Columbus Update Columbus

Gege001

Actief lid
Hallo,

Zoals ik reeds in het verleden meerdere malen deed probeerde ik nu ook een software/kaartupdate van de Columbus te doen.

Ik doe alles net hetzelfde als de vorige keren en krijg de melding dat er geen bestanden beschikbaar zijn of de bron niet klopt ??!

Ik deed eerst de download van op het platform, unzipte vervolgens bestanden en plaatste ze op een SD-kaart van 32 Mb en plaatste het kaartje vervolgens in SD1 (SD2 probeerde ik ook al eens).

Iemand recent ook dit probleem ervaren ? Oplossing ?

Alvast bedankt !

G.
 

Gege001

Actief lid
Is hetzelfde SD-kaartje dan de vorige keren.
Misschien eerst toch maar eens gewoon formatteren ?
Het zijn sowieso de juiste bestanden, worden opgezocht op chasisnummer en je kan je vervolgens niet vergissen...
 

Tassin

Forumguru
Idem dildo hier ...

Identiek hetzelfde fenomeen bij de laatste update. Ik heb toen een Quick Format uitgevoerd, de download opnieuw genomen en tenslotte uitgepakt naar de SD. Bij de 2de poging lukte het wel.

Vroeger gebruikte ik steeds de in de download ingebouwde functie om na het downloaden meteen uit te pakken naar de SD. De laatste keer heb ik zelf uitgepakt.

Ik zal vandaag of morgen zelf ook nog eens proberen.
 

Gege001

Actief lid
Ondertussen nog eens een poging ondernomen en deze keer SD-kaartje ‘gewoon’ geformatteerd ipv ‘snel’, maar probleem blijft zich voordoen...
Begrijp het niet, in het verleden telkens om dezelfde manier gedaan en steeds zonder problemen ...

G.
 

Gege001

Actief lid
Voor muziek vindt hij het SD-kaartje wél ! Dus daar zit het probleem alvast niet....
Bestaat er een soort van ‘helpdesk’ vanwege Skoda voor dergelijke problemen ? Of moet je met zoiets naar de dealer ?

G.
 

EdK

Forumguru
zet je de bestanden nog steeds met dezelfde laptop / pc op de SD kaart als de vorige keren ?
Als je voorheen het altijd deed met windows en nu met appel dan in laatste geval schijnt er een bestandje door apple meegeschreven te worden wat problemen geeft en dus verwijderd moet worden.

Hiervoor moet je wel verborgen bestanden zichtbaar maken aanzetten in je OS.

En mbt formateren, meen dat FAT32 formateren de voorkeur heeft tov NTFS.
Dus misschien dat nog eens proberen indien je dat nog niet gedaan hebt !!?
 

Gege001

Actief lid
Maar ik heb alles al geprobeerd net hetzelfde als voorheen en nu werkt het plots niet meer.
Ik kan nog eens via USB proberen ipv SD, maar weet niet dat ik een stick heb van minimum 32 MB...
Zelfde PC, zelfde SD-kaart, en toch zonder succes.
 

EdK

Forumguru
Maar ik heb alles al geprobeerd net hetzelfde als voorheen en nu werkt het plots niet meer.
Geloof je direct, maar hoe lullig het misschien klinkt ergens gaat er iets fout in het handelen...
Bv het locken van de SD kaart is bij de amundsen belangrijk, doe ik dat niet dan kent hij me kaart ook niet.
Of kopiër je het op de juiste wijze op je SD in de root ?
Het kan soms een heel lullig iets zijn dat je fout doet, maar waardoor het systeem je keihard afstraft !
Zeg hiermee niet dat je het nu fout doet maar het kan wezen dat je ergens nu straal overheen kijkt in je handelingen...

Voor mezelf ook wel eens storingen gehad waar ik straal ergens overheen keek en een collega het in een splitsecond eruit pikte !! Al was dat niet met een geval als dit, maar beroepsmatig
 
Bovenaan Onderaan