VCDS mogelijkheden Kodiaq

Rainesh

Forumguru
......En de ACC aanpassen naar meer normale CC zal wel alleen in VCDS mogelijk zijn als het al kan
Moet inderdaad met vcds/obd11 of Odis. Je kunt dan CC selecteren als modus. Acc blijft dus ook nog een mogelijkheid

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok duidelijk. Bedankt. Dan zal ik bij de dealer vragen of ze me willen helpen aangezien het een leaseauto is. Anders kan vast iemand hier me helpen met die aanpassingen voor de vakantie.
 

EdK

Forumguru
Bij de dealer zullen ze weinig kunnen / willen / mogen doen....
En degene die je er mee kan helpen daar heb je al een paar berichten mee gewisseld......:lezen:
 

Herre

Senior Member
Je kan volgens mij in elk geval de verkeersbord herkenning uitzetten ( in elk geval in mijn audere versie kan dat)
 
Dag allen, Ik heb een 2022 Kodiaq Business Edition plus uit Duitsland met ACC (ik geloof geen assistentie pakket). In de handleiding staat dat er onder instellingen ook de "Voorspelling trajectverloop" of "Predictive ACC" aangezet kan worden. Echter zie ik deze instelling niet staan. Is het mogelijk deze aan te zetten via VCDS of via een andere weg?
 

hemi24

Forumguru
@bob00105 : niet alle opties welke in de handleiding voorbij komen zitten ook daadwerkelijk op de wagen.
Je zult moeten zoeken in de instellingen onder "CAR".

Jouw auto zal een "Clever+"-uitvoering zijn, neem ik aan?
 
@hemi24 daar was ik al bang voor inderdaad. Ik zal nog is zoeken in het menu, maar ben volgens mij alles al langsgegaan.
Enige manier om daar achter te komen? Met de dealer heb ik het alleen over een business plus uitvoering gehad.
 
Dan zal ik eens bij dealer checken of deze dat mij kan vertellen. Ik heb wel een complete optielijst van de auto
 

Bijlagen

  • Optielijst Skoda Kodiaq Business Edition Plus 001669.pdf
    124,2 KB · Weergaven: 18
@hemi24 Volgens de dealer betreft het een Style uitvoering. Helpt dat iets?
Ik neem aan dat dus wel alles erop zit voor predictive AAC, maar kan dit inderdaad via VCDS geactiveerd worden?
 

Antera

Donateur
Niet elke auto heeft dit standaard is een aparte optie en in Duitsland zijn de opties anders en zal het er vermoedelijk niet op zitten. Niet te activeren met VCDS. Afhankelijk van de camera moet er andere software enz in geladen en wat aanpassingen worden gedaan
 

hemi24

Forumguru
Als het wel mogelijk is, zou ik adviseren om ook direct de offset voor de pACC te laten activeren..!
Dan kun je tenminste de snelheid als werkelijke/GPS snelheid rijden (of een beetje meer)!
 
@Antera Bedankt voor de informatie. Ter verduidelijking het gaat mij alleen om de GPS gestuurde pAAC, dus afremmen voor rotondes en scherpe bochten etc. Het stukje verkeersborden herkenning wil ik juist niet activeren. Is het dan nog steeds zo relatief lastig?
 
Bovenaan Onderaan