Van O2 naar O3, gevonden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roeland80

Forumguru

EdK

Forumguru
Roeland in eerste instantie even kijken op je model en kun je het op die manier niet vinden dan even kijken of er uitvoeringen van je skoda zijn die het wel hebben.
Dan in etka even kijken wel partnummer dit is van vag en die op de site die antera je gaf invoeren
Zo ben ik er ook uitgekomen toendertijd voor mijn fabia.
En vergeet niet de slang en koppelingen voor de lens sproeier bij je dealer te bestellen.
Dit werkt zeker bij heel vieze lens en hoef je nog maar 1x in 2 maanden de lens even met doekje ( of vinger) schoon te maken

http://www.catcar.info/audivw/?lang...sZHRhZmVsPT04ODU1MHx8R3JhZmlrPT0wODg1NTA4MDQ=

de link om in etka je partnummer te achterhalen
 

Roeland80

Forumguru
Bedankt voor je reactie ik zie op de site van die Antera deelde ook een pakket voor de sproeier weet niet of dat de goeie is hoor... en moet dan ook denk ik de camera hebben met lensproeier hebben dan.....

Ik heb ook een mailtje gestuurd naar vwmodul.de gestuurd maar die site is in onderhoud en heb nog geen reactie gehad...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
http://www.vagshop.nl/

De koppelingen voor de sproeier heb ik hier vandaan.
Slang hebben ze ook alleen die heb ik toen van een member hier op forum gekregen.

En weet niet of je het document van 50+ bladzijde hier op forum al hebt gedownload ?
Daar staan in ieder geval de artikelen in met VAG partnummers die je nodig hebt voor sproei gedeelte.
Neem alleen voor slang altijd wat meer !
@Antera kwam er tijdens montage achter dat het koppelen voor mijn sproeier in de Fab 3 combi toch ergens anders moest gebeuren dan hij gedacht / gehoopt had.
Gelukkig had ik genoeg slang en was het dus geen probleem, maar het zou maar net 10 cm te kort zijn ......... dan balen jullie beide op dat moment...
 

Niels83

Forumguru
@Niels83 , dus als jij jouw wagen wou verkopen betekende dat je eigenlijk een “afgeragde” wagen verkoopt :pieker::pieker:

Afgeragd niet, maar ik zou mijn 2de hands auto's niet overnemen. Tot nu toe waren op 1 na mijn auto's helemaal opgereden.

Met het meer thuiswerken, is het mogelijk dat dit de 2de wordt.

Ik heb zelf een caravan(netje) en volg wat fora. Het valt mij op hoeveel leden geen idee hebben van hoe te rijden. Er zijn er genoeg die roepen dat ze met 130 door de heuvels knallen met een caravan die aan alle limieten zit, inclusief het over beladen omdat je bij zoveel% geen boete krijgt, extra gewicht op de trekhaak want hij wordt bijna nooit afgekoppeld bij een controle. En dat is nog losvan de mensen die helemaal geen idee hebben van gewichten. Wanneer ik op de camping iemand uit een oude caravan (daar klopt het leeg gewicht bijna nooit en is het laad gewicht zeer minimaal) 3 tuintafel zie tillen inclusief een hardhouten tafel, 3 katoen tenten, met 3 overvolle weekend tassen vraag ik me af hoe blij een auto daar van wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Roeland80

Forumguru
Afgeragd niet, maar ik zou mijn 2de hands auto's niet overnemen. Tot nu toe waren op 1 na mijn auto's helemaal opgereden.

Met het meer thuiswerken, is het mogelijk dat dit de 2de wordt.

Ik heb zelf een caravan(netje) en volg wat fora. Het valt mij op hoeveel leden geen idee hebben van hoe te rijden. Er zijn er genoeg die roepen dat ze met 130 door de heuvels knallen met een caravan die aan alle limieten zit, inclusief het over beladen omdat je bij zoveel% geen boete krijgt, extra gewicht op de trekhaak want hij wordt bijna nooit afgekoppeld bij een controle. En dat is nog losvan de mensen die helemaal geen idee hebben van gewichten. Wanneer ik op de camping iemand uit een oude caravan (daar klopt het leeg gewicht bijna nooit en is het laad gewicht zeer minimaal) 3 tuintafel zie tillen inclusief een hardhouten tafel, 3 katoen tenten, met 3 overvolle weekend tassen vraag ik me af hoe blij een auto daar van wordt.
Ik zou mijn oude auto ook niet 2e hands overnemen haha twijfelde al hoelang het nog goed zou gaan net een weekje te lang mee gereden.. helaas maar mag morgen mijn "nieuwe" 2e handse auto ophalen en ik hoop dat ik die weer tot 333.000 km kan rijden zonder al te veel problemen!
 

Roeland80

Forumguru
Nou vandaag de auto opgehaald was aardig rit maar kon ik op de terug weg mooi alles bekijken en instellen!
Ik ben erg tevreden!

auto is echt nog super netjes ook al is hij 4 jaar oud en 156.000 km op de teller...

gelijk de navigatie maar even een update gegeven....

trekhaak is er netjes onder gezet op de originele zekeringen.

Er is een beurt uitgevoerd alleen is de inspectie over 30.000km en de olie verversing al over 15.000km bij mij oude Octavia kon ik 30.000 km verder of zoveel dagen moet ik nog even uitzoeken....

toch weer aardig wat stappen vooruit ten opzichte van de Octavia 2
 

Roeland80

Forumguru
Vanmiddag al een aantal mods gedaan aan de auto rvs pedalen had ik al in huis.

Ook hoodlifters besteld en aan 1 kant geïnstalleerd de anderekant krijg ik de veeltand moer niet los lijkt wel dat de veeltand binnenkant beschadigd is.... iemand een idee hoe dit los te krijgen?
 

Roeland80

Forumguru
Platte kanten aan vijlen of slijpen?
Gleuf voor (slag-) schroevendraaier in zagen?
Top tip is gelukt! Pffff.... nou morgen nog de dynamische knipperlichten in de spiegels zetten en dan een beetje vertrouwen kweken om de achteruitrijcamera te bestellen en te installeren....
 

EdK

Forumguru
iemand een idee hoe dit los te krijgen?
Wat wij nog wel eens op werk doen is er een inbus bitje dan inslaan
Vaak zijn die net even groter en dan met een kleine ringsleutel of dopsleutel (ratel) op bit duwen en draaien.
Maar zou wel zorgen dat je eerst een nieuwe bout hebt
Vijlen en slijpen zou ik als laatste doen omdat de kans dat je uitschiet en je lak beschadigd redelijk aanwezig is...
 

Roeland80

Forumguru
Wat wij nog wel eens op werk doen is er een inbus bitje dan inslaan
Vaak zijn die net even groter en dan met een kleine ringsleutel of dopsleutel (ratel) op bit duwen en draaien.
Maar zou wel zorgen dat je eerst een nieuwe bout hebt
Vijlen en slijpen zou ik als laatste doen omdat de kans dat je uitschiet en je lak beschadigd redelijk aanwezig is...
Het is al gelukt en nieuwe bout had ik al van de hoodlifters/gasveren onder de motorkap heb er nu twee en dat werkt perfect!
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
En het werkt nu ook naar het zin ??
De oude stang zou ik gewoon laten zitten, heb je geen last van en als je ooit eens een lekke gasveer hebt dan is die opeens weer wel makkelijk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan