Verbruik

Hallo Fabia rijders,

Ik ben benieuwd naar jullie verbruik met een volle tank. Hoeveel km’s gereden op een volle tank? Ik haal altijd wel boven de 1000 km op een tank.
 

EdK

Forumguru
Ik wel met een extra jerrycan van 50 liter in de kofferbak met slangetje en pomp erin naar de officiële tank...
 

fanSkoda-VW

Donateur
Met de Scala 1.0 DSG zegt de computer mij ook dat ik bij een volle tank van 50 L benzine ca. 1.000 km ver kan rijden.
Mits.. Mits... Het verkeer een beetje meezit. En de Scala is kleine 200 kg zwaarder, geloof ik.
Op de boordcomputer afgelopen zomer in de Coronatijd, dus rustig op de weg, kon ik met 100 op de ACC in één keer 180 km doorkachelen. Computer gaf op gegeven moment verbruik van 1:24 aan. Ook nu nog rijd ik ruim 1:20.
Dus zal ik idd die 1.000 km ook wel kunnen halen, dank zij mijn fluwelen voet. Vooropgesteld dat de computer een beetje correct het verbruik aangeeft.

grtsss

p.s. Hiervoor Fab Combi model 1 - 1,4 aut, model 2 - 1600 hand, en model 3 - 1,2 aut gehad. Reed ook zuinig.
 

Chrisjemol

Forumguru
ik heb een 2011 fabia 1.2tdi en ik rij met volle tank, afhankelijk van verkeer en weer , tussen de 1000 en 1200km op een tank
waar 1000 meer regel dan uitzondering is
 

0netouch

Nieuw lid
Met een 1.2 htp uit 2009 halen we 600 en een beetje zonder tot de laatste druppel door te rijden
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat zegt ongeveer evenveel als "een slok op een borrel", namelijk: niks.
Er is maar één bruikbare vergelijkingsmaatstaf, namelijk: de daadwerkelijk gereden kilometers gerelateerd aan de feitelijk getankte liters.
Hoe dat wordt bijgehouden - Spritmonitor, eigen excelbestand of wat dan ook - doet niet terzake, zolang het maar consequent gebeurt.
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Inderdaad totaal nietszeggend. Ook wanneer het wel correct is bijgehouden trouwens. Het scheelt n.l. wel die slok op een borrel hoe je die 1000 Km per tank haalt; met welke snelheid, welk soort ritten bv. Denk dat ik het ook wel redt als ik niet harder dan 80 rijd op die tank.
 
Had hem volgetankt en vandaag weer volgetankt met 53 liter. Alleen maar overdag gereden en naar werk toe. 1383 km op een tank.
 

Bijlagen

  • 2B63EF1E-F49A-41F2-8DAB-0C74A4915FAD.jpeg
    2B63EF1E-F49A-41F2-8DAB-0C74A4915FAD.jpeg
    973,9 KB · Weergaven: 56

Chrisjemol

Forumguru
Vind die range knap.
Ik heb een 2011 1.2tdi en rij altijd op de cruise control 103km/h en rij 95km per dag waarvan 75km snelweg.
Verbruik per rit is altijd minimaal 1:22 met enkele uitschieters naar over de 1:26/1:27
1100 haal ik nagenoeg nooit

Auto is iets verlaagd met andere veren dus zou verwachten minder weerstand dan origineel en is gechipt
 

Kanerr

Forumguru
@Chrisjemol zou hem even uitlaten in Duitsland. Dat doet een diesel vaak erg goed moet ik zeggen.. Ik had dat ook met mijn diesel autos, verbruik ging met de loop van de tijd achteruit tot ik hem dan even goed een half uur lang boven de 3k toeren had onder zware belasting (hoge snelheid dus)
 
Bovenaan Onderaan