Twijfels....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Canon-Eye

Forumguru
Er zijn bij de Leon verschillende multimediasystemen in omloop. Mijn "Business Intense" uitvoering is voorzien van het luxere "Plus" systeem (werkt prima) maar ja, het was dan ook de dienstwagen voor de chef-verkoop dus dat mocht blijkbaar wat extra kosten. Mijn mazzel...
Ik heb zelf alleen een achteruitrijcamera en een trekhaak toegevoegd alsmede Sonniboys zonneschermen, omdat die in combinatie met de Sunset-beglazing de inkijk in het achterste deel van de auto tot vrijwel nul terugbrengen. Verder was hij wat ons betreft helemaal af.

Het was een kwestie van regelmatig kijken op Autoscout24 e.d. totdat er iets voorbijkwam dat zoveel mogelijk in het profiel paste. Ik had geen budget om een nieuwe te configureren, dus uiteindelijk doe je dan wel een of meer concessies ten opzichte van je wensenlijstje. Kwestie van afwegen...
 

larsy

Forumguru
Gewoon houden die s2
Hier in BE. Is het toch maar 150€meer per jaar aan taks voor je diesel i.p.v. een benzine

350€ TOTAAL taks PER JAAR voor een 1,6tdi (is toch niets daar kunne ze alleen maar van dromen in NL )

Lekker zuinig zo een diesel
(Ik doe 1300km met 66l )

Het goedkoopste is gewoon u s2 nu oprijden
Is mijn mening

(En niet denken aan stukken die misschien kunne komen aan de s2 ,egr,.enz... ).
Gewoon bolle met die bak .
 
Laatst bewerkt:

brepus13

Forumguru
Als dat alle kosten voor wegenbelasting zijn had ik mijn S2 nooit weggedaan. Wij betalen alleen aan wegenbelasting 130€ per maand! Mijn O3 op benzine kost slechts 48€ per maand ofzo.
 

Henrik

Forumguru
Als dát de kosten zijn, dan is het voor mij ook een no-brainer! Houden die S2! Je bent er zo tevreden over, het rijdt geweldig en je bespaart de kosten voor taks weer op de brandstof, omdat diesel doorgaans zuiniger rijdt dan benzine.
 

JeSko

Forumguru
@larsy

Voor mijn S2 is het zelfs geen 300 per jaar. Maar hoofdzaak is dat ik hem echt niet stuk wil rijden, egr en dergelijke zijn dure reparaties, het gaat er vooral om dat door de km's die ik maak een Diesel zowiezo wel duurder is dan een Benzine.

@brepus13

Ja in België valt dit nog goed mee, maar zoals ik al zei op Larsy zijn reactie gaat het me er vooral om dat ik niet graag de egr en dergelijke kapotrij, of erger, de motor, die draait immers nooit warm nu. Een Benzine, hoe goedkoop Diesel hier ook is, is nog goedkoper dan een Diesel, zowel aan taxen als aan garage kosten. Nu heb ik het gevoel dat ik mijn S2 aan het verpesten ben, de auto word niet gebruikt zoals het hoort.:nono:
 

larsy

Forumguru
Ja ik ken de km,s niet van je s2
Maar ik zou toch geen schrik hebben (ik denk zelf dat het ook niet zo heel duur is om te maken) die kost zal ongeveer => de 1ste 1xge inschrijvings taks die je nu/dan zal kwijt zijn van je s2 en opnieuw voor je benzine zal moeten betalen (dat samen) dus nul operatie lijkt me
(als je die egr kost dan zou krijgen “misschien” ! )
 
Laatst bewerkt:

brepus13

Forumguru
Natuurlijk is alleen korte stukjes niet goed voor een diesel. Als je echter af en toe wel een lange rit kan maken waarbij hij goed warm kan worden zal dat vast ook nog wel goed gaan toch?!
 

MarcoO2

Forumguru
@Henrik

Een beetje wat ik wel vreesde eigenlijk, een reden temeer om het bij Skoda te houden voor mij.
Je lijdt aan kokervisie ;) Laat je niet leiden door anderen, maar vorm je eigen oordeel. Na een tweetal Octavia's 1.8TSI's heb ik een Leon 1.4TSI ACT gereden, en nu rijd ik alweer driekwart jaar in een Golf 1.0TSI. Voor mij was de Leon by far de lekkerste auto. Ik zou er zo weer naar terug gaan - en dat heb ik niet bij de Octavia's.
 

JeSko

Forumguru
@Henrik

Dat is allemaal zeker waar, ik wil hem ook niet weg, allesbehalve, voor mijn budget ga ik zoiets nooit nog vinden qua rijgenot en luxe, echter ben ik bang dat ik dus gewoon dure kosten ga rijden. Kan zelfs zo zijn dat ik de 15.000 niet meer ga halen met de Punto erbij.

@larsy

Is zo'n Egr klep niet duur? Geen idee van hoeveel het net is, maar ik las toch berichten van 500 € voor het uitkuisen en meer voor vervangen. Maar ja het hangt ook van merk tot merk af denk ik:pieker:

@brepus13

Dat is het hem net, die lange ritten zullen er amper nog zijn, sinds ik de S2 heb ben ik één maal verder moeten rijden dan 30 km, en dat was door ziekte van mijn hond. Overige ritjes zijn telkens max 7 km, veel te weinig voor zo'n diesel.
 

larsy

Forumguru
Stukken die misschien komen kan je niet echt op tellen vin ik .
Kan je met de volgende ook krijgen .

Men zus met hare vw polo van 2011 1,6 TDI
Geen 100.000km
Injector stuk . Eerst maar 1ne stuk factuur 750€
Week erna weer ene stuk . Dus de andere 3 maar gelijk gedaan dus nog eens -1200€
totaal 2000€ voor een auto van .....€
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Ik ga er nog eens een tijdje over verder tobben, want ik weet het nog niet goed. Zelfs nu nog niet na alle behulpzame reacties.
 
Klinkt heel cliché maar je moet doen waar jij je het beste bij voelt.

of lekker zoetsappig ;

Doe wat je hart je ingeeft
 

Canon-Eye

Forumguru
Natuurlijk is alleen korte stukjes niet goed voor een diesel.
Alleen korte stukjes is ook niet goed voor een benzinemotor.

Maar dan nu even een knuppeltje in het hoenderhok:
Alleen korte stukjes is wel heel goed te doen met een elektrische (hybride?) auto, zeker als die niets hoeft te trekken.
Thuis goedkoop "tanken", veel minder mechaniek die kan slijten/kapot gaan - wat wil je nog meer?
 

larsy

Forumguru
De prijs van de aankoop natuurlijk :-)
Anders hadden veel meer mensen dit soort wagens
 

brepus13

Forumguru
Alleen korte stukjes is ook niet goed voor een benzinemotor.

Maar dan nu even een knuppeltje in het hoenderhok:
Alleen korte stukjes is wel heel goed te doen met een elektrische (hybride?) auto, zeker als die niets hoeft te trekken.
Thuis goedkoop "tanken", veel minder mechaniek die kan slijten/kapot gaan - wat wil je nog meer?

zeker waar! Om het nog erger te maken.... een hybride is erg zuinig zeker voor in de stad omdat hij juist de pieken in brandstof aanvraag ondersteunt zoals bij optrekken. Prius of auris halen prima resultaten :-)
 

leon-cupra

Forumguru
Gewoon houden.
Je gaat inleveren op ruimte, luxe,... Je gaat met een wagen rijden die niet 100% je zin is... En dat voor iets dat mss wel of niet gaat gebeuren. Voor hetzelfde geld komt er niets aan de wagen of is de nieuwe wagen een maandag wagen met gevolg enorme kosten...
Gebeurt het toch dat vb de egr stuk is, tja, gewoon aftikken maar ondertussen rij je wel heel de tijd in je 'droomwagen'

En ook de overname van je S2.... Denk dat je flink zal mogen opleggen.. Geen enkele handelaar is geïnteresseerd in een S2 diesel.
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Ja daar ben ik dus ook bang voor eerlijk gezegd, wat ik ook doe door de budgettaire beperkingen ga ik sowieso inleveren, eerlijk gezegd is het enige waar ik mijn S2 met volle goesting voor zou inleveren een S3, maar de goedkoopste in België kost 17.000, dan moet ik al hopen dat ik voor men S2 nog 14500 vang en niet te veel moet bijleggen, maar dat ga ik nooit meer krijgen dankzij de diesel perikelen en de komst van de nieuwe SuperB.

Ja inderdaad, handelaars zitten niet meer te wachten op iets minder dan Euro 6 diesels.
 

Eltjo

Forumguru
Je weet nu een beetje wat je hebt en wat je aan evt. problemen niet hebt. Dat is bij een volgende occasion vaak niet.
Verandering naar een gelijkwaardige auto kost altijd geld dat je ook evt. kunt apart zetten voor evt. reparaties.

Ik betaal in NL € 145 houderschapsbelasting per maand. Nadat ik voor de NL situatie had uitgevonden dat het rond 20dkm per jaar rond € 500 per jaar uitmaakte of ik benzine of 1.6TDI zou rijden, heb ik mijn diesel bij een particulier in België gekocht.
Hoeveel km staat op de teller en wat moet die kosten? Zet hem te koop (ook in NL) voor je aankoopbedrag en probeer het.

Houden die auto als je te veel moet inleveren!

I.v.m. EGR, DPF en kleine stukjes;
- af en toe een km of 10 rijden met hoge toeren zodat de motor(olie)temperatuur verder oploopt dan normaal zal je motor goed doen (in jouw geval misschien lastig te doen maar dan maak je toch eens keer een lange rit).
- ik rijd met mijn auto ook vaak korte stukjes van 7 km naar het werk. Daarin tegen rijd ik ook lange stukken van > 100 km. Altijd rustig met lage toeren en toch (nog) geen DPF problemen bij 256dkm.
- niet laten ontsjoemelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan