Verkeersbord herkenning in combinatie met Adaptive cruise control, auto versnelt plotseling

hemi24

Forumguru
Moest vanavond met de aanhanger op pad, dus gelijk even zitten spelen.

Ik heb ACC en géén pACC, maar de auto geeft dus de max ingestelde snelheid weer (staat bij mij ingesteld op 90km/h met aanhanger). Tenzij op basis van geldende verkeersregels de max. snelheid met aanhanger lager is, dan wordt dat weergegeven.


Even wat plaatjes erbij:
166D48B4-DBDB-4233-9E97-5BF84178889E.jpeg CD3431CF-AE42-4F71-AF57-8D9F97A0F236.jpeg
3119921C-601A-4AFA-8791-997D59883D19.jpeg
 

Fabia 123

Forumguru
Ben benieuwd hoe dit systeem werkt is landen waar de snelheid afhankelijk is van de weersomstandigheden.
Bijvoorbeeld in Frankrijk 130 bij normaal weer 110 bij regen. Op de borden staan beide snelheden.
Heeft iemand hier al ervaring mee?
 

EdK

Forumguru
Je hebt toch je regensensor ??
Zodra die aanspreekt dan krijgt de software in de Navi dat door zodat hij de juiste symbolen kan weergeven..
Zo zou het simpel met een stukje goed geschreven software gerealiseerd kunnen worden.....:koffie:

@PizzaPieter is geen koffie maar thee hoor......:cool:
 

Cordoba

Forumguru
@EdK Dat kan ook 'leuke' effecten geven, als je iemand inhaalt terwijl ie de ruitensproeier gebruikt, gaat ie ineens in de ankers om de snelheid te verminderen. :maakmegek:
 

hemi24

Forumguru
Net als de regenverlichting die niet aan gaat van één keer wissen, zal het systeem ook niet reageren op één keer wissen…
 

Cordoba

Forumguru
@hemi24 Ik heb het niet over het wissen, maar over de druppels die van de ruitensproeier van een andere auto komen (en dus ook op de regensensor).
 

hemi24

Forumguru
@hemi24 Ik heb het niet over het wissen, maar over de druppels die van de ruitensproeier van een andere auto komen (en dus ook op de regensensor).

Ik ook, aanpassen aan snelheid bij regen zal op dezelfde manier gaan als dimlicht automatisch aandoen bij regen…

En daar heb je dus minimaal een aantal ononderbroken wisbewegingen voor nodig, terwijl je van een beetje ruitenwisserdruppels van een voorligger meestal maar één wisbeweging krijgt.
 

Fabia 123

Forumguru
Als VAG al een poging doet dit op te lossen dan krijgen we na een update weer complicaties die nieuwe problemen veroorzaken.
En zo blijven ze leuk bezig.
 

spikehome

Forumguru
Moest vanavond met de aanhanger op pad, dus gelijk even zitten spelen.

Ik heb ACC en géén pACC, maar de auto geeft dus de max ingestelde snelheid weer (staat bij mij ingesteld op 90km/h met aanhanger). Tenzij op basis van geldende verkeersregels de max. snelheid met aanhanger lager is, dan wordt dat weergegeven.


Even wat plaatjes erbij:
Bekijk bijlage 96931 Bekijk bijlage 96932
Bekijk bijlage 96933

Heb jij de trekhaak af fabriek?
En bij navigeren word er dan rekening gehouden met de lagere snelheid ivm aankomsttijd?
 

Mies75

Forumguru
Ik heb verkeersbordherkening aangepast zodat tijdens gebruik van de acc er geen snelheid verandering hierdoor plaatst vind.

Verder heb dmv vcds het mogelijk laten maken om rechts in te halen om een noodstop tijdens in of uit voegen te voorkomen.

Waar ik nu tijdens het gebruik van acc/travel assist nog tegen aan loop is dat er op de snelweg waar je 100 mag ineens word aangegeven dat er een (flauwe) bocht aankomt en de snelheid naar 60 of lager word terug gezet.

Kan dit nog aangepast worden?
 

hemi24

Forumguru
Dat laatste komt uit de assistent voor rotondes en dergelijke denk ik, aangezien je de aanpassing van de ACC vanuit de snelheidsborden al uit hebt staan..?
 

Mies75

Forumguru
Snelheids beperking dmv verkeersbord herkenning staat dus uit.

Vraag is, of en hoe je kan voorkomen dat er midden op de snelweg ineens de snelheid van 100km naar 60 word gezet...
 

hemi24

Forumguru
Dat zeg ik: blijkbaar komt dit niet uit de borden met snelheidslimieten…
Adviessnelheid kan de camera niet “lezen”, dus dat is het ook niet.
Blijft dus alleen de data uit de navigatie over!
Zet dat vinkje maar eens uit wat ervoor zorgt dat de auto anticipeert op rotondes en kruisingen…
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan