Verlichting aanhanger / caravan, raadseltje

Hakar

Donateur
Ben weer verder, en verlichting op aanhanger, caravan en twinny van de buurman brandt weer overal gelijk wanneer gekoppeld aan de contactdoos van de Fabia.
Na heel veel zoeken en uitsluiten er achter gekomen dat de massadraad in de Fabia mogelijk klem heeft gezeten of eens ondoordacht is behandeld.
Bij doormeten gaf het de ene keer een stabiele waarde, en de andere keer een oneindige waarde.
Flex op de achterzijde van bevestigingsplaat gezet en de drie moertjes (die inderdaad gelast waren) er af gesneden.
Contactdoos los, massadraad vervangen en de boel opnieuw getest.
Na bevredigend resultaat de Fabia weer voorzien van binnenbekleding en afgevinkt als zijnde klaar.

@hemi24 Ik heb dus maar een 7 polige stekker.
In volgorde aangesloten vanuit de auto.
1 raw links
2 constant
3 massa
4 raw rechts
5 achterlicht rechts
6 remlicht
7 achterlicht links.

Ik kan met de beste wil van de wereld niets ontdekken wat op iets van een module lijkt, of het moet al dat kleine blokje zijn net iets groter dan de zekering die er in steekt.
Er gaat geen draad richting de contactdoos die vanaf een aansluitpunt voor het mistachterlicht bij de achterlamp van de auto zelf richting de contactdoos van de trekhaak gaat.
Het blauwe afgeplakte draadje wat niet gekoppeld is zal daar mogelijk voor bedoeld zijn, maar eindigt ook loos bij de contactdoos.
 

Cordoba

Forumguru
@Cordoba, losgelopen moer van de massa op het rechter achterlicht in de auto of op de fietsendrager?
Eerste stap is al gezet door alle elektra van de aanhanger te vernieuwen zonder resultaat.

Sorry, ik zie je reactie nu pas. Was de moer van de massa aansluiting in de auto bij het achterlicht van de auto.

Overigens had zeker de Fabia I pre-facelift geen trekhaakmodule, en mogelijk de facelift (2004-2007) ook niet.

@Hakar als ik het goed begrepen heb, was het dus een slechte/beschadigde massa-aansluiting? Geen wonder dat de verschijnselen als 2 druppels water lijken op wat ik toen had (met een los-vaste massaverbinding).
 
Laatst bewerkt:

Hakar

Donateur
@Cordoba, geeft niet, je kunt ook niet 24/7 met het forum bezig zijn. :nono:;)
Onder andere jouw input heeft er voor gezorgd dat ik er meer en meer van overtuigd raakte dat ik het in de auto moest zoeken en niet in de aanhanger.
Jouw fietsendrager bracht me bij de twinny van de buurman.:thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan