Verkeerde auto geleverd!

LenK

Forumguru
Ik ben niet zo'n fan van achter-af inbouwen. Daar hoor ik nogal eens problemen over.
Helemaal waar.
Een paar velgen zijn zo omgewisseld.
Maar opties als PDC, cruise control en zeker maxidot horen toch wel tot de ingewikkelde klussen waarbij van alles en nog wat moet worden gedemonteerd en aan het eind weer gemonteerd.
Die monteurs doen dat dan ws voor het eerst en dan is de vraag of het allemaal (zonder sporen) goed gaat.
Sommige opties zoals climatronic zijn volgens mij al helemaal niet achter af in te bouwen.
Ik heb het dan over de originele producten/constructies en niet een of ander after-market setje.

cvegreen

Forumguru
man man , ik begrijp het toch niet goed dat men dat zogezegd niet kan maken , terwijl je het een paar maand geleden bij het bestellen ervan het wel kon aanvinken. Ze gaan erop achteruit in plaats van vooruit daar bij skoda dan? Nu in tijden van crisis zou je toch denken dat ze plots meer kunnen om de klant de vriend te houden , niet ? Ik hoop in ieder geval dat je je confiugratie toch nog kan krijgen , anders die optie die bijna 4000€ duurder is , maar dan moet skoda die voor zich nemen . Lijkt ons simpel , waarom doen ze er dan zo moeilijk over ? Ik denk dat Maarten ook met die vragen zit . Je bent een heel geduldig man , mijn inziens .De stoppen zouden bij mij al lang doorgeslagen zijn denk ik.

Maarten

Forumguru
ER IS WITTE ROOK! :489:

Mede dankzij de geweldige inspanningen van mijn dealer (daarover niets dan lof) is het probleem opgelost.

Uiteindelijk is gebleken dat er in totaal 300 verkeerde Skoda's zijn geproduceerd. Al deze 300 auto's gaan nu opnieuw in productie, waarbij de origineel bestelde optie's en extra's gewaarborgd blijven. Dit wil in mijn geval zeggen dat er een nieuwe Skoda Fabia Combi Business Line geproduceerd gaat worden welke overeenkomt met de door mij bestelde Attractive Business, plus de losse optie's Maxidot, extra speakers en Sunset. Alles wat op de AB edition zat gaat ook op de nieuw te produceren auto komen. Dit brengt een behoorlijk kostenplaatje met zich mee voor zowel de dealer als de importeur, maar dat zij zo.

Ook heb ik nog met de dealer gesproken over een soort van schadevergoeding vanwege alle ellende van de afgelopen weken. Zoals eerder gezegd heb ik om het sportinterieur gevraagd. De dealer heeft mij verzekerd dat deze optie ècht niet meer achteraf te leveren is en dat dat echt niet ging lukken. Hij heeft het wel via de importeur geprobeerd. Als tegenbod kreeg ik het safetypakket (ESP en bandenspanningscontrolesysteem) aangeboden t.w.v. €570,-. Hier ben ik mee akkoord gegaan en vind dit een zeer nette tegemoetkoming van de dealer!

Kortom, ik ben weer een gelukkig man en onze nieuwe Skoda zal waarschijnlijk zeer snel in productie gaan. Uiterlijk vandaag moesten de opdrachten bij Skoda binnen zijn, zodat men de productielijn voor deze 300 auto's om kon bouwen.

Nu hopen op een spoedige en correcte aflevering!

MarcoO2

Forumguru
Gefeliciteerd, Maarten! Ondanks de ellende is het toch keurig opgelost en blijven we blij met Skoda! Overigens, lof voor je dealer inderdaad! Die moet er dik geld bijleggen denk ik, maar blijft toch het belang van de klant in het oog houden!

ps ik denk dat er in de fabriek nu eentje is ontslagen...

Hetzer

Forumguru
Hey top dat hij toch nog besteld kan worden!!
300 verkeerde auto's alleen in NL???, vreemd dat jij de enige bent op dit toch zo bekende forum.

Maarten

Forumguru
Leuk alle reacties hier te lezen. Fijn forum.
Ik ben blij dat ik de door mij ingeslagen weg uitgewandeld heb. Dat heeft me uiteindelijk gebracht daar waar ik wilde komen; de auto die ik besteld had! Had ik de koop zelf ontbonden had ik nu met 'lege handen' gezeten. Nu ben ik uiteindelijk toch weer blij met de koop die ik gedaan heb!

Maarten

Forumguru
Hey top dat hij toch nog besteld kan worden!!
300 verkeerde auto's alleen in NL???, vreemd dat jij de enige bent op dit toch zo bekende forum.

Ik ga er niet van uit dat dit aleen in Nederland was. Dan hadden we dat hier vast gehoord. Er worden buiten Nederland ook Skoda's verkocht.... ;)

tlpeter

Actief lid
Kortom, ik ben weer een gelukkig man en onze nieuwe Skoda zal waarschijnlijk zeer snel in productie gaan. Uiterlijk vandaag moesten de opdrachten bij Skoda binnen zijn, zodat men de productielijn voor deze 300 auto's om kon bouwen.

Toch een vreemd verhaal

Eerst weet men niks en wil de fabriek er niets over horen en nu moet het uiterlijk vandaag besteld zijn en gaat het hier om 300 auto's

Men wist het wel degelijk dus bij de fabriek en waarschijnlijk ook de importeur !!!

Maar jij gefeliciteerd :D

Hetzer

Forumguru
.
. Hij heeft het wel via de importeur geprobeerd. Als tegenbod kreeg ik het safetypakket (ESP en bandenspanningscontrolesysteem) aangeboden t.w.v. €570,-.

Mooi aanbod, alleen het bandenspanningscontrole systeem zit al standaard op de Ambition BL!!:shocked:

Wel helemaal top dat je nu esp hebt, heb je namelijk ook achter remschijven:super:

cvegreen

Forumguru
Deze keer was het niet "simply clever" ,maar uiteindelijk komt het allemaal goed. Laat ons hopen dat ze nu die 300 expemplaren ook voor gaan nemen , zodat jij toch nog snel met je nieuwe skoda kan gaan rijden .

jaspernl

Actief lid
Proficiat, kerel!
Ik heb het topic de afgelopen dagen gevolgd, en moet je eerlijk bekennen dat ik niet heel veel hoop had op een goede afloop.
Ik ben superblij voor je!!!

enneh:
.
...heb je namelijk ook achter remschijven:super:

Da's waar! En de ESP is niet alleen lekker veilig, maar het ziet er ook nog eens beter uit nu met schijfremmen achter!!
ESP is trouwens echt mijn top-optie. Ik had het nog nooit gehad, maar merk (zeker met deze winter) dat het echt heel goed werkt!

nogmaals: proficiat!!

Fabia

† In Memoriam
Gefeliciteerd:cheer:. Heel goed dat je je poot stijf gehouden hebt. Nu nog ff wachten en dan rij je eindelijk in je nieuwe auto met al je opties!

Bothje

Heel gewoon lid
ER IS WITTE ROOK! :489:

Mede dankzij de geweldige inspanningen van mijn dealer (daarover niets dan lof) is het probleem opgelost.

Uiteindelijk is gebleken dat er in totaal 300 verkeerde Skoda's zijn geproduceerd. Al deze 300 auto's gaan nu opnieuw in productie

Geweldig nieuws, zul je wat beter slapen vannacht.

Abo

Lid
Gefeliciteerd met het goede nieuws.
Ik vraag me toch af waarom er zo moeilijk gedaan werd als men al wist dat er 300 stuks met een verkeerde configuratie waren gebouwd.

Maarten

Forumguru
Weet je toevallig ook of de verkeerd gebouwde auto's allemaal Fabia's zijn of zitten daar ook O2's en S2's tussen..?

Nee, daar heb ik geen idee van! Ik heb er eerlijk gezegd ook niet meer naar gevraagd. Ik was blij dat ik zelf uit de problemen was.
Als ik weer contact met ze heb zal ik het wel even vragen.

Gefeliciteerd met het goede nieuws.
Ik vraag me toch af waarom er zo moeilijk gedaan werd als men al wist dat er 300 stuks met een verkeerde configuratie waren gebouwd.

De vraag is natuurlijk wie het wanneer wist. Het heeft wat tijd en energie gekost voor de dealer om er achter te komen wat er aan de hand was en het toen op te lossen. Ik ben blij met het resultaat en maak me niet meer druk om het hoe en waarom.

Bovenaan Onderaan