VCDS mogelijkheden

paultie

Forumguru
Twee standen zijn er met DCC te kiezen. Normal en sport. Met sport stuurt het iets stugger. Ik geloof dat Mark ze van normal naar sport kan zetten zonder dat je DCC hebt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Goofy@5E

Forumguru
@EdK neen, wat ik bedoelde is dat de witte led (drl) ook oranje mee zou knipperen samen met het knipperlicht, maar blijkbaar alleen mogelijk bij de S3, wel jammer is een mooie toepassing,
 
D

Deleted member 20754

Vanavond bij Antera geweest, was erg leuk om te zien hoe iemand zo gepassioneerd bezig kan zijn. Bijna alles uit het blote hoofd, dat met al die nummertjes enzo. Petje af.

Helaas lees ik nu pas de optie van de stuurbekrachtiging....
 

paultie

Forumguru
Morgen ben ik weer Ffies in Breda. Even de settings die de dealer om zeep heeft geholpen weer terug zetten en het debacle met de trekhaak proberen te fixen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

s_janssen

Actief lid
Nieuwigheidje hebben we dan weer wel. Op de SuperB kunnen we niet alleen het gasrespons aanpassen maar ook de stuurbekrachtiging wijzigen. :thumbsup:

En met precies die aangepaste Superb heb ik vandaag een rondje gereden. Die is namelijk van een collega van mij. De gasrepons is heel fijn, veel vlotter dan standaard. En hij stuurt inderdaad ook fijner. Iets zwaarder met meer gevoel. Deed me erg denken aan mijn huidige Passat. Ik vond de Superb voor de aanpassing erg licht sturen. Dus als mijn Superb ergens tussen nu en november wordt geleverd, app ik meteen voor een afspraak voor dezelfde aanpassingen.
 
D

Deleted member 20754

Even netjes op een rijtje welke aanpassingen er zijn uitgevoerd door Antera;

nr 15: DRL met achterlichten
nr 21: DRL instelbaar maken in MFA
nr 30: Wimpers instelbaar maken (altijd aan)
nr 44: Knipperlichten comfortfunctie aanpassen naar 4x
nr 45: Ledstrip aanpassen naar koel/helder wit
nr 74: Dakraam comfort opening en sluiten activeren
nr 82: Gasrespons aanpassen
nr 83: Hoeveel liter nog tot volle tank (refuel in mfd)
nr 98: Ventilatorstand zichtbaar wanneer climate in auto staat
nr 116: AM functie radio uitzetten
nr 121: TSC activeren (indien dit nog uitstaat, trekhaak af-fabriek)
 

Schep

Forumguru
Na de vakantie maar eens een ritje Breda plannen dan ;)
Als je het wilt proberen voordat je het in VCDS laat aanzetten, geef maar een gil. Ik heb DCC, dus kan het zo aanzetten.
Ik vind het waardeloos, staat dus bij mij gewoon op 'Normaal' ;)
 

BadBert

Forumguru
@Antera kijk, weer een stapje dichterbij voor t dak dus?
Zodra je weet wat je moet aanpassen om bij mij het dak te laten blijven gaan als ik de deur dicht doe (en op slot), moet je het maar zeggen, dan kom ik wel weer even langs.
Stuurbekrachtiging mod mag je dan ook nog wel aanzetten
 

Schep

Forumguru
Hmm misschien wel een idee idd. Hoezo vindt je het waardeloos als ik vragen mag?
Je moet meer kracht zetten om hetzelfde voor elkaar te krijgen als in 'Normaal', meer is het niet. Zou niet weten waarom je minder bekrachtiging zou willen. Het contact met het wegdek wordt absoluut niet beter, en gevoel 'van wat je wielen doen' verandert er ook niet door. Het is een stukje software, geen hardwarematige verandering.
De elektronica krijgt gewoon meer gewicht mee als tegendruk, aan het chassis verander je niets.

Sowieso, stuurgevoel met elektrische stuurbekrachtiging krijgt men bij de nieuwe generatie auto's eindelijk een beetje voor elkaar, dat moet je van een Skoda (of welke family (FWD) station dan ook) niet verwachten.

Maar, zoals gezegd; kom er gerust een paar rotondes mee doen ;)
 

carfreak24

Forumguru
Vandaag een aantal zaken aan laten passen;

- Needlesweep
- Zonertijd automatisch
- Rijprofiel (DCC) in MFA display
- Achterlichten mee met dagrijverlichting
- Comfortknippers naar 4
- Ventilatorstand zichtbaar
- Waarschuwingstoon achterklep uitgeschakeld
- Te tanken hoeveelheid in liters in MFA

Wat helaas niet lukte ('k heb een van de vroegere S3's uit de zomer van vorig jaar) was de off-road display en wimpers mee laten branden. Dat laatste vooral uit nieuwsgierigheid laten bekijken, heb namelijk geen active headlights, wel 'gewone' xenon. Bleek dat de monteur in kwestie wel alle stappen door kan lopen en ook de waardes aanpassen (stappenplan van Briskoda), maar geen activeringsknop (?) in beeld kreeg.

Ben blij met de aanpassingen, vooral dat die verschrikkelijke piep van de klep uit is.
 

Stone

Actief lid
Is er iemand in belgie die deze aanpassingen ook kan doen? Zou vooral graag de gasresponse laten aanpassen. Kan dit ook via dealer? Heeft er iemand hier een antwoord op?
 

Antera

Donateur
@Stone kom even langs breda dan is eht goed. De dealer gaat dit en mag dit niet doen.

@carfreak24 Off road display kan alleen bij de MIB2 en de vraag is welke jij hebt.
Wimpers kan niet als je niet de actieve lampen hebt

@Schep je stuur voelt sterker aan en stuurt veel directer niet meer dat vage sturen of het late reageren van het stuur als je eraan draait. Omdat het wat sterker word krijg je zeker iets meer gevoel erin. Hoe meer bekrachtiging hoe minder het gevoel in het stuur
 

xplain

Forumguru
[

@Schep je stuur voelt sterker aan en stuurt veel directer niet meer dat vage sturen of het late reageren van het stuur als je eraan draait. Omdat het wat sterker word krijg je zeker iets meer gevoel erin. Hoe meer bekrachtiging hoe minder het gevoel in het stuur

Nice! En is dat ook in te stellen tijdens het rijden of staat het altijd in die sportstand dan?




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan