Twijfels....

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
@eltjo2

Ja inderdaad dat ook. Ik zou hem inderdaad kunnen te koop zetten, en zien wat ik er voor krijg. Misschien is dat nog het slimste.

Ja dat moet nog wel lukken, wat zijn echter hoge toeren? 2000-2500? Dat is voor zo'n diesel wat ik dan hoog vind.

Over dat ontsjoemelen, ik heb geen weet of de mijne ontsjoemeld is of niet, ik denk het niet want ik vind er niks van terug in de officiële Skoda OH boek.
 

EdK

Forumguru
ik denk het niet want ik vind er niks van terug in de officiële Skoda OH boek.
Weet niet waar je dan naar zoekt, maar ontsjoemel software tekst zal je niet vinden
Zal eerder te boek staan als software update
weet niet of jullie in belgie een rijksregistratie hebben zoals hier de RDW.nl
Wij kunnen op kenteken kijken, en in tijd dat mijn bedrijfswagen nog gedaan moest worden kwam ik dit tegen op site van me wwagen ( kenteken )
Toen hij ontsjoemeld was , was tekst op rdw ook weg !

Daarna 3x in korte tijd een defecte verstuiver gehad !
Loopt sindsdien ook minder, en vandaar dat hij er in februari dan ook uit gaat !
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Ik ben nog nergens Software update tegengekomen, morgen nog eens goed doornemen maar ik denk niet dat het in mijn oh boekje staat... Kan ook mis zijn offc.

Op kenteken kijken kan in BE niet, enkel op OHB, wat eigenlijk wederom een bewijs is dat wij achter staan ten opzichte van NL.
 

EdK

Forumguru
Zal ook wel te maken hebben dat ons kenteken gekoppeld is aan de wagen zolang hij op de NL wegen aanwezig is.
En bij jullie is het kenteken aan jullie lichaam gekoppeld totdat je overlijd !!?? als ik goed geluisterd heb tijdens een klus in Belgie !
 

brepus13

Forumguru
Neem je S2 mee naar een garage waar een leuke O3 staat bijvoorbeeld. Vraag om een inruilvoorstel... ga even rustig zitten, probeer niet meteen in huilen uit te barsten, hou je groot tenminste totdat je buiten bent. Slik nog een keer, kijk naar je S2 en je bent waarschijnlijk weer voorlopig genezen om hem in te willen ruilen!

sterkte, succes, veel plezier en vooral niet vergeten te blijven lachen na je teleurstelling :-)
 

EdK

Forumguru
En heelllllll ontwetend doen als ze over waardedaling gaan spreken mbt diesel
Gewoon heel naief overkomen, en zo van maar mijn wagen gaat straks toch naar Afrika ?
 

brepus13

Forumguru
@brepus13

Haha goeie:D:D:thumbsup:

@EdK

Klopt, tenzij we onze plaat opzeggen, anders blijft de plaat bij de persoon zolang deze leeft/auto rijd.


Het ergste is dat het niet eens echt een grap is.... ik blijf me er soms over verbazen wat sommige garage bedrijven bieden bij inruil! Ik heb mijn S2 voor een relatief prikkie particulier verkocht maar kreeg er wel 1500€ a 2000€ meer voor dan bij inruil.

zoals gezegd, even slikken en gewoon een nieuwe kopen :-)
 

leon-cupra

Forumguru
@brepus13 , is toch logisch dat een inruilprijs een stuk minder is. :pieker:
Handelaar dient garantie te geven, heeft veel kosten te betalen, dient er voor te werken, dient een financieel risico te nemen , ....
 

brepus13

Forumguru
Ach dat verklaard idd een hoop....


Ik blijf het echter wel een grote marge vinden dat ik voor een auto aanschaffen 10k theoretisch betaal. Particulier kan ik hem voor 8k vinden en bij inruil krijg je er 6k voor... een handelaar/garage mag best brood verdienen maar gouden bestek hoeft van mij niet!
 

leon-cupra

Forumguru
@brepus13 , als je gouden bestek wilt verdienen, zeker geen autohandelaar worden ... enorm kapitaalintensief, hoog risico, ..
Je moet de balansrekening eens nazien van kleine handelaars ... 600.000 tot 1.000.000euro krediet is absoluut niet overdreven ....

Jij kijkt ook puur naar die 2000euro. Wat als de motor in de soep draait? Gevalletje garantie ... zal niet veel overschieten van zijn 2000euro ...
En je moet al de kosten eens bekijken ... van de 2000euro mogen er advertentiekosten af, wat upsmukwerken (onderhoudje, nieuwe banden, een bumper spuiten, ....) en dan komt de overheid ook nog wat graaien .... :nono:

En als de wagen niet verkocht geraakt en hij moet met verlies verkopen, mag hij dan even bellen naar jou om dat terug te krijgen?
 
Ik zou hem houden en oprijden, als je niet vaak lange afstanden doet heb je nu een reden om dit af en toe misschien toch eens te doen :D

Onze oude peugeot (1.6/90pk) heeft 230.000km, heel veel korte afstanden mee gedaan met af en toe langere afstanden en deze is elk jaar opnieuw blanco gekeurd, wat extra kosten aan onderhoud betreft hebben we bij deze behalve de normale dingen (distributieriem, batterij etc) nooit echt onverwachte problemen gehad
 

Jewepe

Forumguru
@leon-cupra

Je doet het voorkomen alsof we medelijden moeten hebben met een garagehouder/autohandelaar. Mijn ervaring is ook dat sommige handelaren het wel erg bont maken met inruilprijzen. Wat mij betreft zijn dat de "slechterikken". Te herkennen aan het goedkope confectiepak (glimmende plek op de bips van het zitten), vettige haardracht en verkeerde puntschoenen met jubeltenen.

En over de garantie en kosten etc.. Garantiegevallen kosten geld, dat klopt. Maar niet elke auto is een garantiegeval, als de garagist tenminste goede waar inkoopt. Daarnaast betaal je als consument (vaak) extra als je garantie wilt. Als de garagist slim is reserveert hij dat. Dus dat probleem is met goed management (en een simpele statistische analyse) oplosbaar. Niet jammeren.

Auto's met verlies verkopen is gewoon verkeerd ingekocht. Kan alleen als de garagist niet weet waar hij mee bezig is. En dan dreigt het faillissement. Of het is een vooraf ingecalculeerd verlies. Maar dan is het een weloverwogen beslissing van de garagist. Niet huilen dus.

En dan de overheid die komt graaien. Dat is een beetje onzin. Wat graait de overheid dan? Dat de handelaar BTW moet afdragen over zijn verkoop? Hij mag de BTW aftrekken over zijn inkoop. Of dat er inkomstenbelasting betaald moet worden? Je betaalt in Nederland alleen veel belasting als je veel verdient. Bovendien krijg je er best veel voor terug. Dus ook hier niet zeuren.
 

JeSko

Forumguru
@Mattiasm

Ja dat zal het beste zijn, en LEZ zones tja... Maar betalen zeker, alleen jammer dat we wss in België binnenkort voor echte oude Diesels 365 euro per jaar gaan moeten bijbetalen aan taksen, of je nu in de LEZ komt of nier. Maar daar zit mijn S2 nog wel even vanaf, hopelijk...

En heeft die Peugeot een EGR en DPF? Mijn vorige had dit ook allemaal, een new 308, maar ik moet wel zeggen dat deze bij koud weer beter draaide dan mijn S2, de 308 had daar precies minder last van.
 

leon-cupra

Forumguru
@Jewepe , wat een vooroordelen. :nono:
Ik ga niet verder op jouw reactie in. Probeer zelf eens te ondernemen als handelaar (zoals mezelf) en herbekijk het dan maar eens opnieuw.
 

brepus13

Forumguru
Misschien kunnen we een fonds oprichten voor arme handelaren...

zonder gekheid, ondernemen is altijd een vorm van risico nemen! Het heeft voordelen en nadelen. Het gaat me echt te ver om medelijden te moeten hebben met auto handelaren. Dit soort medeleven kun je misschien beter zoeken op het viva forum oid.
 

s-line

Forumguru
Laten we wat betreft de Yeti Ambition even stellen dat dit al een rijk uitgevoerde wagen is !
Had er zelf één een 1,4TSI ambition en kon toendertijd met VCDS nog veel aanzetten waardoor ik veel luxer reed dan standaard ambition
@Rosinfield je haarfijn uit kunnen leggen daar hij een 1,2TSI heeft gehad
Hij had zelfs Leer, na de VCDS aanpassingen......zoveel luxe meer!:maakmegek:
 
Laatst bewerkt:

Desperado

Forumguru
Als oud werknemer van een garage heb ik ervaring genoeg met de kosten achteraf van gebruikte auto's. Die marge is echt wel nodig om een wat te verdienen. Natuurlijk zijn er altijd de mazzel auto's die je verkoopt en nooit terug ziet omdat ze gewoon goed zijn, maar er zijn er ook zat die met gebrekkig onderhoud worden ingeleverd. Vooral op "onbelangrijke zaken" wordt bezuinigd. Ik heb er velen gezien die terugkwamen met aircoproblemen die even voor garantie moesten worden opgelost en dan is het vaak niet klaar met alleen even afvullen om maar even een voorbeeld te noemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan