Verlaagd en spoiler geplaatst

michelover

Forumguru
Correct voorkant staat ook bij mijn auto lager als de achterkant. Scheelt 10mm aan de achterkant. Nu al wat km's gereden met de verlaging en het bevalt prima. Verkeersdrempels neem ik zonder moeite, rij ik altijd al rustig over dus dat is geen probleem. Het comfort is niet slechter geworden door de verlaging. Heb nog steeds alle organen op de juiste plaats als ik over hobbels rij.
 

___JC___

Forumguru
Wat bij mij nog een beetje meespeelt is dat ik een 4x4 heb besteld. Dan kan je van het asfalt af als je dat wilt. Moet je nog wel wat bodemvrijheid hebben uiteraard. Verlaging staat m erg mooi en met 3cm zal je niet teveel aan comfort inleveren lijkt me.
 
De verlaging bevalt mij ook uitermate goed. Je moet gewoon wel rekening houden met de hoge drempels...die kan je niet met een vaartje nemen.
Je moet altijd vaart verminderen bij de hogere drempels en zo moet je ook rekening houden wanneer je gaat afslaan en dan direct een drempel op. Wanneer je dan nog een vaartje heb, en gaat afslaan komen je wielen dus buiten de wielkast. Wanneer je dan een hoge drempel op gaat loop je kans bij een te grote vaart dat je de wielkast raakt tijdens het "inveren" van de wielen. Kortom ; zachtjes doen !
Normale drempels is gewoon prima te doen en de bekende "doorgaande weg drempels" zijn ook gewoon zonder problemen te nemen.
Ik kan het dus aanraden als je een sportief uiterlijk wil hebben en een strak liggende Superb II wil hebben.

Het ligt werkelijk als een strijkijzer op de weg.
De Superb II (en zeker de Superb II Combi) staan vanuit de showroom/dealer wel erg hoog op de naaldhakken....
(zie foto van de verlaging)!

picture.php
 

Skody

Actief lid
Waarom doen ze niet zowel voor als achter evenveel, m.a.w. allebei 30 mm. Als ik naar de MAD veren kijk op internet zie ik niet dat ze 30 en 40 mm veren in één verlagingsset leveren. Gewoon 30 mm.. Gaat 'ie van naaldhakken naar pumps :-))
 

michelover

Forumguru
Ga zaterdag 20 feb het laatste update aan de auto uit laten uitvoeren.
Afspraak gemaakt bij JD voor chiptuning. :ot:
Verder nog steeds zeer tevreden met de verlaging. Zowel het rij gedrag als de looks i.c.m. de voorspoiler bevallen me zeer goed.
 

Skody

Actief lid
Mijn Superb Combi BL wordt achteraf verlaagd door de dealer met Eibach's die de auto rondom met 30 mm verlagen ipv MAD's die voor 40 mm en achter 30 mm verlagen. Heb hier zelf voor gekozen omdat de Combi zwaarder is dan de sedan en er een DSG in zit (scheelt ook 25 kilo). Ben anders bang dat 'ie voor te laag komt te staan..
 

michelover

Forumguru
Ben helemaal :1761:met de auto zoals hij nu is.
Was hiervoor ook tevreden maar nu dik tevreden.
Auto stuurt beter door de verlaging en de spoiler en spiegels maken de "sportieve" look af. Zaterdag de laatste update uit laten voeren. Auto is gechipt bij JD , lijkt nu wel of er een RS motor in ligt.
Alles bij elkaar kan ik het een ander aanraden het verlagen en chippen.
Spoiler en spiegels is ieder zijn eigen smaak, ik vind het past mooi bij de verlaagde wagen. En ik draag geen petje.
 
PON is wat dat aangaat erg laks.
Ik heb zelf nu een kwestie aan de hand met mijn auto op het gebied van de verlagingsveren onder mijn nieuwe Superb II.

Onder het model 2010 adviseert PON dat de auto 4cm aan de voorzijde omlaag moet en achterzijde 3cm omlaag moet.
Voor de modellen van vóór 2010 zou dit misschien haalbaar zijn, maar voor model 2010 is 4cm aan de voorzijde nét iets te veel verlaging. Hierdoor loop je risico dat de bodem over de grond schraapt bij de iets hogere vluchtheuveltjes. Daarnaast raken de voorwielen de buitenkant van de wielkast wanneer je de bocht omgaat en direct daarbij een vluchtheuveltje opgaat (zeg maar de ingang van een woonerf)
PON zegt : het pakket MAD-verlagingsveren hoort onder deze auto. Zowel ik als de dealer zien dat het toch niet de beste oplossing is.
PON zegt: Dan maar de gehele auto verlagen met 2cm rondom want dat kan wel.
Maar goed...ik wil geen 2cm, ik wil 3cm. Waarom?
Omdat die ene centimeter gewoonweg écht mooier is.
En toen...bleef het stil bij PON, omdat ze gewoonweg niet de moeite willen nemen om in contact te gaan met MAD in Veenendaal.
Mijn standpunt is nu: als ik schade heb aan mijn onderzijde is dit voor rekening van PON en niet voor de leasemaatschappij, want PON adviseert : 3cm achter en 4cm voor. :crazy:
Kortom; de laatste woordjes zijn nog niet gevallen met mijn dealer en PON.
Hierin zie je toch echt dat ook dealers en eindgebruikers tegen een muur aan lopen van communicatie en oplossingsproblemen.

Inmiddels staat deze vraag nu vanaf week 2 (12 Januari) uit bij PON.....totdat ik het straks zat ben.
 

Skody

Actief lid
Gewoon bij de dealer de veren van het sportonderstel laten plaatsen die normaliter ook af fabriek worden gemonteerd. Heb ik ook op m'n Combi gedaan (zie album). Je kan rondom zowel voor de sedan als nu ook voor de combi Eibach's nemen die 30 mm verlagen. Zie: http://eibach.verlagings-veren.nl/contents/nl/d238.html. Als je deze koopt en ze de dealer laat plaatsen is er volgens mij niets aan de hand. By the way, als je je auto in de lease laat uitrusten met een sportonderstel af fabriek c.q. achteraf laat verlagen, dan rekent de leasemaatschappij al standaard een toeslag in je leaseprijs. Dit omdat er dan meer risico is dat je extra schade rijdt door drempels etc..
 

quorumz

Actief lid
wanneer je het sportonderstel af fabriek neemt komt het bij de cat. waarde van je auto en maar 15mm verlaagt, (250 euro + verplicht 17" afhankelijk van het optie pakket) en achteraf is het 30mm met eibachs en valt het (eventueel) in je eigen bijdrage ik ben netto per maand net zoveel kwijt maar wel meer verlaging en geen skoda velgen
 
Yep, alles kan eronder, alleen PON trek zijn handen terug in garantie kwesties.
Wanneer de dealer niet vanuit PON heeft verlaagd, zal de dealer en PON NIET instaan voor garantie kwesties die voortvloeien uit deze verlaging.
Grote onzin natuurlijk want het feit is gewoon dat PON een contract heeft lopen met MAD met daaraan een inkoopprijs gekoppeld die dermate laag en aantrekkelijk voor PON is, zodat ze niets anders willen doen voor de bestuurders.

Maar goed, we gaan het zien...... we zijn inmiddels 2 maanden verder en er is nog geen antwoord vanuit PON, behalve dat ik de gehele auto naar 2cm kan terugbrengen.
 
Bovenaan Onderaan