Verbruik

Ik vind het al heel wat wanneer ik met mijn 1.2 benzinemotor uit 2008 1:17 rij… en dan een tank van 45 liter, geeft me een bereik van ca 800km. Maar heb pas een keer getankt :)
 

Canon-Eye

Forumguru
Autokosten bestaan niet alleen uit de brandstofkosten. Daarom blijf ik bij mijn eigengebakken spreadsheet waarin ik ook alle andere autogerelateerde kosten kwijt kan. Resultaat is inzicht in de reële totale kosten per km en per kalenderjaar.
 

Tees

Donateur
Ik hou inderdaad alles bij in Spritmonitor, benzinekosten, verzekering, parkeren, reparatie en onderhoud. En de app werkt prima.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Canon-Eye

Forumguru
Zeg dan gewoon dat je je niet buiten je sheet kunt
Nee, dat is het niet. Ik heb gewoon niks met zo'n app, en breder gezien: met cloud-opslag in het algemeen.
Ik wil mijn data lokaal beschikbaar hebben. Ook de wekelijkse backup staat lokaal op een nas en tevens off site, namelijk op de nas bij een van mijn zonen (en een kopie van zijn backup staat dan ook weer bij mij op de nas). Die uitwisseling wordt elke zaterdagnacht automatisch geregeld.

Dit gaat uit van de gedachte dat, als beide huizen (op 130 km van elkaar) tegelijkertijd zouden afbranden, we een groter probleem hebben dat beide backups sowieso overbodig maakt... ;)
 

Tees

Donateur
Heel verstandig @Canon-Eye. Voor een hoop dingen heb ik dat ook, maar ik vind dit wel acceptabel om ergens in een cloud te hebben. Mocht ik t om wat voor reden dan ook kwijtraken, dan vind ik dat totaal geen ramp. En een lokale webserver draaien heeft uiteindelijk ook zo z'n risico's.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik zou die nassen geen lokale webservers noemen @Tees - het zijn opslagkastjes met een stuk of 4 grote harddisks. Zowel mijn zoon als ikzelf maken op de eigen nas een (of naar behoefte meer) keer per week met ViceVersa een volledige incremental backup van alle data op de laptops in huis. Die backups worden dan 1x per week kruiselings op de andere nas gebackupt, zodat we allebei per saldo nooit meer dan 1 week aan nieuwe data kwijt kunnen raken. Dat vind ik een aanvaardbaar risico, gezien het feit dat we er niet bedrijfsmatig van afhankelijk zijn (want dat zou een hogere backupfrequentie vereisen).
Hoe dan ook: ik bewaar zo weinig mogelijk in de cloud want ik wil het onder handbereik hebben, ook als bv. de kabel er effe uitligt of zoiets.
 

EdK

Forumguru
Ik heb gewoon niks met zo'n app, en breder gezien: met cloud-opslag in het algemeen.
Ik wil mijn data lokaal beschikbaar hebben.
Maw , je kunt niet buite nje eigen sheet !!
Geeft niet hoor ik ben ook geen cloud man !
Mijn office documenten worden nog steeds in office 2016 gemaakt en staan allen opgeslagen op me USB sticks
Want ja een USB stick neem ik makkelijker mee dan een NAS....:pieker:
En zo hebben we allen onze eigen manier van opslaan !

Zo stelde ik laatst de vraag aan collega's !!

Wat raak je liever kwijt je portomonee met 5000 eurie of je smartphone ??
driekwart zei in eerste instantie me smartphone !! Want ja 5000 eurie is boel geld...
Tot men even ging nadenken toen ik zei dat ik dan liever me portomonee kwijt was in hun geval.....

Want we doen alle dingen tegenwoordig op de phone tot de bankzaken aan toe !
en in vele gevallen staan de paswoorden als auto ingesteld zodat men niet elke keer hun paswoord hoeft in te voeren.....

Nee ik ben dan redelijk ouderwets !
Heb nog gewoon cashgeld op zak waar ik dan ook nog mee betaal !
Verdere bankzaken of betaalzaken doe ik thuis op de laptop.
tikkies en al dat soort shit moet ik niets van hebben

Onlangs stuurde een neefje me een tikkie voor 50 eurie, uurtje later de vraag waarom ik nog niet betaald had.
Ach joh morgen ben ik bij jullie op visite en dan krijg je van mij een 50 eurie biljet !!
Ja maar wat moet ik daarmee ?? Nou misschien je ijsje of je MC d mee betalen ??? :deuk:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik ben in één opzicht ouderwets en dat is muziek. Omdat ik nu eenmaal een enorme verzameling mp3's heb (vnl jaren 60/70) en ik tegenwoordig maar bar weinig de moeite waard vind, hou ik daaraan vast en maak ik geen gebruik van Spotify oid. Voor de rest maak ik dankbaar gebruik van cloud opslag en apps. Zo'n Sprit Monitor is toch ideaal?
 
Ik ben net heen en weer geweest naar Spanje met een 2.0 TDI Octavia.
950 km op een volle tank.
Niet boven de 130 gereden en het grootste deel maar max 120.
 
Dat is ook hoe ik er over denk.
Ik hen altijd automaat diesel gereden met een ster, maar de DSG schakelt naar mijn zin veel te vaak terug als dat niet nodig is.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan