Van O2 naar O3, gevonden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roeland80

Forumguru
Hallo,

Ik ben in de markt voor een “nieuwe” Skoda OIII.

Na 4 jaar in de Skoda O2 1.6 TDI gereden te hebben is deze toe aan vervanging gekocht met 150.000km staat er nu 333.000 km op de teller en komen weer wat grotere kosten aan....

Ik heb een budget van rond de 8.000 euro daar bovenop de inruil van de O2

Ik ben opzoek naar een Skoda O3 1.6 TDI vanaf 2016 moet een caravan kunnen trekken dus trekhaak is een must. Max 150.000 km
Verder natuurlijk het liefst zo compleet mogelijk...
Zijn er trouwens verschillende radio/navigatie systemen net als de Amundsen Amundsen + en Columbus?
Ik zelf zou willen:
Trekhaak
Xenon
PDC voor en achter
Achteruit rij camera
Stoelverwarming

zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten bij een Skoda Octavia III 1.6 TDI ?
 
Laatst bewerkt:

Ligflits

Senior Member
Een trekhaak kost incl montage ongeveer €500-€600 euro, dus je kunt ook zoeken naar een auto zonder trekhaak en deze er later op laten zetten. Maakt de keuze breder.
 

brepus13

Forumguru
En de camera kost slechts een 200€ aan materiaal. Er is hier wel iemand die dat voor een normaal tarief in kan bouwen.
 

Roeland80

Forumguru
Een trekhaak kost incl montage ongeveer €500-€600 euro, dus je kunt ook zoeken naar een auto zonder trekhaak en deze er later op laten zetten. Maakt de keuze breder.
Klopt was ik ook al achter ben alleen huiverig met PDC en achteraf monteren van trekhaak moet goed kunnen gaan maar niet altijd....

En de camera kost slechts een 200€ aan materiaal. Er is hier wel iemand die dat voor een normaal tarief in kan bouwen.
Is dat origineel? Wie kan dat in bouwen hier?
 

hemi24

Forumguru
@Roeland80 : mits je een geschikte kabelset besteld is er geen enkele reden om aan te nemen dat het niet zou werken met trekhaak en parkeersensoren!
 

CharlesTucker

Forumguru
Geen enkele goede reden waarom het niet zo werken, maar dan wel laten inbouwen door iemand die echt weet waar ie mee bezig is. Ik lees hier toch wel af en toe verhalen dat het niet goed werkt. Altijd blijkt dat dan te liggen aan inbouwers die niet weten hoe een en ander gecodeerd moet worden. Goede inbouwers en de VCDS guru's op het forum hier krijgen het altijd wel voor elkaar, dus informeer jezelf goed voordat je iemand zo'n trekhaak laat inbouwen. En succes met zoeken en kiezen van je nieuwe ride!
 

Roeland80

Forumguru
Geen enkele goede reden waarom het niet zo werken, maar dan wel laten inbouwen door iemand die echt weet waar ie mee bezig is. Ik lees hier toch wel af en toe verhalen dat het niet goed werkt. Altijd blijkt dat dan te liggen aan inbouwers die niet weten hoe een en ander gecodeerd moet worden. Goede inbouwers en de VCDS guru's op het forum hier krijgen het altijd wel voor elkaar, dus informeer jezelf goed voordat je iemand zo'n trekhaak laat inbouwen. En succes met zoeken en kiezen van je nieuwe ride!

ja heb al eentje gezien waar ze een trekhaak onder willen maken zit dan bij de aankoop in dus risico dat het niet werkt ligt dan bij hun....
 

brepus13

Forumguru
De meest bekende hier voor inbouw klussen is @Antera in Breda. Hij kan ook van alles voor je activeren (qua software).

een trekhaak zal hij ook wel doen. De camera is met originele onderdelen uiteraard. Heb hem zelf afgelopen jaar erin gezet en gecodeerd. Even een mail sturen naar vwmodul.de zij kunnen dan de juiste camera en kabels sturen voor rond de 170€. Komt nog wat klein materiaal van de dealer bij en dan zit je rond de 200€. De site van vwmodul lijkt in onderhoud nu maar er hebben al meerdere leden daar naar tevredenheid besteld waaronder ik dus. In de kennisbank is een complete handleiding voor de lowline en highline camera te vinden.
 

64rhfx

Senior Member
Trekhaak bij vakgarage er onder laten zetten voor 600 Euro. PDC werkt niet achter als er een aanhanger achter hangt en ik krijg zelfs melding van defect lampje van de aanhanger. Moet dus zeker goed achteraf kunnen die inbouw.
 

Roeland80

Forumguru
De meest bekende hier voor inbouw klussen is @Antera in Breda. Hij kan ook van alles voor je activeren (qua software).

een trekhaak zal hij ook wel doen. De camera is met originele onderdelen uiteraard. Heb hem zelf afgelopen jaar erin gezet en gecodeerd. Even een mail sturen naar vwmodul.de zij kunnen dan de juiste camera en kabels sturen voor rond de 170€. Komt nog wat klein materiaal van de dealer bij en dan zit je rond de 200€. De site van vwmodul lijkt in onderhoud nu maar er hebben al meerdere leden daar naar tevredenheid besteld waaronder ik dus. In de kennisbank is een complete handleiding voor de lowline en highline camera te vinden.

Ik heb bij mijn huidige O2 ook een achteruitrijkcamera geïnstalleerd en zelf gecodeerd... het lastigste vond ik zelf de videokabel bij de achterklep door voeren langs alle anders kabels, als ik nu kijk in de handleiding word er gekozen voor een extra door voer aan de andere kant...
Ik zie dat ze daar van voor naar achteren alle bekleding helemaal los maken is dat nodig? ik heb bij mijn O2 gewerkt met een ijzerdraad en kabel trekker ging prima ligt hij misschien niet helemaal strak maar ik kom daar toch ook niet meer. Ik ga eens kijken wat het allemaal gaat kosten eerst maar eens een O3 aanschaffen waar hij op kan haha....
Ik zie hier en daar in de buurt ook trekhaakcentra die rond de 500-600 euro vragen voor een vaste haak

Trekhaak bij vakgarage er onder laten zetten voor 600 Euro. PDC werkt niet achter als er een aanhanger achter hangt en ik krijg zelfs melding van defect lampje van de aanhanger. Moet dus zeker goed achteraf kunnen die inbouw.
Bij mijn huidige O2 zat er ook al een trekhaak op alleen niet goed aangemeld kreeg alarmering als ik de caravan er achter had en ik hem in zn achteruit zette. zelf goed aangemeld en nu netjes melding in de Amundsen+ dat er een aanhangwagen achter hangt.

Waar ik huiverig voor ben/was is dat de PCD de trekhaak zelf al obstakel ziet waar door hij gaat alarmeren. dat lijkt me niet de bedoeling vandaar de vraag.....
 

brepus13

Forumguru
Als de trekhaak goed gecodeerd wordt geeft dit geen problemen met de pdc.

Als je een trekhaak en camera wil doe dit dan tegelijk. Hoef je alles maar 1 keer los te maken.

bekleding aan bestuurdersIjde heb ik wel los gehad voor het trekken van de kabels. Dan kun je originele kabelboom volgen en ook via je dorpel verder gaan.

ik heb de 12V bij de ruitenwissermotor weggehaald.

dagje klussen en je hebt een trekhaak en een camera voor makkelijk aankoppelen ;)

( met highline kun je ook van bovenaf kijken wat ideaal is bij aankoppelen. )
 

Roeland80

Forumguru
Als de trekhaak goed gecodeerd wordt geeft dit geen problemen met de pdc.

Als je een trekhaak en camera wil doe dit dan tegelijk. Hoef je alles maar 1 keer los te maken.

bekleding aan bestuurdersIjde heb ik wel los gehad voor het trekken van de kabels. Dan kun je originele kabelboom volgen en ook via je dorpel verder gaan.

ik heb de 12V bij de ruitenwissermotor weggehaald.

dagje klussen en je hebt een trekhaak en een camera voor makkelijk aankoppelen ;)

( met highline kun je ook van bovenaf kijken wat ideaal is bij aankoppelen. )

oke ik denk dat ik de trekhaak laat doen door de verkoper van de auto.

camera durf ik nog wel zelf aan!
Moet ik nog wel even kijken of ik een module heb die highline ondersteund dat zou namelijk top zijn!!



Ga ik eens rustig doorlezen....
Heb je moeten zagen in je achterklep of hoeft dat niet meer?
 

brepus13

Forumguru
Uit mijn hoofd hoeft zagen niet meer vanaf de 2014 modellen. Die van mij is van 2016 en ik hoefde niet te zagen.

als je je VIN naar vwmodul mailt kijken ze welke geschikt is voor je auto. Mijn Columbus was geschikt voor highline gelukkig. De highline heeft wat leuke extra’s tov de lowline.
 

brepus13

Forumguru
Trekhaak monteren is trouwens ook prima te doen hoor. Kabelset is vergelijkbaar met de camera installatie en coderen ook. De trekhaak zelf is ook weinig werk om op te hangen.
 

Roeland80

Forumguru
Uit mijn hoofd hoeft zagen niet meer vanaf de 2014 modellen. Die van mij is van 2016 en ik hoefde niet te zagen.

als je je VIN naar vwmodul mailt kijken ze welke geschikt is voor je auto. Mijn Columbus was geschikt voor highline gelukkig. De highline heeft wat leuke extra’s tov de lowline.

Okee die ik op het oog heb is van 2016 met Columbus kan het VIN nummer gelukkig ergens opscharrelen zal eens mailen met vwmodul
Trekhaak monteren is trouwens ook prima te doen hoor. Kabelset is vergelijkbaar met de camera installatie en coderen ook. De trekhaak zelf is ook weinig werk om op te hangen.
Ik heb ooit eens zelf bij een Passat 3c zelf gedaan vond het aardig wat werk hele achter bumper moet er af weet niet of dat bij de O3 ook moet?
 

brepus13

Forumguru
Bumper eraf is echt niet zo veel werk hoor. Succes in ieder geval met de voorbereidingen en als er nog vragen zijn dan horen we het wel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan