VCDS mogelijkheden - Skoda Scala

jesse_s93

Donateur
Ik ben momenteel weer wat verder gegaan met het coderen en daarbij nog de volgende opties aangezet:

Horn bij het vergrendelen van de auto (met optie in het infotainment)
Module 09 - Central Electronics
Aanpassingen
Map Ontvangstbevestigingssignalen
- Akustiche_Rueckmeldung_verreigeln -> actief (was: niet actief)
- Menuesteuerung_akustische_rueckmeldung -> actief (was: niet actief)
- Dauer_der_Akustischen_Rueckmeldung_vom_Einfachhorn -> kurz (was: normaal)
- Akustiche_Rueckmeldung_Signalhorn -> actief (was: niet actief)
Heb je een alarmsysteem in de auto, dan zijn de laatste twee aanpassingen niet van toepassing. Wel dien je nog de volgende aanpassing te maken:
- Akustische_Rueckmeldung_global -> actief (was: niet actief)
Wil je de horn ook laten klinken bij het ontgrendelen van de auto, maak dan ook nog de volgende aanpassing:
- Akustische_Rueckmeldung_entriegeln -> actief (was: niet actief)

Achterlichten laten branden met dagrijverlichting
Hiervoor zijn twee opties. Ik heb de voorkeur voor optie 1 aangezien dan via de lichtknop nog zichtbaar is of je lampen branden. Bij optie 2 ziet de lichtknop eruit alsof dimlicht brand, terwijl (overdag) enkel de dagrijverlichting brand.
Optie 1:
Module 09 - Central Electronics
Aanpassingen
Leuchte20BR LA70 (remlicht links) & Leuchte21BR RC8 (remlicht rechts)
- Licht_Function_E_20 -> Tagfahrlicht (was: not_activ)
- Dimming_EF_20 -> 5 (was: 0)
Leuchte23SL HLC7 (standlicht links) & Leuchte24SL HRA69
- Licht_Function_C_20 -> Tagfahrlicht (was: not_activ)
- Dimming_CD_20 -> 127 (was: 0)
Leuchte25KZL HA60 (kentekenverlichting)
- Light_Function_B_25 -> Tagfahrlicht (was: not_activ)
Optie 2:
Module 09 - Central Electronics
Aanpassingen
Aussenlicht_Front
- Tagfahrlicht-Dauerfahrlicht_aktiviert_zusaetzlich_Standlicht -> actief (was: niet actief)

Dagrijverlichting uit bij aangetrokken handrem
Module 09 - Central Electronics
Aanpassingen
- Tagfahrlicht_Dauerfahrlicht_bei_Handbremse_abschalten -> actief (was: niet actief)

Interieurverlichting aan/uit met dimmend effect
Module 09 - Central Electronics
Aanpassingen
Suchbeleuchtung
- KL58_Einschalten_mit_Rampe -> actief (was: niet actief)

Automatisch sluiten van ramen bij vergrendeling auto (optie in infotainment)
Module 09 - Central Electronics
Aanpassingen
ZV Komfort (Fensterheber)
- BAP_Komfortschliessen -> actief (was: niet actief)
Dit staat los van komfort schliessen. Het laatste is het inhouden van de vergrendelknop op de afstandsbediening waarna de ramen zullen sluiten, deze optie zal de ramen automatisch sluiten bij eenmaal drukken op de knop van het vergrendelen.

Alarm activeren (enkel op deurhendel)
Module 09 - Central Electronics
Aanpassingen
Diebstahlschutz
- Anti_theft_alarm_system -> actief (was: niet actief)
- Akustischer_Alarm_Signalhorn -> actief (was: niet actief)

Ontgrendelen en vergrendelen van de auto op contact / met lopende motor
Module 09 - Central Electronics
Aanpassingen
ZV allgemein
- Funk_bei_Klemme_15_ein -> actief (was: niet actief)

Hartslag in de startknop
Module B7 - Interface voor toegang en startsysteem
Aanpassingen
DeveloperCoding: Search lights
- ZAT_illumination_modus_mybeat_clamp_58xt - geactiveerd (was: niet geactiveerd)
- ZAT_illumination_concept_mybeat_clamp_58xt - geactiveerd (was: niet geactiveerd)

Melding contact aan uitzetten
Module 17 - Instrumentenpaneel
Aanpassingen
- Ontsteking actief melding, activering -> Geen weergave (was: bestuurdersportier)

Rondeteller (stopwatch)
Module 17 - Instrumentenpaneel
Long coding
Rondeteller -> ja (was: nee)

Bij te tanken volume
Module 17 - Instrumentenpaneel
Long coding
Bij te tanken volume -> ja (was: nee)
 
Laatst bewerkt:

jesse_s93

Donateur
Omdat ik overdag werk, ben ik vaak 's avonds in de auto bezig. Als ik dan de auto op contact zet, trek ik de handrem aan en is alle verlichting uit. Anders blijft deze branden.
 

Canon-Eye

Forumguru
Is er de mogelijkheid lane assist permanent uit te zetten?
Kan dat niet gewoon in het menu?
Ik heb via een knopje op de RAW-hendel direct toegang tot de hulpsystemen - in mijn geval is dat alleen de Lane Assist en die staat na een paar keer proberen altijd uitgevinkt. Zoiets zou bij andere VAG-modellen dan toch ook moeten kunnen?
 

Antera

Donateur
Is er de mogelijkheid lane assist permanent uit te zetten?

Kan je in je menu uit zetten of deze dan permanent uit blijft is afhankelijk van de software. Sommige zetten hem weer aan nadat het contant uit en aan is geweest dan kan het met VCDS aangepast worden
 

Tinus78

Forumguru
@jesse_s93 ; je bent flink bezig geweest met aanpassingen. Leuk om te zien (ook in het echt).
Ik ben benieuwd naar die lane assist en zal zelf ook verder rondkijken of ik iets kan vinden voor de kodiaq.
Mits ik deze later in een menu ook uit kan zetten.

Was leuk om je auto te bewonderen.:thumbsup:
 

jesse_s93

Donateur
@Tinus78 , altijd leuk om iemand te spreken die net zo enthousiast is over zijn Skoda :)

Ten aanzien van de Lane Assist, dat zou mogelijk moeten zijn aangezien jouw Kodiaq wel de verkeersbordherkenning heeft en dus de goede camera. Ik heb daar ook al wat codes voor gevonden, dus zou geen probleem moeten zijn.
 

jesse_s93

Donateur
@Rainesh , bedankt voor je reactie. Deze adaptiekanelen komen me bekend voor van een Audi A3 en een Polo, maar deze zijn niet op deze manier terug te vinden in de Scala.

In de scala heb je in het hoofdmenu van de adaptations 5 ghz wlan. Die heb ik aan staan. Vervolgens heb je het menu Function configuration connectivity. Daar heb je wifi hotspot en wifi client mode (opgesplitsts in 2.4 ghz en 5ghz) die je seperaat aan en uit kan zetten. Ik heb wifi hotspot 5ghz aan staan. Daarnaast heb je Apple Carplay en Android Auto waar je de opties Uit, Aan of USB only hebt. Tot slot heb ik App connect over wifi aangezet.

Dit heb ik trouwens niet zelf verzonnen, maar ondervonden uit een Duitse Scala. Die had de wifi hotspot al geactiveerd waardoor de connectie wel op gang werd gebracht. Helaas krijg ik in mijn Scala de WLAN niet geactiveerd, waardoor het niet werkt.
 

Rainesh

Forumguru
Ik bedoel in de aanpassingskanalen van 5F he, dus via je obd11 deze kanalen controleren.

Zo doe ik namelijk wireless carplay op MIB3

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jesse_s93

Donateur
I know ;) Het menu van de Scala is anders. Deze is gelijk aan de Passat facelift met ook de MIB3.
Onderstaand enkele screenshots van de menustructuur:

1.png
3.png
2.png

Welk model met MIB3 heb jij aan de kabel gehad? Want Audi schijnt daarin net weer anders te zijn (om het makkelijk te maken :arghh:)
 
Bovenaan Onderaan