VCDS mogelijkheden

Ik denk dat als je ACC hebt de verkeersborden herkenning en de lane assist aangezet kan worden
@Antera zal het wel weten
Acc werkt met de radar in de grille. Lane assist, smart light assist en verkeersbordenherkenning werken met de camera. Als je alleen acc hebt en geen van die andere functies heb je die camera niet en kun je die functies ook niet activeren.

Helaas want dat is bij mij het geval :facepalm:. Als ik hier van tevoren over nagedacht had dan zou ik de verkeersborden herkenning voor die 8 tientjes hebben bijbesteld en dan kon de rest van het feestje worden geactiveerd. Overigens wel al erg gelukkig met de acc.

Dusss... als je dit leest en nog moet bestellen? Het is gratis leren van mijn fouten :tegek:
 

paultie

Forumguru
Trailer assist is niet aanwezig op de superb. Het is slechts trailer stability assist.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Bart81

Forumguru
Trailer assist is niet aanwezig op de superb. Het is slechts trailer stability assist.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dacht ook al zoiets... Had al een vermoeden dat de wagen niet zelf de manoeuvres doet zoals de passat het wel doet.
 

Antera

Donateur
Ik denk dat als je ACC hebt de verkeersborden herkenning en de lane assist aangezet kan worden

Maar kan ook zijn dat je je zowel ACC en verkeersborden herkenning moet hebben om de lane assist aan te kunnen zetten...

@Antera zal het wel weten

Camera heb je alleen bij verkeersbordherkenning of Lane assist
 

Level42

Forumguru
"Deze functie geldt alleen voor sommige motoren.", zegt het instructieboekje zie ik net.

1.4TSI zal dat misschien niet hebben dan...


Of de 1.6 TDI ?.....toch wel nieuwsgierig. Software matig maakt het natuurlijk geen bal uit....ja zo rap als de hele sterke motoren zal het niet gaan, maar het kan natuurlijk wel "optimaal". Maar ik denk i.d.d. ook dat het alleen op de sterkere motoren zit. Het was me al wel in het (papieren!) handboek opgevallen dat ze het beschreven. Toch eens proberen dan maar :D
 

Sonck

Lid
De achteruitrij kamera heb ik aan boord
En de trailer assist staat aan maar weet niet goed hoe ik hem laat werken ?

Wat bedoel je met een zwenkbate bol?
 

hemi24

Forumguru
De achteruitrij kamera heb ik aan boord
En de trailer assist staat aan maar weet niet goed hoe ik hem laat werken ?

Wat bedoel je met een zwenkbate bol?

Ik denk dat jij de uitbreiding van de ASR/ESP voor de trekhaak bedoelt en niet de achteruitrij-assistent zoals die op de Passat, Tiguan, etc. verkrijgbaar is...
 
De trailer stability assistant laat je werken door met 1800 kilo aan de haak met 130 (of harder) de helling bij Luik af te dalen :D

Kortom, is zo'n systeem dat je nooit nodig wilt hebben, maar als de caravan (of andere aanhanger) dan gaat slingeren is het heel fijn als het er is.

Heb het eens ervaren (in een Opel Insignia) en dat werkte heel adequaat. Toen standaard op de Golf 7, maar daarop heeft het nooit gewerkt, kregen de software niet op orde. Had gehoopt dat dit nu voor elkaar was en het standaard zou zijn op de S3. Helaas dus niet. Denk dat ik dat ook ga aanzetten. Heb nu langzaamaan toch een aantal aanpassingen op de wensenlijst
 

Jan A

Actief lid
Op de website van Skoda:

Aanhangwagenstabilisering TSA*
Het trekken van een zware aanhangwagen, zoals bijvoorbeeld een caravan, kan ertoe leiden dat zowel de auto als de aanhanger gaan slingeren. Enkel een uiterst aandachtige bestuurder kan zonder elektronische hulp dat probleem tijdig opmerken en zelfs de meest ervaren chauffeur kan het niet altijd verhelpen.

De aanhangwagenstabilisering doet dat in uw plaats. Het TSA maakt deel uit van het elektronisch stabiliseringsprogramma ESP indien de wagen is uitgerust met een originele trekhaak van SKODA.

Zodra het systeem detecteert dat de aanhangwagen gaat slingeren, remt het de wielen van het trekkende voertuig apart af, tegengesteld aan de slingerbewegingen van de aanhangwagen, en wordt tegelijk het motorkoppel verminderd. De auto en de aanhanger worden zo gestabiliseerd, wat bijdraagt tot een hogere veiligheid.

* Trailer Stability Assist

Lijkt me dan toch dat die functie standaard is en dus ook aan staat?
 

RefleCs

Forumguru
Is er wellicht een verschil tussen mensen die de af fabriek trekhaak hebben gemonteerd en mensen die een achteraf gemonteerde trekhaak hebben?
 

paultie

Forumguru
De trailer stability assistant laat je werken door met 1800 kilo aan de haak met 130 (of harder) de helling bij Luik af te dalen :D

Kortom, is zo'n systeem dat je nooit nodig wilt hebben, maar als de caravan (of andere aanhanger) dan gaat slingeren is het heel fijn als het er is.

Heb het eens ervaren (in een Opel Insignia) en dat werkte heel adequaat. Toen standaard op de Golf 7, maar daarop heeft het nooit gewerkt, kregen de software niet op orde. Had gehoopt dat dit nu voor elkaar was en het standaard zou zijn op de S3. Helaas dus niet. Denk dat ik dat ook ga aanzetten. Heb nu langzaamaan toch een aantal aanpassingen op de wensenlijst

In tegendeel. Dit werkt dus wel en kan aangezet worden.

Er is wederom een spraak verwarring.

Trailer stability control kan aangezet worden.

Trailer assist (de parkeer assistent) kan niet aangezet worden.
 

BadBert

Forumguru
zou het mogelijk zijn, om bij comfort openen en sluiten:
1) De ramen van de auto uit te schakelen, maar dak wel bedienen (als ik nu ramen uit zet in de boordcomputer, werkt het dak ook niet meer via de sleutel)

2) het verduisteringsscherm niet mee laten bewegen, maar het dak wel. Als ik nu het dak sluit vanuit kantel, is het zonnenscherm ook een stukje dicht (beweegt ook)
 

Antera

Donateur
nagenoeg geen enkele MQb auto heeft TSC aan staan en kan later altijd aan gezet worden. Ik doe het standaard bij iedereen die langs komt. Ook naderhand gemonteerde trekhaak is dit ook niet aan na coderen bij de dealer enz. En must have en jazeker dit werkt super.
 

s_janssen

Actief lid
In NL is driving mode selection altijd gekoppeld aan DCC. In Duitsland kun je dat los bestellen voor 140 Euro. Boerenverstand zegt me dat het software is. Ik zie deze optie echter niet in VCDS mogelijkheden staan. Weet iemand meer?
oCjuq3h.jpg
 

Marcooctavia

Forumguru
In NL is driving mode selection altijd gekoppeld aan DCC. In Duitsland kun je dat los bestellen voor 140 Euro. Boerenverstand zegt me dat het software is. Ik zie deze optie echter niet in VCDS mogelijkheden staan. Weet iemand meer?
oCjuq3h.jpg

Deze mode kan alleen als er ook de knop gemonteerd zit bij de versnellingspook.
Als je dit zou willen moet je ook de drukknop bij de versnellingspook monteren.

Marco
 
Bovenaan Onderaan