VAG908 Dual-K & CAN USB VAG/ISO Diagnostic Cable for VW/Skoda/Audi Cars

Br3cht

Actief lid
bij ross-tech kan je enkel fully registerd zijn indien je de licentie koopt (99dollar)
of een kabel, daar zit de licentie in, bij hun koopt

Mistraller

Senior Member
Ik kreeg gisteren een mailtje van m'n zus uit Portland(USA), via haar had ik een kabel besteld bij Dealextreme, kabel was gearriveerd, echter rechtstreeks uit Hong-Kong!!
Het zal mij benieuwen......
Vrijdag haal ik haar op van Schiphol en brengt ze de kabel mee.
Dealextreme zit in hongkong, wat had je anders verwacht....Waarom niet zelf besteld? Verzending is gratis, en voor paypal heb je geen creditcard meer nodig. Je kan zelfs na bestelling het shipment adres nog aanpassen. (Ik heb er al voor ca $500 besteld inmiddels...)

Maar ik vind het wel vreemd dat de kabel van de site is verdwenen, want normaliter laten ze alles er gewoon op staan, desnoods met Sold Out.

Overigens had ik wel een grap, Bij het testen van de kabel/verbinding krijg ik keurig het scherm dat vermeld dat de port status ok is, de interface found etc, allen bij de CAN geeft hij aan Not ready. Dit zou volgens mij ook OK moeten zijn (deed het zaterdag wel goed) bij een Fabia 2.

Als ik dan via "select" naar bijvoorbeeld "01 engine" ga heb ik wel verbiniding.
Ook de optie OBD-II werkt gewoon waarbij aangegeven wordt dat er via het CAN bus protocol wordt gecommuniceerd (ik weet niet meer exact welke)

Engine 01 doet het altijd. Probeer maar eens een andere. Als Can not ready is zal de rest het waarschijnlijk niet doen.

fabtdi

Lid
Blijft leuk speelgoed, maar wel met enige gebruiksaanwijzingen. Tot nu toe werkt allen het programma dat bij de kabel zit. Voorlopig helaas geen tijd om meer te proberen.
Gisteren nog wel even zitten spelen samen met een (jaloerse) collega en toen werkte alles probleemloos.

Octavia_II

Actief lid
Overigens had ik wel een grap, Bij het testen van de kabel/verbinding krijg ik keurig het scherm dat vermeld dat de port status ok is, de interface found etc, allen bij de CAN geeft hij aan Not ready. Dit zou volgens mij ook OK moeten zijn (deed het zaterdag wel goed) bij een Fabia 2.

Deze situatie treed op als je het contact niet aangezet hebt...

Groet,

Charlie

Belangrijk om te weten is of je ook gegevens/instellingenkunt aanpassen met de kabel. Ik heb wel eens gelezen/gehoord dat met die chinese kabels alleen uit te lezen is en een check uitvoeren, maar waardes aanpassen kan niet.
Of zou dit een verhaaltje zijn om zo de dure kabels aan te schaffen?

MarijntjeTDI

Actief lid
Fabeltjes... wel is het zo dat de kwaliteit van chinese kabels soms te wensen overlaat zoals ik zelf heb ondervonden. De 2e komt ook uit China en werkt weer wel perfect. Het nadeel van gekraakte kabels is wel dat je er geen updates mee kan uitvoeren vanaf de Rosstech-site maar ja, het prijsverschil moet ergens inzitten...

Mistraller

Senior Member
Op die site staan foto's die je op de rechtstreekse chinese sites ook tegenkomt. Teksten zijn in het Engels. Er zijn inmiddels al heel veel websites die niets meer dan een schilletje op een buitenlandse webwinkel zijn. Voor zover ik kan zien is dit ook een handelaar die de spullen gewoon uit china betrekt.

De echte reden waarom het op het eerste gezicht af te raden is om hier te kopen:

Momenteel zijn onze leveringsvoorwaarden alleen off-line beschikbaar.
Neem contact met ons op om deze voorwaarden te raadplegen
Hoe moeilijk kan het zijn om deze op de site te zetten, naar mijn idee staat er iets in waardoor duidelijk wordt dat ze geen eigen voorraad hebben en dat de levering langer duurt omdat het uit ... (china?) komt.

Het zou zomaar kunnen dat het een goede webwinkel is, maar veel chinese webwinkels zoals dealextreme, focalprice etc. hebben zich al bewezen met lage prijzen en goede aftersales.

Dat Ronnie deze per ongeluk via de USA had besteld was een denkfoutje, hij dacht dat dealextreme Amerikaans was. DX zit echter in Hongkong.

Ik kan van OBD-tools in elk geval geen shopreview vinden.

Verder; laten we het gewoon gezellig houden hier, dat "knul" komt in mijn ogen een beetje denigrerend over.

MarijntjeTDI

Actief lid
Doel van dit forum is in mijn ogen het aanbieden van zoveel mogelijk info over een vraag die door een TS gepost wordt.Aan de hand hiervan kan hij/zij er zelf uithalen wat met de info te doen. Zo kan een kritische blik af en toe geen kwaad en betaalt niemand graag te veel voor onderdelen c.q. diensten. Voordeel is wellicht als je chinese kabels in NL besteld en er is wat mee je communicatielijnen wat korter zijn. Ben wel van mening dat 'knul' opmerkingen weinig bijdragen aan het topic.....

Mistraller

Senior Member
Maar goed, als ik daar kijk zou ik in elk geval niet weten welke kabel ik voor een O2 zou moeten nemen. Volgens mij zou voor de courante modellen een VAG908.1 kabel nodig zijn, en die staat er niet op.
Daarnaast zou ik persoonlijk in elk geval nooit durven bestelllen bij een site die de leveringsvoorwaarden niet durft te publiceren. Volgens mij is dat zelfs verplicht volgens de Nederlandse wet. Zo ontbreken er nog wel een hoop meer zaken die een webwinkel hoort te publiceren. Zie ook http://www.mkbservicedesk.nl/1070/wettelijke-regelgeving-webwinkels.htm

Is het soms jouw eigen webwinkel? Daar is uiteraard niets mis mee, maar je zou kunnen werken aan je presentatie, zowel op de webwinkel zelf, als hier op het forum. :)

En dat bedoel ik dus op een positieve manier.

MarcoO2

Forumguru
Ik vind die website absoluut onbetrouwbaar overkomen. Niet alleen zijn er geen leveringsvoorwaarden vermeld, maar ook is overal het vestigingsadres verwijderd, ondanks dat daar wel op diverse plaatsen naar wordt verwezen. Het enige wat je hebt, is een mailadres en een mobiel telefoonnummer.

Controle van de whois levert ene J.W.M. Jansen als eigenaar van de site op, maar de genoemde adresgegevens zijn van een webhostingsbedrijfje, en dus niet van de eigenaar van obdtools. Het bedrijf staat ook niet ingeschreven in de KvK.

Kortom: alles wat mij zou kunnen overhalen om ergens iets te bestellen, is bij deze toko juist niet aanwezig. Ik zou er nog geen euro besteden.

Ik heb deze besteld, ik laat weten of het werkt...

een orginele is veeeeel te duur voor die paar keer vag-commen die ik er mee doe, dus ik ben benieuwd hoe goed deze werkt....... ben op zoek naar een nieuwe kabel, mijn oude is op raadselachtige wijze aan z'n einde gekomen :crazy:

Bovenaan Onderaan