij de eerste keer naar zijn vier.

Het lijkt er nu op dat als hij op temperatuur is dat het weg is.

Klinkt dit logisch?

Is het een kwestie van een beetje "inslijten" van de synchroom mesringen zoals mij is verteld?

Schakelt mijn Fabia II nou zo goed in vergelijking met deze nieuwe bak omdat deze na 232.000 km "goed" ingereden is

Ik voel mij er nog niet goed bij..


Graag jullie reacties en bij voorbaat bedankt!
 

Canon-Eye

Forumguru
Is het een kwestie van een beetje "inslijten" van de synchroom mesringen zoals mij is verteld?
Lijkt mij een kluitje/rietverhaal. Die synchromesh is nou juist ooit uitgevonden om het schakelen makkelijker te maken, zonder tussengas of zo... Heb je dat trouwens al eens geprobeerd bij koude start? Even in z'n vrij, met de voet van de koppeling een dotje gas en dan met weer ingetrapte koppeling naar de 4e - als het zo wel makkelijk(er) gaat dan is dat informatie waar de garage iets mee zou moeten kunnen. Bijvoorbeeld: zorgen dat het onder garantie wordt opgelost.

Bij een nieuwe auto mag dit m.i. niet voorkomen - heb ik ook nog nooit meegemaakt bij de 12 handgeschakelde auto's die ik ooit nieuw uit de showroom mocht meenemen.
 

hemi24

Forumguru
Los van dat het een nieuwe auto voor is, zou de 4e wel de laatste versnelling zijn waar ik problemen zou verwachten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan