Verbruik 1.8TSI

philippe bakker

Forumguru
Verbuik over langere duur...1:12.5....=dagelijks verkeer...5km stad en 21 km snelweg. Rond de 100 ligt het verbuik een een stuk lager....1:17. Alles zit hem onder die schoen met stalen neus...

Er was ooit een duits artikel over de duurtest van een 1.8... een uitspraak hierin was “ wann der turbo lauft er sauft” naamvallen aub negeren.
Ja en de turbo laten werken is toch de bedoeling he anders koop je beter een 1.0 mpi
 

turboturbo

Forumguru
Heb dat toch altijd een vreemde uitspraak gevonden. Of misschien neem ik die uitspraak te letterlijk :lezen:

Juist turbo motoren lopen zuiniger bij dezelfde gevraagde inspanning vergeleken met (uiteraard dezelfde) atmosferische variant.

Daarnaast draait ook bij 100km/u cruise snelheid de turbo gewoon mee toch? En dan is een gemiddeld verbruik van 1:17 toch ook haalbaar (idem bij mijn 1.8 20VT motor; rijdt 1:10 hooguit in de stad, snelweg tot 100km/u lukt vaak om 1:16 of hoger te halen)

Over het algemeen is dacht ik de consensus zo ongeveer is, dat een motor met grotere inhoud (cc) zuiniger kan zijn op snelwegsnelheden vergeleken met een kleine, en kleinere motoren minder dostig zijn dan grotere motoren bij stadsverkeer.

Een turbo kan in alle scenario's naar mijn bescheiden indruk alleen maar efficiëntie aan toe voegen?
 
Laatst bewerkt:

-G-

Lid
Ik heb nu een week mijn Superb sedan van 2013 en na 500km staat mijn verbruik op 10.1l/100km.
Doe wel veel korte afstanden maar probeer het wel wat netjes te houden op gebied van optrekken en rijden ;)
 
Bovenaan Onderaan