Van O2 naar O3, gevonden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antera

Donateur
Klopt was ik ook al achter ben alleen huiverig met PDC en achteraf monteren van trekhaak moet goed kunnen gaan maar niet altijd....


Is dat origineel? Wie kan dat in bouwen hier?

Ik kan het inbouwen als je het zelf aanschaft. Ik kan het ook aanleveren maar dan krijg je OEM en kost iets meer. Maar de camera is online ook goed te vinden: https://www.cars-equipment.com/en/shop/parking-assistants-cameras-blind-spot-systems-5/

Uit mijn hoofd hoeft zagen niet meer vanaf de 2014 modellen. Die van mij is van 2016 en ik hoefde niet te zagen.

als je je VIN naar vwmodul mailt kijken ze welke geschikt is voor je auto. Mijn Columbus was geschikt voor highline gelukkig. De highline heeft wat leuke extra’s tov de lowline.

Elk systeem (MIB2 admundsen/Columbus) is geschikt voor een High en een Low camera :-)
 

brepus13

Forumguru
@Antera

de camera van vwmodul is ook OEM. Alleen een stukje goedkoper. Als alle voertuigen geschikt zijn voor highline waarom bestaat lowline dan ook? Prijsverschil is tientjes werk en qua functionaliteit is de highline veel fijner.

ik had begrepen dat niet elke auto geschikt is voor highline?
 

Roeland80

Forumguru
Ik kan het inbouwen als je het zelf aanschaft. Ik kan het ook aanleveren maar dan krijg je OEM en kost iets meer. Maar de camera is online ook goed te vinden: https://www.cars-equipment.com/en/shop/parking-assistants-cameras-blind-spot-systems-5/



Elk systeem (MIB2 admundsen/Columbus) is geschikt voor een High en een Low camera :-)

okee ja moet effe kijken of het mij niet zelf gaat lukken! Eerst woensdag maar eens bij de auto kijken op de foto’s lijkt het een mooie complete auto maar heb ik de vorige keer ook aantal keer gehad leek super mooie auto op foto’s kwam ik daar viel het super tegen!
 

Roeland80

Forumguru
Kennelijk heeft @Roeland80 de auto gevonden, de discussie heeft inmiddels niets meer met de topictitel van doen, topic dicht!

Edit: het kan nog anders gaan, dus het topic is weer open.
Kan het dan wel on topic blijven?
Klopt ik ga woensdag kijken naar een auto dus als iemand nog tips heeft waar op te letten hoor ik dat graag....
ik zal van de week wel even aangeven welke auto ik ga kijken
 

BigCheese

Forumguru
Ik zou niet te snel beslissen. Er staan zo ontzettend veel Octavia's te koop, de markt ligt op zijn gat en ze kunnen de diesels al helemaal aan de straatstenen niet kwijt. Bovendien willen de handelaren tegen het eind van het jaar van de voorraad af. Over enkele weken passeren we de jaargrens en zijn auto's ineens een heel jaar ouder geworden qua bouwjaar. Ik denk dat je eind van de maand een leuke korting kan bedingen. Neem dus je tijd!
 

Roeland80

Forumguru
Ik zou niet te snel beslissen. Er staan zo ontzettend veel Octavia's te koop, de markt ligt op zijn gat en ze kunnen de diesels al helemaal aan de straatstenen niet kwijt. Bovendien willen de handelaren tegen het eind van het jaar van de voorraad af. Over enkele weken passeren we de jaargrens en zijn auto's ineens een heel jaar ouder geworden qua bouwjaar. Ik denk dat je eind van de maand een leuke korting kan bedingen. Neem dus je tijd!
Klop we gaan eerst ook gewoon kijken!
Ik moet wel zeggen dat ik een jaar geleden ben begonnen met kijken naar een nieuwe tweede handse Octavia. Jaar geleden was het echt het geval van kunnen ze aan de straat stenen niet kwijt. Was ook duidelijk aan de prijzen te zien toen vrij jonge occasions voor een fractie van de prijs waar ze nu weer voor aangeboden worden..... maar zal er rekening mee houden!
 

EdK

Forumguru
duidelijk aan de prijzen te zien toen vrij jonge occasions voor een fractie van de prijs waar ze nu weer voor aangeboden worden..
2e hands automarkt is laatste tijd weer BIG booming.
Dus dan gaan prijzen uiteraard ook weer omhoog (helaas)
 

BigCheese

Forumguru
Booming? Ik las juist dat het nog steeds komkommertijd is en dat dit nog wel even doorgaat. Veel mensen doen nu de auto van de hand en ook de leasecontracten gaan nu op de schop door het COVID19 gebeuren. Maar ongeacht hoe de markt er voor staat kun je altijd leuk afdingen rond de jaarwisseling. En er staan echt veel Octavia TDI's te koop.
 

Roeland80

Forumguru
Okee gaan morgen dus kijken bij een Škoda Octavia Combi 1.6 TDI 110pk Greentech Style Business Half leder + Bi-xenon + Canton audio uit 2016. Met 156.000km op de teller.
Staat voor rond de 11000,- te koop.

4E62435C-69FE-4C7C-801F-FA92E071560A.jpeg
Heb niks in te ruilen wil hem graag met trekhaak en een beurt iemand die weet wat een beetje schappelijk is kwa onderhandelen? Weet niet echt waar zo’n auto ongeveer voor ingekocht word?
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Hoeveel er af kan is afhankelijk van veel factoren.
Hoe is de verkoper zelf (koppig of meegaand)? Staat de wagen er al lang? Hoe is de liquiditeit vd onderneming? Neemt de verkoper een grote marge of hanteert hij scherpe prijzen? Wat doet de markt? ....
Denk dat er ongeveer 1500 a 2000euro marge op zal zitten.

Toen ik in juli mijn wagen kocht heb ik met drie verkopers onderhandeld. Eerste twee waren gevestigde waarden in de automobielsector met wss een mooie reserve op de rekening. 0 korting. Wil je hem, koop hem aan de prijs zoals in de advertentie. Derde verkoper was een jong bedrijf met wss minder reserves waar voldoende rotatie in de voorraad belangrijker was. Wagen met 3000korting gekocht (en eigenlijk nog de best aanbieding van wagen van drie).

Tast de verkoper gewoon af en probeer tot een goed compromis te komen. Je kan ook het mes op de keel zetten maar weet dan wel dat je met bepaalde verkopers een goede wagen zal mislopen.
 

hemi24

Forumguru
Ziet er goed uit!
Als je kijkt dat de catalogusprijs nieuw net geen 33k is was en de auto in november net 4 jaar is geworden, kom je op een afschrijving van ca. 25% per jaar.
Op zich niet verkeerd denk ik...

Ik zag dat de vorige berijder al eens wat had aangepast met VCDS (of soortgelijk programma).
Punt waar je wellicht goed naar moet kijken is de deur linksachter, daar lijken de sierlijsten boven en onder de ramen net iets hoger te liggen dan de omliggende sierlijsten.

;)
 

Desperado

Forumguru
Beetje speurwerk gedaan @hemi24 :D
Ik denk dat de prijs wel redelijk is, maar het zou best onderhandelbaar kunnen zijn, vooral ook doordat diesels uit de gratie aan het raken zijn.
En geen inruil is meestal ook wel wat korting waard.
Ik zou zeggen; ga in gesprek met de verkoper en doe wat voor jou goed voelt.
 

Roeland80

Forumguru
Hoeveel er af kan is afhankelijk van veel factoren.
Hoe is de verkoper zelf (koppig of meegaand)? Staat de wagen er al lang? Hoe is de liquiditeit vd onderneming? Neemt de verkoper een grote marge of hanteert hij scherpe prijzen? Wat doet de markt? ....
Denk dat er ongeveer 1500 a 2000euro marge op zal zitten.

Toen ik in juli mijn wagen kocht heb ik met drie verkopers onderhandeld. Eerste twee waren gevestigde waarden in de automobielsector met wss een mooie reserve op de rekening. 0 korting. Wil je hem, koop hem aan de prijs zoals in de advertentie. Derde verkoper was een jong bedrijf met wss minder reserves waar voldoende rotatie in de voorraad belangrijker was. Wagen met 3000korting gekocht (en eigenlijk nog de best aanbieding van wagen van drie).

Tast de verkoper gewoon af en probeer tot een goed compromis te komen. Je kan ook het mes op de keel zetten maar weet dan wel dat je met bepaalde verkopers een goede wagen zal mislopen.

bedankt voor je reactie klopt ik wil ook niet het onderste uit de kan als er dan wat mee is is het vervelend terug gaan.
Beetje speurwerk gedaan @hemi24 :D
Ik denk dat de prijs wel redelijk is, maar het zou best onderhandelbaar kunnen zijn, vooral ook doordat diesels uit de gratie aan het raken zijn.
En geen inruil is meestal ook wel wat korting waard.
Ik zou zeggen; ga in gesprek met de verkoper en doe wat voor jou goed voelt.

Klopt dacht ik ook aan daar diesels inderdaad uit raken en ik niks in te ruilen heb....


Ziet er goed uit!
Als je kijkt dat de catalogusprijs nieuw net geen 33k is was en de auto in november net 4 jaar is geworden, kom je op een afschrijving van ca. 25% per jaar.
Op zich niet verkeerd denk ik...

Ik zag dat de vorige berijder al eens wat had aangepast met VCDS (of soortgelijk programma).
Punt waar je wellicht goed naar moet kijken is de deur linksachter, daar lijken de sierlijsten boven en onder de ramen net iets hoger te liggen dan de omliggende sierlijsten.

;)

haha beetje research gedaan?
Hoe weet jij nou weer dat de vorige berijder aanpassing gedaan heeft dan?

klopt van de linker passagiers deur zag ik ook misschien beetje foto bedrog zal zeker naar kijken...
 

EdK

Forumguru
Geen inruil is al een leuk onderhandelings punt.
Kan je zo en zo een 1000 eur minimaal opleveren
Dus tsja je trekhaak moet je er zeker uit kunnen onderhandelen incl montage
 

CharlesTucker

Forumguru
Het hoeft ook niet altijd om geld te gaan, dat onderhandelen. Bij m'n eerste auto, lang, heel lang, geleden, was ik eigenlijk vooral geinteresseerd in betrouwbaarheid. Ik had een fraaie Ford Mondeo van ruim 7 jaar oud, met ruim 100000km op de teller gevonden. Ik wilde graag een jaar volledige garantie hebben, en dan wilde ik best de vraagprijs betalen. De verkoper, een officiele Ford dealer waar de auto ook nieuw gekocht was en altijd in onderhoud was geweest, wilde daar in meegaan. Dat gaf mij het gevoel dat men er vertrouwen in had. Uiteindelijk ook nog 7 jaar en ruim 100000 kilometer veel plezier gehad van die auto, zonder hoge onverwachte kosten. Succes morgen, en ik wens je een wijs besluit toe.
 

EdK

Forumguru
Een diesel is hier in algemeen een zakelijke wagen en benzine Prive
Bij jullie is het net andersom en door jullie hogere dieselprijzen gaan er geloof ik veel op benzine over en komt er dus veel vrij en dus teveel en dus goedkoper.
Zakelijk hier is nog steeds de verkoop voornamelijk diesel en voor die het kunnen elektrisch.
Prive zal het door hoge belastingen op diesel voornamelijk benzine blijven met een lichte stijging nu ook met prive lease naar elektrisch
 

leon-cupra

Forumguru
Geen inruil is al een leuk onderhandelings punt.
Kan je zo en zo een 1000 eur minimaal opleveren
Dus tsja je trekhaak moet je er zeker uit kunnen onderhandelen incl montage
Puur afhankelijk van de verkoper. Met de aankoop van de Mercedes had ik ook geen inruil. Twee van de drie gaven 0 euro korting.
 

Roeland80

Forumguru
Hierdoor :

Bekijk bijlage 86328

https://www.stemei.de/pages/coding/skoda-octavia-iii-5e/klima-geblaesestufe-anzeigen.php


Zou me niet verbazen als de wijzers ook even heen en terug gaan, als je het contact aanzet...

haha okee grappig! Nou we gaan het zien!



Geen inruil is al een leuk onderhandelings punt.
Kan je zo en zo een 1000 eur minimaal opleveren
Dus tsja je trekhaak moet je er zeker uit kunnen onderhandelen incl montage

ja nou zou al mooi zijn als er wat kwa geld af kan er een trekhaak onder zou kunnen en een beurt ofzo....
Mooie O3, Diesels staan bij jullie nog wel duur vind ik.

ja zijn begin dit jaar wel goedkoper geweest haha helaas....

Een diesel is hier in algemeen een zakelijke wagen en benzine Prive
Bij jullie is het net andersom en door jullie hogere dieselprijzen gaan er geloof ik veel op benzine over en komt er dus veel vrij en dus teveel en dus goedkoper.
Zakelijk hier is nog steeds de verkoop voornamelijk diesel en voor die het kunnen elektrisch.
Prive zal het door hoge belastingen op diesel voornamelijk benzine blijven met een lichte stijging nu ook met prive lease naar elektrisch

Klopt maar als ik een benzine zou willen die mijn caravan kan trekken ben ik stuk duurder uit bij aanschaf omdat er daar niet veel van zijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan