Zeker bij oudere auto's gebeurt het een enkele keer dat het schakelmechanisme goed afgesteld moet worden, maar bij een nieuwe auto is dat wel heel bijzonder. Het lijkt me dat óf af-fabriek het schakelmechanisme niet goed is geplaatst (of niet goed vastgezet), óf dat tijdens transport/afleverbeurt het mechanisme een tik heeft gehad (bijvoorbeeld door auto verkeerd op de brug zetten).
Hebben ze ook al producteigenschappen bij Seat ?? was toch een Skoda dingetje ??Producteigenschap....
Ik heb het ook in de Ateca, zijn broertje.
Ook trilt de pook altijd als ie net in zijn 4e versnelling staat en bij versnellen in deze versnelling.
Goed te zien en ook duidelijk in het interieur te horen.
Producteigenschap....
Lijkt mij een kluitje/rietverhaal. Die synchromesh is nou juist ooit uitgevonden om het schakelen makkelijker te maken, zonder tussengas of zo... Heb je dat trouwens al eens geprobeerd bij koude start? Even in z'n vrij, met de voet van de koppeling een dotje gas en dan met weer ingetrapte koppeling naar de 4e - als het zo wel makkelijk(er) gaat dan is dat informatie waar de garage iets mee zou moeten kunnen. Bijvoorbeeld: zorgen dat het onder garantie wordt opgelost.Is het een kwestie van een beetje "inslijten" van de synchroom mesringen zoals mij is verteld?