Van normale sleutel naar klapsleutel

R.Heikamp

Forumguru
Ik heb deze werkend ImageUploadedByTapatalk1397756259.578832.jpg verder heb ik nog exact dezelfde met een kapotte afstandsbediening en dan die klapsleutel
 

Michelv.

Forumguru
Ik heb het je al eerder gezegd (via PB), als het nu helemaal niet wil lukken met de sleutel kan je hem altijd terugsturen.

Je hebt toch wel een Originele VCDS neem ik aan?
 

R.Heikamp

Forumguru
Ik heb het je al eerder gezegd (via PB), als het nu helemaal niet wil lukken met de sleutel kan je hem altijd terugsturen.

Je hebt toch wel een Originele VCDS neem ik aan?

ik heb het indd gelezen en mocht ik het niet voor elkaar krijgen dan stuur ik hem indd terug maar omdat ik er zelf nog niet zo veel verstand van heb is advies welkom

en is een originele rosstech als ik de kabel moet geloven. alles werkt in iedergeval wel ook de nieuwste versie van de site van rosstech (12.12.2)
 

ertromp

Forumguru
Plaats eens een foto van de kabel als je wil en dan met name het deel dat in de OBD plug verdwijnt
 

Michelv.

Forumguru
Dit is een reactie van Monteurtje op in een eerder topic over afstandbedieningen inleren.



Volgens mij moet het ook met de hand kunnen hoor.

  1. Sleutel 1 in contact en op contact
  2. Deuren sluiten.
  3. Sleutel 2 in portierslot. Op slot draaien. Terug in middenstand en 2 of 3 keer op knopje van afstandsbediening drukken. (Ik doe altijd 3x en knopje op slot.)
  4. Auto van slot doen.
  5. Sleutels omwisselen. Dus sleutel 2 in contact en op contact. En sleutel 1 in portierslot.
  6. En dan alles herhalen.
 

Antera

Donateur
Ik vermoed dat jouw sleutel toch niet werkt zoals de rest. Het signaal wat de klapsleutel zend is een andere Frequentie dan je huidige sleutel daarom werkt het niet. Dit staat los van de transponder want die is alleen om te starten.

Ik wil best mee kijken met teamvieuwer

app me anders maar +31615228709
 

R.Heikamp

Forumguru
@Antera je zou wel eens gelijk kunnen hebben echter heb ik binnenkorte tijd geen tijd om ff naar buiten te lopen in verband met mijn vakantie eind van de week

Ik heb besloten dat ik hem terug stuur naar @michelv

Dus Michel je kunt de sleutel over een paar dagen thuis ontvangen.
 

Cordoba

Forumguru
Jammer, dat je het niet voor elkaar krijgt. Misschien anders afspreken op een meeting, zodat je samen kunt kijken of het wil lukken?
 

Michelv.

Forumguru
Ik vermoed dat jouw sleutel toch niet werkt zoals de rest. Het signaal wat de klapsleutel zend is een andere Frequentie dan je huidige sleutel daarom werkt het niet.

Is niet helemaal waar, ik heb bij 2 auto's van mezelf gewoon de normale sleutel(met zender) vervangen zonder klapsleutels zonder problemen.




Ik zie de sleutel wel verschijnen en dan stort ik het geld weer terug, Jammer dat het zo gelopen is.
 

Antera

Donateur
Er zijn wel degelijk 2 verschillende Freq in omloop en daar verwacht ik dan ook het probleem te moeten zoeken.

433,92 Mhz
434 Mhz
315 Mhz(USA)

Verschillende generaties of verschillende comfortmodule's
 

Antera

Donateur
@Michelv. Verklaar dan even nader waarom de sleutel niet programmeerbaar is bij @R.Heikamp ;)

Dit probleem ben ik al vaker tegen gekomen en dit was altijd probleem omtrend de freq. Of het moet bij mij stom toeval geweest zijn dat kan natuurlijk ook
 

Michelv.

Forumguru
Geen idee, de zendeenheid van deze sleutel kan ook niet in orde zijn natuurlijk, zal hem nog wel even proberen op de Arosa van mijn misses.
 

R.Heikamp

Forumguru
nou heb me er nog is in verdiept ik heb nu een klap sleutel helemaal werkend voor 20 euro!

allereerst de sleutel met startonderbreker en afstandsbedieningchip besteld
http://www.aliexpress.com/item/2-Bu...P-1J0-959-753-AG-For-Skoda-VW/2036555043.html

Toen ik hem binnen had gekregen even de afstandsbediening ingeleerd:
sleutel in contact
met de reserve sleutel auto opslot doen sleutel eruit halen.
2 x op de klapsleutel op open klikken (claxon werd even geactiveerd)
met de reserve sleutel opslot en open draaien
contact uit en testen.

nu net even naar het centrum gelopen naar de sleutel boer om de baard te laten slijpen (€4,-)

daarna even met vcds in de auto gaan zitten en heb nu 3 werkende sleutels waarvan 1 klapsleutel.
 
Bovenaan Onderaan