VCDS mogelijkheden - Skoda Scala

Marretje

Senior Member
Hallo Mensen ik heb een Bolero systeem en met een WLAN optie erin. Nu ik dat aangevinkt heb kan ik draadloos met mijn Samsung S10 navigeren met Android Auto.
Het enige waar ik af en toe tegen aanloop is dat ik een melding krijg dat de Wifi niet zo sterk is en zegt dan ga over op kabel. melding klik ik weg en dan blijft het gewoon door werken.
Wel relaxt als je ff snel wat navigeren moet.....
 

Antera

Donateur
Degene die ik had staan had niet die optie helaas. Was er geen waarop het wel zat anders had ik een poging tot vergelijken gedaan
 

Marretje

Senior Member
Zou het kunnen omdat dit een scala uit België is.....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jesse_s93

Donateur
Dat zou heel goed kunnen. Deze optie wordt wel in België en Duitsland aangeboden op de Bolero. Nederland (lees: Pon) voert deze optie niet.
 
Ja ben graag een testpersoon (auto) met mijn Scala (inderdaad met a ;)) Kom er namelijk zelf ook niet echt achter op internet.
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Antera of anderen
Bij mijn SKODA Scala is het sluiten van de achterklep via de knop in de deur en via de afstandsbediening helaas niet mogelijk.
De klep stopt wanneer er enige weerstand gevoeld wordt, dus veiligheid is geen issue.

Bij de SKODA octavia Combi MK3 blijkt dit geactiveerd/gecodeerd te kunnen worden via OBD en kan de achterklep zowel met de knop in de deur als via de afstandsbediening openen en sluiten.
Kan dit ook bij de Scala? Wie o wie kan mij helpen? De reden is dat de knop in de geopende achterklep voor mij te hoog geplaatst is.
Als ik de sluitknop op de AB lang ingedrukt houd sluiten de eventueel openstaande ramen, is dat b.v. te koppelen aan het sluiten van de achterklep?

Dank bij voorbaat voor jullie hulp.
 
Zeer interessant om hier de bevindingen van de Scala rijders te lezen.

@jesse_s93 @Antera @Rainesh Kan ik jullie even om hulp vragen?

Ik kan voor werk de 1.0 Ambition uitvoering kiezen en ben benieuwd of er bepaalde opties softwarematig geactiveerd kunnen worden.

Regensensor: Deze zit er standaard niet op maar kan wel als opties geselecteerd worden. Mis ik de benodigde hardware als ik de optie niet selecteer?

Elektrisch inklapbare buitenspiegels: Deze opties is op de Ambition helaas niet beschikbaar. Wel op de hogere modellen. Weet jullie of de motoren wel aanwezig zijn in de spiegels? Ik verwacht van niet maar kan altijd blijven hopen ;)

En is het mogelijk om de rechterbuitenspiegel naar beneden te laten richten wanneer de auto in achteruit staat? Zodat de stoepranden beter te zien zijn. Ik heb dit bij andere VAG modellen gezien zou mooi zijn als dat bij de Scala ook mogelijk is.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 

Antera

Donateur
@fanSkoda heb helaas nog geen Scala gezien/gehad met een automatisch openende en sluitende klep. De vraag is namelijk welke module er in deze auto geplaatst is. Is het dezelfde als ed O3 dan is dit om te coderen is het net als de S3/Karoq enz dan is het niet omcodeerbaar en zou je het standaard moeten kunnen. In de auto door de knop vast te houden en met de AB binnen 1,5 meter van de auto.

Misschien de Scala die vanavond langs komt. Als dat zo is check ik het en kom ik erop terug

@AkkieA

omtrent de spiegels zitten de motoren er zeker niet om in te klappen. Dat zou VAG heel veel euro's kosten door die in te bouwen maar niet actief te maken.

Omtrent de regensensor. Als deze niet aanwezig is is dit niet simpelweg activeren ook hiervoor geld bovenstaande. Inbouwen hiervan zal vermoed ik ook niet simpel zijn. Zie ook geen retrofit oplossing ervoor.

Spiegel kantelen is al een aantal jaren niet meer mogelijk vanwege software beperkingen. Zo ook op de scala zover mij bekend
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Antera het is een stukje rijden, ik had het eerder al aangeboden, maar door o.a. corona er niet van gekomen.
Wil je mijn Scala bekijken qua elektronica / modules?
Bij mij klapt wél de spiegel in als ik de auto vergrendel.
En in de auto door de knop vast te houden en met de AB binnen 1,5 meter van de auto heb ik geprobeerd, lukt niet.
Voor zover ik weet is het als je Kessy hebt wél zelf-sluitend als je wegloopt.

grtsss
 

jesse_s93

Donateur
Zeer interessant om hier de bevindingen van de Scala rijders te lezen.

@jesse_s93 @Antera @Rainesh Kan ik jullie even om hulp vragen?

Ik kan voor werk de 1.0 Ambition uitvoering kiezen en ben benieuwd of er bepaalde opties softwarematig geactiveerd kunnen worden.

Regensensor: Deze zit er standaard niet op maar kan wel als opties geselecteerd worden. Mis ik de benodigde hardware als ik de optie niet selecteer?

Elektrisch inklapbare buitenspiegels: Deze opties is op de Ambition helaas niet beschikbaar. Wel op de hogere modellen. Weet jullie of de motoren wel aanwezig zijn in de spiegels? Ik verwacht van niet maar kan altijd blijven hopen ;)

En is het mogelijk om de rechterbuitenspiegel naar beneden te laten richten wanneer de auto in achteruit staat? Zodat de stoepranden beter te zien zijn. Ik heb dit bij andere VAG modellen gezien zou mooi zijn als dat bij de Scala ook mogelijk is.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

De Scala heeft niet de zogenoemde deurmodules, waardoor het zakken van de buitenspiegel helaas niet gaat. Wellicht dat een Scala met elektrisch inklapbare buitenspiegels deze modules wel heeft, maar dan is het nog de vraag of het mogelijk is.

Voor de Fabia III zijn er retrofits geweest voor de regensensor als je al wel een dimmende binnenspiegel en automatische verlichting had. Dit betekent feitelijk een sensor plaatsen achter de voorruit. Wellicht dat dit voor de Scala ook mogelijk is. Ik zou hier echter niet te veel moeite in stoppen en de optie gewoon bestellen :) Simpel via VCDS zal het niet gaan.
 

Antera

Donateur
@Antera het is een stukje rijden, ik had het eerder al aangeboden, maar door o.a. corona er niet van gekomen.
Wil je mijn Scala bekijken qua elektronica / modules?
Bij mij klapt wél de spiegel in als ik de auto vergrendel.
En in de auto door de knop vast te houden en met de AB binnen 1,5 meter van de auto heb ik geprobeerd, lukt niet.
Voor zover ik weet is het als je Kessy hebt wél zelf-sluitend als je wegloopt.

grtsss

Je bent altijd nog welkom. De Scala van gisteren had helaas geen electrische achterklep. Zelf sluitend als je wegloopt zover ik weet ook niet je zal hem handmatig op slot moeten doen of met keyless.

Heb me lijstje aangevuld op me website voor de scala. Ook automatisch alle ramen sluiten bij afsluiten is een optie kwam ik gisteren achter :-)
 

tlpeter

Actief lid
Je bent altijd nog welkom. De Scala van gisteren had helaas geen electrische achterklep. Zelf sluitend als je wegloopt zover ik weet ook niet je zal hem handmatig op slot moeten doen of met keyless.

Heb me lijstje aangevuld op me website voor de scala. Ook automatisch alle ramen sluiten bij afsluiten is een optie kwam ik gisteren achter :-)
Ik kom graag een keer langs, ik woon in West Brabant. Mijn Scala komt als het goed volgende maand al heb ik nog geen definitieve datum.
Ik heb een elektrische achterklep en nog veel meer opties.
 
Bovenaan Onderaan