Verbruik 1.8TSI

___JC___

Forumguru
Zelf sta ik stevig op nummer 1 bij Spritmonitor met 7.0 liter gemiddeld over iets meer dan een jaar.
En ook dat kan nog best wel beter, want mijn verbruik wordt nog steeds negatief beïnvloed door ritten met de vouwwagen in de zomer en korte (6 km) ritjes naar het werk. Zonder die ritten zou ik rond de 6.8 liter uit kunnen komen.

Weet je hoe je nog zuiniger kan rijden? De fiets pakken.... :)
 
Wel ik doe met mijn 1.4 TSI meestal korte ritjes van 5 à 10 km en zit aan een verbruik van 12.1 km/l veel hangt af van de ritten die men maakt.
 

Jasper02

Banned
Net mijn Oc2 1.2 tsi DSG waar ik 13.000 mee heb gerden had ik een gemiddelde van 7.3l/100km. Ik gebruikt de SC2 1.8 TSI DSG voor dezelfde ritjes als die ik maakte met de Oc2 en heb een verbruik van 7.5l/100km. Ik vond de octavia veel verbruiken en in verhouding vind ik de superb dus superzuinig!!
 

reeseend

Forumguru
Door de vele korte stukjes naar werk, boodschappen, zwemles e.d. lust onze RS ook een aardig slokje. gemiddeld 1op 10 is meer standaard dan uitzondering.
Als de portemonnee het niet meer toelaat gaan we wel over op een Fabia 1.2Tdi, maar zover is het nog niet;)
 

andrehj

Forumguru
@ Andrehj: waar haal je vandaan dat het normverbruik 7,3l/100km is voor een SuperB 1.8 TSI 4x4? Skoda.nl geeft zelf namelijk 8,1l/100km op (voor de sedan, combi 8,2 l/100km): Å(>edit<)KODA Superb Elegance » Zakelijk Grensverleggend - Å(>edit<)KODA Nederland
Sorry, mijn quote was wat onduidelijk. Ik reageerde op het laatste deel van de quote en bedoelde dus het normverbruik van de gewone 1.8 TSI (met of zonder DSG). Daarvan is het normverbruik 7.3 liter. Van de 4x4 is het uiteraard veel (ca 0.9 liter) hoger.

Weet je hoe je nog zuiniger kan rijden? De fiets pakken....
smile.png
Dat probeer (en doe) ik ook zoveel mogelijk voor korte ritten, maar als het 's ochtends regent is de verleiding om de auto te pakken wel erg groot...
 

The bone collector

Senior Member
Dat probeer (en doe) ik ook zoveel mogelijk voor korte ritten, maar als het 's ochtends regent is de verleiding om de auto te pakken wel erg groot...

Idem hier, kou, regen, vuile wegen, enz.. de auto is zoveel gemakkelijker als je een beetje netjes op je werk wil aankomen :). Maar het scheelt wel een pak aan verbruik. Ik verbruik gemiddeld ergens tussen 0.5 à 1 liter meer per 100km als ik dagelijks die hele korte afstanden (waarbij de motor zo goed als koud blijft) maak met de auto. En hoe kouder buiten, hoe slechter nog natuurlijk.
 

Superb 1.8tsi

Nieuw lid
het opgegeven verbruik voor deze auto is 8,2 liter op 100km. Daar zit je netjes in de buurt. Verschil tussen FWD en 4X4 is groot. De normale 1.8 TSI heeft als normverbruik 6 liter op 100km.

Hoi,jij mag me eens komen voordoen om 100 km te rijden met 6 liter,kan nooit
Ik rijdt met een tank gemmideld 550 km,veel stad en soms autostrade
 

andrehj

Forumguru
Hoi,jij mag me eens komen voordoen om 100 km te rijden met 6 liter,kan nooit
Nooit is overdreven, het kan wel degelijk, maar dan moet je niet zoveel eisen aan je snelheid stellen. Mijn twee recordritjes:

  1. 5.5 l/100km: Rit van ca. 40 km, waarbij met half warme motor werd begonnen en ik geen haast had en dus op de snelweg rustig met de vrachtwagens mee reed.
  2. 5.9 l/100km: Rit van ca. 200 km, begonnen met koude motor en ook een deel met de vrachtwagens meegereden.
(Alles gemeten met mijn gecalibreerde brandstofmeter). En het kan nog wel wat beter, want ik had bij de eerste ook nog zijwind, maar niet genoeg geduld.
 

andrehj

Forumguru
Even om aan te geven wat een 1.8 TSI kan: Vanmorgen een ritje naar Meppel (vanuit de regio Arnhem). Gestart met koude motor, en niet harder gereden dan 105. Ik had wind mee. Halverwege (bij Apeldoorn) kwam ik er achter dat ik te vroeg zou komen, dus maar achter de vrachtwagens aan gereden. Verbruik bij aankomst was 5.2 l/100 km... En dan moet daar ook nog ca 1% vanaf omdat mijn verbruiksmeter iets afwijkt. Op de terugweg wind tegen (maar warme start) en gewoon de hele tijd 105 gereden. Toen een verbruik van 5.8 l/100 km. Gemiddeld over de dag dus 5.5 l/100 km.
 

Highway

Forumguru
Mijn 1.8 TSI met euro 95 heeft een gemiddeld verbruik van ongeveer 13.5 km/l.

Auto is getuned en een keer de extra power gebruiken gebeurt wel eens. De auto rijdt wel iedere dag redelijk wat km.

Mij is opgevallen dat de 1.8 TSI best zuinig kan zijn als je rustig rijdt - rond de 100 in 6 (handbak) geeft de verbruiksmeter rond de 18 km/l aan. Bij de 130 is dit al snel 14l/km.
 

Octavia32

Forumguru
Nou ik rijd alweer vier jaar de 1.8 tsi en dit is mijn verbruik...
Van de Yeti heb ik er ook bij gezet beide zijn getuned
Oh de Yeti is trouwens een 1.2

IMG_1996.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

haassie

Forumguru
Verbuik over langere duur...1:12.5....=dagelijks verkeer...5km stad en 21 km snelweg. Rond de 100 ligt het verbuik een een stuk lager....1:17. Alles zit hem onder die schoen met stalen neus...

Er was ooit een duits artikel over de duurtest van een 1.8... een uitspraak hierin was “ wann der turbo lauft er sauft” naamvallen aub negeren.
 
Bovenaan Onderaan