Verlagen - de mogelijkheden op een rijtje

Beetje te donker nu...en de originele 16inch-ers liggen er nu nog onder. Maar zal morgen of volgend jaar even een fotootje maken van hoe het er nu uit ziet. Ik vind het gewoon goed nu, niet te extreem zichtbaar. Gewoon net alsof het zo moet, want orgineel vind ik toch dat het zeker vanachter een beetje een kip op hoge poten is.
 
ik ben benieuwd naar de foto's
ik heb zelf ook eibach. in combinatie met de 19 inch vind ik het helemaal niet slecht rijden.
ik zou zelf nog wel wat cm willen zakken maar dat gaat niet i.c.m. de originele schokbrekers.
wat ga je voor 19 inch monteren?
 

Bijlagen

  • IMGP1145.jpg
    IMGP1145.jpg
    98,1 KB · Weergaven: 81

Bartez

Lid
Ik krijg straks een 1.9 TDi en daarbij kan ik zover ik weet niet kiezen voor het sportonderstel. Ik wil de auto eigenlijk toch graag iets laten zakken, zeg maar maximaal 20mm (mijn huidige stilo is 35 mm verlaagd en ik vreet drempels als de gekte....dat dus nooit meer!). Het sportonderstel van Skoda schijnt iets van 15-20mm verlaging tot gevolg te hebben, naar mijn idee precies goed bij 17" LM, zonder op comfort in de leveren, toch?

Iemand enig idee of de dealer de sportonderstel veren los kan bestellen en monteren ipv het sportonderstel wat om een of andere vage reden niet op de 1.9 TDI te bestellen is (overigens wel op de greenline met enzelfde motor :crazy:). Wellicht heeft iemand dat al eens nagevraagd?
 
Ik krijg straks een 1.9 TDi en daarbij kan ik zover ik weet niet kiezen voor het sportonderstel. Ik wil de auto eigenlijk toch graag iets laten zakken, zeg maar maximaal 20mm (mijn huidige stilo is 35 mm verlaagd en ik vreet drempels als de gekte....dat dus nooit meer!). Het sportonderstel van Skoda schijnt iets van 15-20mm verlaging tot gevolg te hebben, naar mijn idee precies goed bij 17" LM, zonder op comfort in de leveren, toch?

Iemand enig idee of de dealer de sportonderstel veren los kan bestellen en monteren ipv het sportonderstel wat om een of andere vage reden niet op de 1.9 TDI te bestellen is (overigens wel op de greenline met enzelfde motor :crazy:). Wellicht heeft iemand dat al eens nagevraagd?
veren van Eibach bestellen. rijd zeercomfortabel en zakken ook niet na.
verlaging zal ongeveer 30 mm zijn.
ik heb de veren besteld bij Reedijk in Strijen.
 

Bartez

Lid
veren van Eibach bestellen. rijd zeercomfortabel en zakken ook niet na.
verlaging zal ongeveer 30 mm zijn.
ik heb de veren besteld bij Reedijk in Strijen.

Wat kost monteren van die dingen ongeveer? En kun je dan nog steeds normaal over een drempel etc zonder gestuiter etc???
 

Remon-V

Nieuw lid
@marciemarc

Hoe bevalt het rijden met de Eibach-set? En...nog belangrijker... hoe zie het er uit?Kun je misschien een foto plaatsen? Ik sta ook voor de keuze om wel of niet te verlagen, en dan nog met hoe veel cm...
 
@marciemarc

Hoe bevalt het rijden met de Eibach-set? En...nog belangrijker... hoe zie het er uit?Kun je misschien een foto plaatsen? Ik sta ook voor de keuze om wel of niet te verlagen, en dan nog met hoe veel cm...

Ik heb inderdaad beloofd om een foto te posten, door het slechte weer van de laatste tijd heb ik echter geen tijd gehad om een paar mooie foto's te maken. Ik rijd er dus nu al een dikke maand mee, en merk het eigenlijk niet meer. Het blijft gewoon een fijne auto met verrassend veel comfort. Afgelopen weekend nog een lekkere rit gehad naar Utrecht en heb voor minder dan 30 euro op en neer gereden (5,5ltr/100km).

Ik ben erg benieuwd als mijn 19 inch wielen er onder komen hoe het comfort dan nog overeind blijft. Nu met de 16 inch winterbanden is het dus gewoon perfect, en je ziet die 3cm pas echt goed als je hem naast een andere superb zet. Als je dat niet doet zie je het nauwelijks, je raakt het snel gewend en is precies alsof het zo moet. Als je het vergelijkt met een Passat, die staat af fabriek toch ook niet zo gek hoog op zijn achterpoten. Nou, mijne nu dus ook niet meer. Ben heel tevreden van deze goedkope en goede oplossing. Eibach setje eronder en verder niks meer doen !

Zal dit weekend eens eens wat foto's maken dan,,,

Greetz,
Marciemarc.
 

cvegreen

Forumguru
ik ben benieuwd naar de foto's
ik heb zelf ook eibach. in combinatie met de 19 inch vind ik het helemaal niet slecht rijden.
ik zou zelf nog wel wat cm willen zakken maar dat gaat niet i.c.m. de originele schokbrekers.
wat ga je voor 19 inch monteren?

Wat een gave bak man . kwijl kwijl zeker in combinatie met die velgen . Man wat een juweeltje .
 

___JC___

Forumguru
Staat erg mooi die R32 velgen op een Superb! En 19 inch kan een Superb makkelijk hebben zonder 'Sjonnie' te worden wat mij betreft.
 
Ik heb een setje verlagingsveren te koop voor een skoda superb 2.
2 maanden gebruikt.
wegens aanschaf schroefset.
Veren zijn van Eibach,Vast wel iemand hier die intersesse heeft.
 

Hetzer

Forumguru
Ik heb een setje verlagingsveren te koop voor een skoda superb 2.
2 maanden gebruikt.
wegens aanschaf schroefset.
Veren zijn van Eibach,Vast wel iemand hier die intersesse heeft.

schroefsetje, hmmmm ik ben benieuwt hoe dat er uit ziet, jammer dat je niet naar de aankomende meeting kan komen.
 

Hetzer

Forumguru
waarom kan ik niet naar de aankomende meeting komen???
ik weet het niet , ik zie je niet op het overzicht staan, dus vndaar mijn veronderstelling kom je ook dan ??:xyxthumbs:.ik ben wel erggg benieuwt naar je S-2, met je velgen en icm het schroefset.

Hoe laag word hij dan maximaal met dat schroefsetje ??
 

Falcon

Donateur
Ik zou ook niet weten waarom je niet op de meeting zou mogen komen :).. De startpost moet nog geupdate worden. Stuur mij even een prive berichtje of post in het topic of je komt!

Grappig jullie zijn allemaal aan het verlagen, terwijl ik het juist prettiger vond om mijn auto wat te verhogen in combinatie met hulpveren van MAD. :)
 

Hetzer

Forumguru
achter zijde voor (1x) en na 20 mm verlaging (2x)
 

Bijlagen

  • DSC00544.jpg
    DSC00544.jpg
    88,4 KB · Weergaven: 56
  • DSC00555.jpg
    DSC00555.jpg
    89,1 KB · Weergaven: 50
  • DSC00556 (2).jpg
    DSC00556 (2).jpg
    89,5 KB · Weergaven: 45
Bovenaan Onderaan