Verschillende bandenmaat voor en achter

Cordoba

Forumguru
Het spoelen van een DSG zal niet heel anders zijn dan het spoelen van een motorblok. Bij het spoelen van een motorblok loop je het risico dat er veel vuil uit komt, maar dat een deel van het vuil maar een beetje loskomt en dus in het blok/DSG blijft zitten, en vervolgens bij gewoon gebruik alsnog loskomt en dan problemen gaat veroorzaken. Als je gaat zoeken zul je ook zien dat het nog wel eens gebeurt dat een auto 10k of 20k na zo'n spoelbeurt alsnog last krijgt van losgekomen vuil, terwijl er mogelijk zonder spoelen wel een beperkte oliedoorlaat was, maar geen accuut probleem. Persoonlijk zou ik alleen kiezen voor spoelen als een auto jarenlang heeft stilgestaan, omdat er dan veel met de gedegradeerde olie gebeurd kan zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: avpy

avpy

Senior Member
Bedankt voor de info. Als je het zo zegt heb je wel gelijk. Dan ga ik hem zelf oliewisselen.
Hebben jullie eventueel beschrijvingen hoe de olie van zo'n dsg en haldex koppeling gewisseld moet worden.
Olie wissel motoren enzovoort doe ik ook meestal zelf.
Zo'n versnellingsbak en koppeling moet dan ook wel lukken incl. filters
Ben zelf storingsmonteur elektrisch/mechanisch.
Enkel als het specifieke autoelectronica is dan begin ik er meestal niet aan.
 

0ri0n88

Forumguru
Flushen van dsg is idd niet nodig zit ook geen koppelomvormer in. Dsg6 olie moet wel ververst worden om de 60k km
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: avpy
Bovenaan Onderaan