paultie
Forumguru
@Noord26 Het meest interessante nu is een auto uit 2015. In 2016 zijn er weer hogere BPM tarieven op basis van de slurptax (CO2 uitstoot) en ze kijken ook weer naar de opties zoals de inch maat van de velgen. Aangezien er daardoor een verhoging is van de uitstoot en daarmee dus ook meer BPM.
Een nieuwe superb III 2.0 TSI 220pk in 2015 kost 6295 EUR aan BPM
In 2016 is dat 7107 EUR op basis van 143 gram uitstoot
Verschil alleen al is 812 EUR aan BPM.
Een nieuwe superb III 2.0 TSI 220pk in 2015 kost 6295 EUR aan BPM
In 2016 is dat 7107 EUR op basis van 143 gram uitstoot
Verschil alleen al is 812 EUR aan BPM.
zo heb ik het ook op de aankoopbonnen laten zetten.




Wat de motorcode betreft: volgens mij is het wel zo dat identieke motoren met een ander vermogen, wel een andere motorcode hebben (en natuurlijk andere software in de ECU). In eerste instantie vroeg ik me ook af als je een motorcode hebt die niet officieel is ingevoerd, in hoeverre heb je dan een probleem bij onderhoud bij een officiele dealer? Omdat het verschil in de software zit, zal het echte verschil met de wel bekende motoren meevallen, maar mogelijk dat je meer afwijkingen hebt, zoals bijvoorbeeld de afmeting van de gemonteerde remmen, type bougies en meer van dat soort zaken die misschien net iets anders zijn, dan bij de andere versies.