Uppie

Canon-Eye

Forumguru
Ook bij een handbak regelmatig ergernis: zelfs bij handmatig uitgeschakeld start/stop, bij het wegrijden bij stoplicht soms toch een hick-up
Nou heb ik toch ruim 7 jaar en 160k km gereden met een F2 Greenline, dus handbak, en deze verschijnselen heb ik letterrrrlijk nóóit ervaren. Omdat ik bij een korte verkeerslichtstop gewoonlijk de koppeling ingetrapt hield stopte de motor ook niet, dus handmatig uitschakelen was bij die handbak sowieso niet vaak nodig. Geen hickups gemerkt, of het systeem nou wel of niet handmatig was afgezet.
 

leon-cupra

Forumguru
Start stop is idd hinderlijk bij een automaat. Hier ook terug automaat en als ik zie dat start stop groen staat op het dashboard zet ik het ook snel uit.
Waarom hebben ze het eigenlijk zo niet geprogrammeerd dat het pas werkt als je vb 5 Sec stil staat. Zou toch veel ergernis weg werken
 

Desperado

Forumguru
Dan zou je je nog ergeren als je na 6 seconden weer mag rijden. Ik heb geen ervaring met het systeem, maar wordt er nog niet wild van als ik alle commentaar erop zo lees.
On-topic; leuke Up! Mijn schoonzus heeft er ook één. Rijdt helemaal niet verkeerd.
 

SteGo

Donateur
Net Uppie hoor. :)

Hoe bevalt de automaat? Voordat ik m'n handgeschakelde Citigo kocht heb ik ook nog proefgereden met een automaat, maar ik kon er persoonlijk niet echt vrienden mee worden. Maar dat kan uiteraard met persoonlijke smaak of rijstijl te maken hebben. :D

Al lang blij dat het gloednieuwe vier seizoenen bandjes zijn
Een auto afgeleverd krijgen met gloednieuw rubber is altijd fijn, kun je voorlopig even vooruit. Ik heb zelf ook GoodYear Vector 4 Seasons Gen-2 op m'n Citigo en ik ben er tot nu toe zeer tevreden over. Hoe lang ze mee gaan zal nog moeten blijken, maar tot nu toe heb ik er 30.000km mee gereden en het eind is nog niet in zicht. Naar mijn idee een prima band voor het hele jaar in Nederland.
Band.png
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
De automaat is natuurlijk geen DSG, maar ik moet zeggen dat het me erg meevalt. Een beetje meehelpen met het rechtervoetje en dan gaat het redelijk soepel. Ook wederhelft begint het al aardig door te krijgen.
Idee van snelheid is wel heel anders; bij 100 km/u heb je het gevoel sneller te gaan dan met 200 in de Polo.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, dank, weet ik. Maar ik houd me er al die tijd al aan, net als de max snelheid elders. Alleen af en toe even een "momentje" bij inhalen, invoegen of weer versnellen na achter iets langzaam rijdends te hebben gehangen.
En idd, denk dat zij even enorm zal moeten wennen als ze op gegeven moment met de Polo zou willen gaan rijden
 

Rosinfield

† In Memoriam
In het Uppie gaat 5W30 olie. Nu had ik nog een liter 5W40. Die kan ik toch ook gebruiken om evt bij te vullen?
 

Okki

Donateur
Vroeger had ik een hele gereedschapskist in de auto en een 5 liter blik Valvoline. Nu niks meer....

mobiliteits pas en anwb pas...
 

Tees

Donateur
Lijkt me geen bezwaar @Rosinfield! Formeel maakt t VW volgens mij zelfs helemaal niets uit, zolang t maar voldoet aan hun 502.00/504.00 specificaties. Officieel voldoet volgens mij alleen 0W30 en 5W30 aan die specificaties, maar zeker voor bijvullen kan t geen kwaad eens 5W40 erin te stoppen. Een (iets) hogere viscositeit bij bedrijfstemperatuur kan sowieso niet veel kwaad, hogere viscositeit betekent betere smering, dus betere koeling, maar wel ten koste van (brandstof)verbruik (de motor moet iets harder werken). Je moet denk ik in t Uppie geen 10W of 15W stoppen, dat zal ie niet leuk vinden bij koude start :nono:
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan