Verbruik

Kogamyata

Senior Member
Ik heb 'n zelfde van 2010 schakel bij 75 naar 5 en rij niet sneller dan 100 behoudens bij inhalen even naar 110 of 120 en haal daardoor in de zomer 1;28 en 1;29 en in de winter door winterdiesel 1;25 a 1;26 wel zonder airco. Maar ja airco maakt toch niets uit. Maar ik schat het toch op minstens 15%.
Ben eigenlijk geen nieuw lid maar kon omdat ik alles kwijt was niet meer inloggen. Voorheen bekend onder HELMOND.
 

hemi24

Forumguru
Tja, en 's winters schakelde de airco zichzelf uit als de buitentemperatuur te laag wordt.

En omschakeling naar winterdiesel is ook al jaren niet meer zwart-wit, maar wordt over het jaar in gradaties aangepast naarmate het kouder wordt.
 

Kogamyata

Senior Member
Tja, en 's winters schakelde de airco zichzelf uit als de buitentemperatuur te laag wordt.

En omschakeling naar winterdiesel is ook al jaren niet meer zwart-wit, maar wordt over het jaar in gradaties aangepast naarmate het kouder wordt.
 

Kogamyata

Senior Member
Nou ja ik heb 't gevraagd aan vooraanstaande brandstof leverancier en die zei dat november 'n overgangsmaand is; dec, jan en, fbr winterdiesel, maart overgang en van april t/m okt. zomerdiesel en dat scheelt wat ik zeg.
 

Kogamyata

Senior Member
Wie van jullie kan mij verder helpen. Ik ben op zoek naar 'n topic over stank in auto tijdens kachel aan. Lijkt op houtverbranding. Kan dat door EGR komen. Ik kan er niets over vinden in dit Forum.
 

Kogamyata

Senior Member
mijn excuses...zie nu typfoutje....4.2 ipv 4.7
Nu je die egr hebt laten uitschrijven en afdoppen ben ik benieuwd naar je meet gegevens zoals acceleratie is ie sneller geworden, meer koppel bij minder toeren, maar vooral verbruik. Hou ons op de hoogte.
 
Bovenaan Onderaan