VAG908 Dual-K & CAN USB VAG/ISO Diagnostic Cable for VW/Skoda/Audi Cars

VEEJAY

Forumguru
Bedankt voor je reactie Octavia II. Zo te zien is er genoeg keuze, misschien is het handiger als ik dan specifiek wat wensen erbij zet.

Op zich zou read only genoeg zijn, gewoon wat Excel dingetjes met gevraagde en actual waarden. Storingen uitlezen is leuk meegenomen, maar laat mijn garagist dat soort dingen oplossen. Aan en uit zetten van opties is wel leuk, maar niet noodzakelijk.

Misschien is een handigere optie gewoon iemand die het spul al heeft te vragen een log te maken tegen vergoeding?

Octavia_II

Actief lid
@Veejay,

het maakt voor de kabel (hardware) niets uit of je alleen iets uit wil lezen, of instellingen wil veranderen, wel zijn (ook hier op het forum) een aantal personen huiverig om met een goedkope (imitatie) chinese kabel instellingen te wijzigen...

Personen vragen om een log te maken is een mogelijkheid, maar als je dat vaker doet is het toch wel lastig hoor! (afspraak maken, erheen rijden, etc...)

Kijk anders eens verder in dit topic, marijntjetdi heeft ervaring met goedkope chinese kabels en ik zag dat yprgwt een kabel voor 60 dollar had bestel.

Misschien dat zij hun ervaringen hier eens willen posten?

Groet,

Charlie

VEEJAY

Forumguru
Is het nu wel of niet mogelijk door de een of andere storing tijdens de verbinding je ECU ermee stopt en je auto dus niet meer rijdbaar is? enige oplossing is dan nieuwe ECU aanschaffen?

Kun je gewoon readonly doen zodat je feitelijk niks wegschrijft en dus geen risico loopt mbt storingen met gevolgen...?

MarijntjeTDI

Actief lid
@veejay

Je kunt gewoon en auto-scan doen, hiermee lees je uit en verander je niets.
Ook kun je met de functie measuring blocks de actuele waarde's van een module opvragen. Pas bij coding etc. ga je dingen veranderen dus zolang je hier afblijft verander je niets aan je auto. Heb 2 ervaringen met chinese kabels 1 was bagger en de ander perfect. 2e heb ik gekocht in Belgie zodat als er wat mis mee was ik eenvoudig terukon om een andere. Hoop dat je er wat aan hebt.

VEEJAY

Forumguru
Is dat een particulier? Dus geen website oid? Zit er de nodige software enzo bij of moet dat los?

bobby45

Actief lid
net mijn kabel binnen

software en kabel zijn binnen.

Ja als je net nachtdienst heb is het ff zwaar maar het werkt een beetje.
De nw software beta 8124 werk nog niet de 805 wel.
de oude 714 ook moet alles ff rustig uit vogelen maar ben best blij:yeah:
alles oke

als ik meer weet dan meld ik me weer.

ondanks mijn leesblindheid komt het best wel goed t,is niet zo erg hoor:regels:

http://www.youtube.com/watch?v=HaEE2Q9faoM

Ronnie

Forumguru
Even een revieuw over m'n nieuwe CAN-BUS speeltje uit China:

VAG908 Dual-K & CAN USB VAG/ISO Diagnostic Cable for VW/Skoda/Audi Cars

Een brandweercollega (ook schadeautoimporteur) belde vanmiddag met de vraag of ik even wilde komen met de laptop en vag-com kabel......
Hij had een Seat Ibiza van 2009 gekocht met een forse zijschade. Er waren ook 2 airbags geploft.

Probleem was dat de motor niet aansloeg,
Accu aangesloten en vervolgens met m'n oude software 409/1 geprobeert "erin"te komen wat niet lukte. Vervolgens de nieuwe kabel uit China uitgepakt (ik had 'm al sinds mei, maar nog nooit nodig gehad) en de gekloonde originele Ross-Tech software (ja,ja) geinstalleerd .
Vervolgens de Ibiza(bouwgelijk aan de Fabia2, eveneens met CAN-Bus 2.0) eraan gehangen en zie daar....Contact!
De immobilizer was door de airbagmodule geactiveerd en daarom startte de Ibiza niet.
Foutcode gewist, en hij liep weer als een zonnetje.
Volgende probleem was de electrische stuurbekrachtiging; ook deze was door de airbagmodule lamgelegd en buiten dienst. Ook hier de fouten eruit gehaald en ook de stuurbekrachtiging werkte weer.....
Foutcodes uit het motormanagement gewist, Navi weer geactiveerd.
Toch blij dat een kabel van $ 49,90 zo perfect werkt......

Mistraller

Senior Member
Dat zie ik, scheelt alleen ruim 20 dollar met de kabels op de link die ik aangaf.
Een kabeltje voor 21 dollar is natuurlijk geen probleem om eens een beetje te prullen, maar zou het werken?

hansel

Nieuw lid
Ik rijd sinds kort een O2 uit 2008. Het uitlezen van gegevens middels laptop en hardwarekabel is nieuw voor me wat niet wegneemd dat ik voor een kleine investering, zeg < 50 EUR, best wel een en ander wil proberen. O.a zou ik graag grafische weergave van de parkeersensoren op de Columbus scherm willen hebben. Net als een aantal andere kleine aanpassingen.

Maar ik heb dus geen idee welke kabel nu geschikt is voor mijn auto. Een O2 uit 2008, heeft ie CANBUS?
Is deze kabel geschikt: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.35935

Tevens zie ik naast de USB kabels ook kabels met RS232 (serial) aansluiting. Meestal zijn deze wat minder error gevoelig. Wat adviseren jullie?

Bovenaan Onderaan