Verlaagd en spoiler geplaatst

Dan heb ik even het juiste vergelijk wat wel opmerkelijk is :

Michelover:
Superb 1.8 TSI - 1400 Kilo

VOORWIELEN : 35,0 cm (hart vooras - rand spatbord)
ACHTERWIELEN : 36,0 cm (hart achteras - rand spatbord)

Superb-MH:
Superb 2.0 TDI - 1465 Kilo

VOORWIELEN : 33,5 cm (hart vooras - rand spatbord) scheelt een krappe 2 cm.
ACHTERWIELEN : 35,5 cm (hart achteras - rand spatbord) scheelt een halve cm.

Ik begrijp dat wij beiden de M.A.D. Verlaging hebben (achteraf) door dealer gemonteerd.
 

michelover

Forumguru
Heel apart lijkt mij toch dat een verschil in motor niet gelijk ook kleinere spatborden inhoud. En dan heb ik ook nog 18inch en ik geloof dat jij de 17inch eronder heb. Zou dan toch in jou voordeel moeten zijn. En lijkt mij niet dat er nog een ander soort MAD veren zijn. Is er nog iemand anders met een Superb2 en MAD veren op het forum dan kan die misschien ook even een meting doen.
 

Skody

Actief lid
Niet het verschil in motor maakt het verschil maar wel het verschil in gewicht dat op de voorkant drukt (dus uiteindelijk toch het gewicht van de motor). Circa 65 kg zwaarder boven je vooras kan volgens mij best 1.5 cm schelen toch? Een TDI is uit een ander soort metaal gemaakt dan een TSI en weegt beduidend meer.
 

michelover

Forumguru
Ik heb voor dat ik de verlaging erop liet zetten ook de afstand tussen mijn spatbord en band aan de bovenenkant gemeten. Toen had ik een spelling van 6cm op beide wielen. Wist dus dat ik ongeveer 3cm zou overhouden na verlaging. @Skody het verklaard inderdaad wel die extra cm's als de motor 65kg meer weegt, goed punt. Vreemd dat er dan niet meerdere veren sets zijn van MAD. Een V6 ligt met deze veren gelijk vast op de grond.
 

___JC___

Forumguru
Een 1.8TSI is volgens autoweek 1.429 kg het scheelt dus maar 36kg. Dat kan dan toch niet zoveel schelen lijkt me?! Als ik die veren op mn 4x4 zet met zn 1.538kg dan ligt ie dus NOG 1,5cm lager? Kan bijna niet.
 

Skody

Actief lid
Niet helemaal, want dan heb je de 1.8 TSI met DSG. Zonder DSG is 'ie 1411 kilo, maar goed je hebt gelijk de vraag is of dat nu t gewicht is?
 
Persoonlijk krijg ik het gevoel dat PON Leusden destijds toen de nieuwe generatie Superb kwam slechts 1 model heeft getest met M.A.D. Verlagingsveren. Dit zag er goed uit dus..... doorvoeren maar.
Daarna is er nooit geen research meer gedaan en hebben ze het bekende set van : 3cm achter/4cm voor gewoon op alle Superb modellen doorgevoerd.
M.A.D. produceert dan in opdracht van PON slechts 1 set die vervolgens met een artikelnummer bekend is bij de Skoda dealers.
 
wellicht dat het al eens is gemeten door iemand..
maar weet iemand de orginele tussen ruimte afstand van een O2.

Ik heb het genoteerd voor mijn verlaging..maar kan het niet meer vind
 

michelover

Forumguru
@Superb-MH op de site van MAD staan echter verschillende setjes.
Voor de 2.0 TDI is er een setje 40/30mm (VV-171319) en een setje met 35/25mm (VV-171339) eerste setje lijkt mij tot modeljaar 2009 en de tweede vanaf 2009. Hebben de mensen van MAD dit ook aangegeven toen je contact met ze had. @Skody even op de papieren gekeken en inderdaad hij is 1411kg schoon aan de haak.
 
Handig dat er natuurlijk over de Octavia wordt gesproken, maar deze lijn gaat over de Superb II.
Met alle goede bedoelingen van dien, maar hier kunnen we niet zo veel mee.

Het gaat er nu om dat we nieuwsgierig zijn naar iemand die ook achteraf bij de dealer verlaagd heeft met M.A.D. en wat zijn afstanden zijn van hart as tot rand spatbord (verticaal gemeten), uiteraard met de aanvulling welk type Superb II hij/zij heeft.

That's the question !
 
Ik krijg over vier weken mijn Superb Combi met achteraf een verlagings set en 17" velgen. Volgend de dealer inderdaad voor 4 cm en achter 3 cm verlaging en geen probleem met de rij eigenschappen.
Waar ik wel benieuwd naar ben is dat wanneer het mij nu niet bevalt of ik dan nog makkelijk terug kan naar de standaard vering.
Overigens koste het verlagen 500 euro inclusief uitlijnen.......ben benieuwd.

Grt Marco.
 
@Marco.r
Belangrijk is om te weten welke motor je erin heb gekozen.
Vanuit mijn Superb 2.0 TDI kan ik melden dat 4cm voorkant wel mogelijk is , maar zéker niet top is.
Ik zou in ieder geval aan je dealer melden dat wanneer de auto meer dan 1400 kilo weegt... deze verlaging niet gaat werken......
En ik kan het uit ervaring melden.
 
Superb-MH,

Ik heb voor de 1.8 TSI gekozen en heb geen idee of dit dan een probleem gaat geven. Overigens lease ik de auto via ing carlease en hoop dan ook dat ik makkelijk kan regelen om de auto evt. terug te brengen naar de standaard vering indien het inderdaad niet bevalt.

Grt Marco
 

___JC___

Forumguru
Ik wacht wel gewoon af tot hier duidelijk is geworden wat de beste verlaging is voor de Superb en dan ga ik daar eens goed over nadenken.

Voordelen van verlaging:
- minder last van zijwind (valt me tegen van de S2)
- sportief weggedrag
- mooi
- zuiniger

Nadelen:
- minder comfort
- minder hard over drempels kunnen
- weer een flinke uitgave
- kraken e.d. van het onderstel (daar had mn O2 erg veel last van)
 

michelover

Forumguru
@JC dat kraken kan je van het nadelen lijstje halen. Tenminste ik heb er geen last van. En hoe hard ga je over drempels,met de max. toegestane snelheid is het geen probleem. Word je voordelen lijstje toch weer wat groter;). Snap helemaal dat je wacht heb zelf ook eerst een tijdje met de standaard uitrusting rond gereden. Kost inderdaad weer een aardig hoeveelheid euries.
 

___JC___

Forumguru
Dat geloof ik, maar de kraakjes en rammeltjes kwamen ook pas na een tijdje. Het kan natuurlijk ook aan de bouwkwaliteit van de Octavia liggen, maar zo een stug onderstel helpt ook niet.

En drempels kon ik inderdaad altijd wel redelijk normaal overheen, maar nu echt vlotter!
 
Na 16 APRIL ga ik jullie op dit forum de volledige waarheid vertellen over wat nu werkelijk wel of niet kan, en ook bij welke gewicht van de auto.
Er is natuurlijk wel degelijk verschil tussen het aantal kilootjes per auto vanwege het motorblok, maar in feite is er voor ieder gewicht natuurlijk een ideale oplossing qua verlaging.
Het doel van mijn actie richting PON en dealer is om op deze manier duidelijk aan te geven wat nu wél en wat niét kan onder de Superb II.
Hiermee krijgen we op dit forum juist een goed beeld voor de huidige rijders en de toekomstige rijders. Dat is tenslotte (mijns inziens) het doel van een forum.

Na 16 APRIL dus de uitslag van mijn kant.
Kortom : I keep you all informed...
(Sorry...dit is een Nederlands forum : Ik hou jullie op de hoogte !) :winkie:
 

quorumz

Actief lid
ben benieuwd bij mijn auto dan straks (8-9 weken), ik zie dat de superb combi 2.0 tdi 125kw zo'n 1502 kg weegt volgens autoweek en komen eibach veren onder die voor en achter met 30mm verlagen
 
Bovenaan Onderaan