VAG908 Dual-K & CAN USB VAG/ISO Diagnostic Cable for VW/Skoda/Audi Cars

yprgwt

Lid
een orginele is veeeeel te duur voor die paar keer vag-commen die ik er mee doe, dus ik ben benieuwd hoe goed deze werkt....... ben op zoek naar een nieuwe kabel, mijn oude is op raadselachtige wijze aan z'n einde gekomen :crazy:

De kabel heb ik vandaag opgehaald bij TNT, het was aangetekend verstuurd vanuit het buitenland. De prijs incl verzendkosten was 54 euro.
Ik heb het setje incl laptop (moest eerst even een virtuele windowsXP instaleren onder Windows7-64bit) net aangesloten en ik kan in ieder geval alles uitlezen. Ik heb nog niets veranderd; ik wil eerst even bij de site van rostech kijken wat en hoe ik bepaalde dingen moet doen.
As zaterdag ga ik weer verder spelen; ik houd jullie op de hoogte

De kabel heb ik vandaag opgehaald bij TNT, het was aangetekend verstuurd vanuit het buitenland. De prijs incl verzendkosten was 54 euro.
Ik heb het setje incl laptop (moest eerst even een virtuele windowsXP instaleren onder Windows7-64bit) net aangesloten en ik kan in ieder geval alles uitlezen. Ik heb nog niets veranderd; ik wil eerst even bij de site van rostech kijken wat en hoe ik bepaalde dingen moet doen.
As zaterdag ga ik weer verder spelen; ik houd jullie op de hoogte

Ik hou 't ook even in de gaten, de prijs van die kabel is natuurlijk erg interessant

nomad

Senior Member
De echte VCDS software draait probleemloos onder Windows 7. Daar hoef je niet met een virtueel OS aan de gang. Sterker nog. Er iets zelfs een 64 bits beta.

bobby45

Actief lid
durf niet

zal best zo,n kabeltje willen hebben maar heb geen paypal:407:
en met mijn visa ga ik niet online:biggthumpdown:

hoe moet ik dit op lossen?

quorumz

Actief lid
dan maak je toch een paypal account aan? daar koppel je je credit card aan, je zal alleen moeten wachten tot je eerste afschrijving

Cyrus

Actief lid
zal best zo,n kabeltje willen hebben maar heb geen paypal:407:
en met mijn visa ga ik niet online:biggthumpdown:

hoe moet ik dit op lossen?

Met een PayPal account hoef je je visa niet online te gebruiken. Sterker nog: je kunt er zelfs voor kiezen dat PayPal niet eens je credit card gebruikt, maar rechtstreeks incasseert vanaf je bankrekening.

In het geval dat de verkoper niet levert, kun je PayPal zelfs nog vragen om de betaling ongedaan te maken.

nomad

Senior Member
Ja of in mijn geval kan er zomaar iemand 900 euro van je rekening afschrijven door Paypal. Het is uiteindelijk wel opgelost, maar het is verre van veilig.

Cyrus

Actief lid
:shocked: dat méén je niet!

Hmm.... voortaan toch wat minder snel PayPal gebruiken.... Bij Dealextreme heb ik trouwens ook het nodige gekocht, prima spul en geen problemen met leveren. Is wat mij betreft een betrouwbaar adres. Maar da's off-topic natuurlijk.

Br3cht

Actief lid
maar rechtstreeks incasseert vanaf je bankrekening.

zelfs dit heb ik niet gedaan!
Ik stort alles eerst over en dan zal ik het wel betalen
en alle verkopers hebben tot nu toe geen problemen mee gehad

en idd visa nr is nodig om het account te maken sindsdien niet meer gebruikt.

MarcoO2

Forumguru
Iedereen die roept dat paypall veilig is, moet nog maar eens goed gaan googelen... alleen al op de diverse consumentenprogramma's kom je bakken vol ellende tegen (inclusief de tips hoe je gebruik kunt makern van de gaten in het systeem).

Uiteraard zijn meer betaalsystemen niet 100% veilig, maar paypall hor ik wel verreweg het vaakst langskomen.

bobby45

Actief lid
@ charlie help wat houd dat in?
kan ik niet met mijn latop en dez kabel spelen?

LET OP: deze kabel werkt wel met VAG Commander, maar niet met VCDS (VAG-COM) !

Groet,

Charlie

VEEJAY

Forumguru
Heb het draadje een beetje doorgelezen maar zie door de bomen het bos niet meer. Voor mijn Octavia 2 uit 2006, welke kabel software combinatie moet ik kopen en waar?

Octavia_II

Actief lid
Veejay,

heel simpel, jouw OII heeft een CAN-Bus, dus jij zult een CANBUS compatible kabel aan moeten schaffen.

Dit kan bijvoorbeeld een kabel zijn die overweg kan met VAG-COM (= VCDS) versie 7 of hoger.
Dit kan ook een kabel zijn die overweg kan met VAG Commander versie 4 of hoger (geloof ik).
Omdat deze kabels interne electronica hebben zijn deze duurder als de simpele varianten voor auto's zonder CAN-Bus.
De CAN-Bus kabels beginnen vanaf ongeveer 50 euro (voor een goedkope chinse variant), via 249 US dollar bij Ross-Tech tot 400+ euro's bij randstad car solutions en/of priemus.

VAG Commander ken ik niet echt, maar voorzover ik op internet kan achterhalen is dit programma minder overzichtelijk en kent een kleinere gebruikersgroep dan VAG-COM/VCDS en daarmee ook een kleinere online support community. (verbeter mij als ik het fout heb !)

Groet,

Charlie

Bovenaan Onderaan