Van normale sleutel naar klapsleutel

turboturbo

Forumguru
Dit is zonder overdrijving toch wel een doorbraak verhaal te noemen hoor, als ik het zo lees. :shocked: :thumbsup:
Ik heb hier zoveel posts voorbij zien komen met allerlei varianten op jouw verhaal, meestal zonder succes.... Hoe wist je nu precies wat je moest doen allemaal?

Je bent er dus in geslaagd om een 'lege' transponder zelf in te leren op jouw wagen? :tegek:

daarna even met vcds in de auto gaan zitten en heb nu 3 werkende sleutels waarvan 1 klapsleutel.
Moest je daar ook nog iets bijzonders voor doen?
 

R.Heikamp

Forumguru
@turboturbo ik heb indd een lege transponder ingeleerd op de auto.

wat ik heb gedaan is eigenlijk heel simpel ik had de sleutel besteld (zit alles bij sleutel, afstandsbediening, batterij, transponder en de sleutelbaard)
toen ik hem 3 weken later binnen kreeg de afstandsbediening ingeleerd op de manier van de vorige pagina.
dat werkte, toen even langs een sleutelboer om hem te laten slijpen.

het inleren van de transponder stelt eigenlijk niets voor, ik heb het volgende filmpje gevolgd:
Na het filmpje gevolgd te hebben (met natuurlijk de juiste pin van de auto die in de sleutelhanger staat) werkte het.
 

turboturbo

Forumguru
Ok, helder! Dus je hebt de laatste stap mbv VAGCOM nog iets gedaan met die code die in dat plastic doorzichtig kokertje zit (heb me altijd al afgevraagd wat dat precies is)
 

Buchie

Senior Member
nou heb me er nog is in verdiept ik heb nu een klap sleutel helemaal werkend voor 20 euro!

allereerst de sleutel met startonderbreker en afstandsbedieningchip besteld
http://www.aliexpress.com/item/2-Bu...P-1J0-959-753-AG-For-Skoda-VW/2036555043.html

Toen ik hem binnen had gekregen even de afstandsbediening ingeleerd:
sleutel in contact
met de reserve sleutel auto opslot doen sleutel eruit halen.
2 x op de klapsleutel op open klikken (claxon werd even geactiveerd)
met de reserve sleutel opslot en open draaien
contact uit en testen.

nu net even naar het centrum gelopen naar de sleutel boer om de baard te laten slijpen (€4,-)

daarna even met vcds in de auto gaan zitten en heb nu 3 werkende sleutels waarvan 1 klapsleutel.

Ik heb soortgelijke sleutel ook besteld en deze kwam vandaag binnen. Ik ben bij 3 sleutelboeren geweest in Hilversum en alledrie willen ze het niet doen, omdat de baard van een te hard metaal (brons) is en dat kan hun frees niet aan.

Weet iemand een adresje in de regio van Hilversum waar ik de sleutel wel kan laten maken?

Groet, Marc
 

Buchie

Senior Member
Zaakje in Almere gevonden prima geholpen en dat voor 10 euro. Nu de chip nog inleven... iemand tips?
 

Buchie

Senior Member
Transponder inleren bedoelde ik dus... uiteindelijk bij hetzelfde zaakje gedaan voor 35 euro. Ben ik voor een nieuwe klapsleutel (incl transponder) + het inleren van de transponder + frezen van de baard nog geen 65 euro kwijt, dat scheelt toch een boel duiten in vergelijking tot de dealer prijzen.
 

EdK

Forumguru
Tjsa nu nog een naam van dat zaakje in Almere zodat we allen hier profijt van kunnen hebben....:pieker::pardon:
 

milanseegers

Forumguru
Ik ben ook wel benieuwd naar de naam / locatie dat zaakje. Heb enige tijd gezocht waar ik een transponder kon laten inleren maar kon niets vinden...
 

Buchie

Senior Member
Er staat een aardige vent in die winkel en hij heeft mij goed geholpen. Je kan de sleutel en/of transponder ook bij hem aanschaffen, dan ben je wel iets meer kwijt. Enige nadeel is dat je er niet kan pinnen.
 

R.Heikamp

Forumguru
Ik ben ook wel benieuwd naar de naam / locatie dat zaakje. Heb enige tijd gezocht waar ik een transponder kon laten inleren maar kon niets vinden...

transponder inleren kan iedereen die in het bezit is van vagcom echter dien je wel de code sleutelhanger te hebben anders kan het weer niet
 

JurgenTDI

Actief lid
@turboturbo ik heb indd een lege transponder ingeleerd ....

....
Na het filmpje gevolgd te hebben (met natuurlijk de juiste pin van de auto die in de sleutelhanger staat) werkte het.

Waar staat die code?
Toch niet dat zwarte labeltje... Want die heb ik er niet bij zitten.

Heb net zelf ook 2 klapsleutels besteld.





Sent from my iPhone using Tapatalk
 

turboturbo

Forumguru
Transponder inleren bedoelde ik dus... uiteindelijk bij hetzelfde zaakje gedaan voor 35 euro. Ben ik voor een nieuwe klapsleutel (incl transponder) + het inleren van de transponder + frezen van de baard nog geen 65 euro kwijt,
Hem goed dat ik dit lees. Ik ben een tijdje geleden bezig geweest de behuizing van een 2e sleutel te vervangen voor een nieuwe waarvan ik de transponder kwijt ben geraakt.... :banghead: (Ik was niet tevreden over de kwaliteit dus heb ik het een tijdje laten liggen, stom, stom)

ik mailde deze zaak onlangs over of zij een lege transponeer chip (dat stukje glas) kunnen kopiëren van de 1e sleutel die ik nog wel heb. En of ik bij hen een complete sleutel kan kopen en werkend kunnen krijgen. Ik kreeg daarop het antwoord dat ik vervolgens zelf naar de dealer moest om de nieuwe sleutel in te laten leren....
 

Antera

Donateur
Waar staat die code?
Toch niet dat zwarte labeltje... Want die heb ik er niet bij zitten.

Heb net zelf ook 2 klapsleutels besteld.





Sent from my iPhone using Tapatalk


Je hebt en pin nodig anders werken ze niet en krijg je de startonderbreker niet ingeleerd op de nieuwe sleutels houd daar rekening mee. Deze pin zijn door sommige mensen uit te lezen maar lang niet altijd.
 

JurgenTDI

Actief lid
Ik was er al bang voor... zit nog te twijfelen of ik een china-kabeltje met VAG Tacho zal aanschaffen...
 

Antera

Donateur
Ik was er al bang voor... zit nog te twijfelen of ik een china-kabeltje met VAG Tacho zal aanschaffen...

Succes met dat kabeltje aangezien je lang niet altijd daarmee de pin eruit haalt. Mocht je het toch willen doen moet je de teller even uitlezen en mij dat file'tje sturen dan kan ik de login code er ook uit halen voor je zodat je de sleutels alsnog in kan leren
 

turboturbo

Forumguru
Dus als ik het goed begrepen heb.... Zowel @R.Heikamp als @Buchie jullie hebben beiden succesvol de nieuwe (lege) transponder van de extra sleutel laten kopiëren (en sleutelbaard laten frezen etc. zodat de sleutel fysiek helemaal klaar is) maar in beide gevallen moest de sleutel nog ingeleerd worden in de auto mbv vcds/vagcom (ofwel als je dat niet kunt, het de dealer laten doen)?

Het begint tot me door te dringen dat ik een heel duur onderdeeltje kwijt geraakt ben.... :laugh:
 
Bovenaan Onderaan