VCDS mogelijkheden - Skoda Scala

jesse_s93

Donateur
Je had het over het activeren van je achterlichten, niet specifiek over de lichtunit op de achterklep. Dat gaat niet. Daar is al een hoop over geschreven, zie: Kofferklep achterlichten.......ik moet en zal weten hoe het zit... | Skodaforum.nl

Skoda hanteert bij de goedkopere uitvoeringen enkel verlichting aan de buitenzijde, bij de luxere uitvoeringen brandt het licht op de achterklep ook mee. Mocht je dit willen, dan zul je andere units moeten kopen en bedrading moeten trekken.
 

legur

Nieuw lid
hoooo neeeeee, bedankt voor uw onderzoek en snelle reacties.

Ik heb geen andere oplossing dan led-buizen te kopen ...

bedankt voor alles
 

fanSkoda-VW

Donateur
@tlpeter daar ben ik ook nieuwsgierig naar.

Vanochtend wel de computer van slag af met rare meldingen zoal dat de accu leeg zou zijn en er een update niet heeft plaats gevonden. Instelling van VC na 1/2 jaar weer terug, maar geen geluid uit de radio te krijgen. De dealer had er ook moeite mee.
Ook de andere storingen doorgezet naar Pon.
Afwachten dus.

grtsss
 

Kiswum

Forumguru
Ik heb alles even doorgenomen, doordat wij onze Octavia 2 gaan inwisselen voor een Scala.

Ik zie een aantal mooie opties waarvan ik dacht dat ze alleen beschikbaar waren op de Kamiq, zoals Hill Assist, maar tot mijn grote "verassing" is het ook beschikbaar voor de Scala. Dat is een mooie feature (voor mijn vrouw)!

De vcds aanpassingen zal ik waarschijnlijk door Antera laten uitvoeren, maar wellicht kan ik jullie alvast van een tip voorzien dat ik tegenkwam voor een langlopend probleem.

De Bolero radio schijnt er dus in diverse uitvoeringen te zijn, met en zonder wifi, maar ook met en zonder DAB+.
Om gebruik te maken van draadloze Android Auto, moet je denk ik Android 11 hebben en waarschijnlijk moet de Bolero gebruik maken van internet.
Via je telefoon kun je de hotspot inschakelen én gebruik maken van 4G. Daarnaast kun je er wellicht ook voor zorgen dat je gebruik maakt van een Mifi router (alle informatie daarover is te vinden in mijn review https://tweakers.net/productreview/215958/tp-link-600mbps-lte-advanced-mobiele-wifi-m7650.html)

Maar hoe doe je dat op je Android smartohone?
Dit doe je door de ontwikkelaarsmodus in te schakelen op je smartphone door 10x op je Build-versienummer te tikken in op je smartphone.

Vervolgens kun je in de ontwikkelaarsmodus de optie: Mobiele data altijd actief, inschakelen zodat 4G blijft werken, terwijl je via Wifi en BT een connectie hebt met de (Bolero) autoradio.

Ik heb de radio en auto (nog) niet zelf in bezit, maar ik hoor graag of dit voor jullie heeft geholpen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210321_144856_com.android.settings.jpg
    Screenshot_20210321_144856_com.android.settings.jpg
    384,8 KB · Weergaven: 43
  • Screenshot_20210321_144909_com.android.settings.jpg
    Screenshot_20210321_144909_com.android.settings.jpg
    204,5 KB · Weergaven: 38

Mmfgyt35

Nieuw lid
Hallo allemaal, aanstaande woensdag mag ik de scala ophalen bij de dealer. :D
Zie allemaal mooie opties langskomen die ik ook graag zou toevoegen! Alleen heb ik 0 verstand van sleutelen aan de VCDS. Dus zou graag gebruik maken van jullie hulp. Verder, hoe zit het met (laten) sleutelen aan een lease bak tov de leasemaatschappij?

Was al even gaan spieken bij de dealer
 

Bijlagen

  • 2748C381-10FC-4838-ACE6-911012879A30.jpeg
    2748C381-10FC-4838-ACE6-911012879A30.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 59

Mmfgyt35

Nieuw lid
@hemi24 dankjewel!

Heb ik niet helaas, heel eerlijk ben ik nog helemaal nieuw in de materie. Maak een grote stap voorwaarts van de Peugeot 107 haha! Maar dank voor de tip, ik ga eens rondvragen bij bekende.
 

keras

Nieuw lid
‎Hallo. ‎
‎ Ik slaagde erin om 5GHz WiFi (ongelukkig kanaal 149) te ‎
‎ veranderen in 2,4 GHz WiFi !!! ‎
‎ Android Auto werkt draadloos met ‎
‎ gewone mobiele telefoons !!!!!!!!! ‎
‎ ‎
‎ ‎
‎ Dit is hoe: VCDS hex-v2 met ARM-chip. ‎
‎ ‎
‎ ‎
‎ ‎
‎ ‎
‎ Unit 5F - Electro info Editing - 10 Channel - (almost all-down) wifi hotspot 5 GHz connection configuration function - disable wifi hotspot 2.4 GHz connection configuration features - enable Restart the radio and all phones will see WLAN!!! ‎
‎ ‎
‎ ‎
‎ ‎
‎ ‎
‎ ‎
‎ ‎
‎ ‎
‎ ‎
‎ ‎
‎ ‎
‎ meer info:‎

‎ ‎‎https://forum.skodahome.cz/topic/146900-scala-kódování/?do=findComment&comment=2525504‎‎ ‎
‎ ‎


‎Pardon, voor taalfouten. Ik gebruik een vertaler...‎
 
Laatst bewerkt door een moderator:

keras

Nieuw lid
1. Don't you know how I would get a dashboard into unit 17 with a vcds clone - specifically the correction of the consumption and mileage indicators?

Security access code 47115 takes this, but still does not accept the correction.

7-pin pin I don't know where to take it.



2. The same access to the 5F driving school unit and green info. Also, the unit does not accept the change.



Thank you
 

keras

Nieuw lid
@ hemi24 ano rozumím
Takže pravděpodobně s klonem nemožným ...

Ale za peníze to stále udělalo spoustu věcí !!!
 

EdK

Forumguru
@ hemi24 ja ik begrijp het
Dus waarschijnlijk met een onmogelijke kloon ...

Maar voor het geld deed het nog steeds veel dingen
 

Roronoa

Actief lid
In België zie ik bij de Scala de optie Travel Assist. Ik dacht dat verkeersbordherkenning standaard was bij de Scala en dus deze optie overbodig is en je dit zelf kan activeren via vcds ? Iemand die het weet? :)
 

jesse_s93

Donateur
Verkeersbordenherkenning is onderdeel van het navigatiepakket en is dus niet standaard op elke Scala. Voor de herkenning wordt informatie vanuit de navigatie en de camera gebruikt. Daarnaast heb ik gezien dat de Kamiq/Scala die nu van de band rolt wordt afgeleverd met een ander type camera waarmee het niet zo eenvoudig te activeren is, achteraf. Met een Swing en Bolero zul je ook altijd een melding krijgen dat de herkenning gelimiteerd is, aangezien het niet kan steunen op informatie uit de navigatie.
 

keras

Nieuw lid
Hier is iets nieuws voor je.

Bediening van elektrische ruiten, zelfs met het contact uit.
09 Centrale elektronica beveiligde toegang: 31347
Aanpassing
ENG 10609 - ENG 122993 ZV Komfort - Freigabenachlauf FH bei Tueroeffnen abbrechen
verander actief -> inactief
------
Schakel de pieptoon uit als het contact is ingeschakeld en het bestuurdersportier open is
Eenheid 17
aanpassing
Zündung aktiv meldung veranderen in Geen toegang
-----
Rijmodusweergave op maxidot (DSG)
Eenheid 19
07 - Coderen
Byte 8, bit 4 - Inschakelen
-----
Automatisch sluiten van de ramen bij het vergrendelen van de auto (optioneel in infotainment)
Eenheid 09
BEVEILIGINGSCODE 31347
ZV Comfort (raamheffer)
KOMFORTSCHLIESSEN_BRASILIEN -> ACTIEF
BAP_COMPORT SLUITING -> ACTIEF
-----


In ruil daarvoor zou ik advies nodig hebben over welk etiket ik moet gebruiken
Eenheid 5F? Of welk label je moet hernoemen en kopiëren.
Ik heb een onderdeelnummer 654-035-869-B. Radio Bolero.
Beveiligingstoegang duurt alleen 20103.
Het etiket is leeg.
Ik heb geprobeerd een label 654-035-869-B.clb te maken van een ander label "035".
De F5 neemt al de S12345-beveiligingstoegang (ontwikkelaarsmodus), maar de 5F wil nog steeds geen aanpassing accepteren.
SFD-beveiliging mag op deze auto nog niet worden gebruikt.
De 5F-unit leest dus normaal, maar de unit wijst de aanpassing af.
Er moet nog een werkplaatsnummer, importeurnummer, enz.
Ik heb ook de beveiligingstoegang gedecodeerd van onderdeelnummer 654-035-869, maar de 5F-eenheid accepteert deze code ook niet.
Alleen 20103 is van toepassing.
Adviseer, alstublieft.
Excuseer mijn taalgebruik - gebruik g. Vertaler
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan